تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392      -     تاريخ انتشار اين شماره: پنجشنبه 21 تا یکشنبه 24 امرداد 1400 - 12  تا 15 آگوست 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و پنجشنبه ها به روز می شود                  سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار سایت    جستجو در سايت

  آرشيو صفحات اول  سايت های ديگر

باور به سکولاردموکراسی يعنی حکومت اسلامی اصلاح پذیر وحتی دگرگونی پذير نیست وباید آن را از بیخ وبن برانداخت

گاهنامه «گیتی مداری» منتشر شد

نشریهء تئوریک حزب سکولار دموکرات ایرانیان

پیوند در سایت حزب سکولار دموکرات ایرانیان

پيوند به سایت مهستان

آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

برنامهء مهستان در يکشنبه

24 امرداد 1400 - 15 اگوست 2021

موضوع نشست:

بن بست خطرآفرین حکومت اسلامی

و پیشنهاد برون رفتِ مسالمت آمیز

سخنران:

مهندس کورش زعیم

   

مدير جلسه: محمود ابطحی

پيوندهای جنبش:

سایت ایرانسکوپ

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

  ◊ ويدئوهای آموزشی

مفاهيم اصلی

سه کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد

زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک

ترحمهء کتاب «لرد کین راس»

انتشارات فروغ - کلن آلمان

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

ردّ پیشنهاد

حمیدرضا رحیمی

* قالیباف: پاسخی برای کم کاری‌ها در خوزستان نداریم./ حاضرم برای حل مشکلات کفش هر کسی را واکس بزنم./ اصلاحات نیوز

* فدوی در پاسخ عرض می کند که والله برادر محمد(ص) باقر(ع) قالیباف، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، واقعیت این است که ملت شل و پل، از شغل شریف "قالیبافی" حضرتت جز "لوله شدن"(*) طرفی نبسته، فلذا روی "واکسی" شدن شما دیگر، ریسک نمی کند! ببخشید!

(*) روحانی (در مجلس مناظره تلویزیونی): آقای قالیباف شما که همیشه کارتان لوله کردن بود. می گفتید همه دانشجویان را لوله می کنم.

گیتی مداری شماره ده چه می گوید؟

پخش اول، از تلويزیون ايران فردا

 پنجشنبه ساعت 2.5 بعداز ظهر کالیفرنیا

آرشيو پادکست ها - دوره اول / دوره های دوم وسوم

کهنه ها و تازه ها

افشین بابازاده

همین کمانچه های سوزناک خبرساز

همین شگفتی های پیش پا افتاده:

سر نوشته های روزانه

روی روزنامه‌های مچاله

با پیامی همیشه بزرگ‌ و دلخراش...

اگر محسن رضایی برای بحران کرونا راه حل می داد

طنزی از سایت مشروطه

محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با یکی از خبرنگاران ما که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «اگر مقام معظم رهبری موافقت کنند من حاضرم بحران کرونا در ایران را در کمتر از ۲۴ ساعت ریشه کن کنم». وی در واکنش به تعجب خبرنگار ما که از کله اش دود برمی خاست اظهار داشت: «من حساب کردم در ایران چند ده هزار ارمنی زندگی می کنند که بسیاری از آنها در تهران و دیگر شهرها مغازه ساندویچی دارند و انصافا ساندویچ های خوشمزه ای هم می فروشند. راهکار من این است که بیاییم در یک طرح ضربتی همه این ساندویچ فروشی های ارمنی را به گروگان بگیریم. بعد دولت ارمنستان شکایت می کند و سفیر ما را احضار می کند و می گوید مگر مرض دارید چرا هم کیشان ما را دستگیر کرده اید؟ آنوقت ما وارد مذاکره دیپلماتیک با ارمنستان می شویم و می گوییم همه اینها اعتراف کرده اند که از بن سلمان پول گرفته اند تا در ایران یواشکی عرق سگی درست کنند و به امت همیشه در صحنه ما بفروشند. بعد آنها می پرسند خب حالا تکلیف چیه؟ آنوقت ما می گوییم: ها، شما باید همه مردم ما را مجانی و در اسرع وقت واکسن بزنید. آنهم نه هر واکسنی. واکسن یا باید فایزر باشد یا مدورنا. خوبی این راه حل این است که ساندویچ ما مفتی در می آید. یعنی هر وقت از آنجا رد میشویم و به مسیو وارطاسیان سلام و علیک می کنیم، فوری دو تا ساندویچ با نون اضافه و نوشابه میده دست مان.(منبع)

تراژدی کرونا در ۷ پرده

کرونا در ایران سرگذشت پر پیچ و خمی را از سر گذرانده و ماجراهای غم انگيز، عحیب و هولناکی را بخود دیده است. این سرگذشت را در هفت پرده دنبال می کنیم: اول انکار، دوم رونمائی و ساده انگاری، سوم آمار دروع، چهارم راه حل اسلامی، پنجم حکم حکومتی، ششم کشتارگاهی به وسعت ایران، و پردهء آخر: نسل‌کشی و پروژهء اصلاح نژادی خامنه‌ای... با نگاهی به روند ورود کرونا به ایران، از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز، براستی چرا خامنه‌ای - که در چند سال اخیر توصیهء اکید بر ازدیاد زاد‌ و‌ ولد و بالا رفتن جمعیت ایران دارد - برای جلوگیری از مرگ و میر توسط کووید ۱۹ چاره‌ای نمی‌اندیشد؟

نمادی از جهت تاریخی حرکت جامعه‌ء ایران
کاظم کردوانی

مقاله‌ای که پیشِ‌رو دارید به مناسبت سال‌گردِ خیزش بزرگِ آبان ۹۸ نوشته شده است اما، بحث‌هایِ این نوشته تنها ارزیابی و بررسی و نظریه پرداختنِ آن حرکت بزرگ اجتماعی نیست؛ به چشم ‌انداز هایِ بزرگ‌تری نظر دارد. امروز که شاهد سربرآوردن حرکت‌هایِ بزرگ اجتماعی در میهن‌مان هستیم بازنشرِ این متن را خالی از فایده ندانستم. هرچند بررسیِ دقیقِ آن‌چه امروز در ایران می‌گذرد نیازمندِ کارِ دیگری است، می‌توان به سه نکته‌یِ روشن اشاره کرد و چکیده‌یِ این سه نکته را در خوزستان دید؛ «خوزستان»ی که شده است نمادِ ایران.

آغاز دادگاه حمید نوری از متهمان اجرای کشتار ۶۷

ایران وایر

روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ دادگاه رسیدگی به اتهامات دادیار سابق قوه قضاییه جمهوری اسلامی و یکی از متهمان اعدام‌های مخفیانه سال ۶۷ در سوئد آغاز شد. این اولین بار است که یکی از عوامل جمهوری اسلامی در کشتار ۶۷ محاکمه می شود.  دادستانی سوئد در کیفرخواست حمید نوری را به قتل و جنایت جنگی متهم کرده است.

ایران و موج «نوبریدگان» از انقلاب

امیر طاهری

از آغاز روشن بود که یک جای کار این فراریان عیب دارد: همه آنان در حالی که رژیم جدید را «فاجعه» می‌نامیدند، حاضر نبودند مادر آن رژیم یعنی «انقلاب اسلامی» را محکوم کنند. افسانه «انقلاب دزدیده‌شده» یکی از مضامین دایمی گفتمان این بریدگان از رژیم بود. این بریدگان از رژیم شاید ناخودآگاهانه فکر می‌کردند که انقلاب بیشتر یک گاردن پارتی است تا صحنه‌ای برای اعدام‌های دسته‌جمعی، پر کردن زندان‌ها، بیرون راندن میلیون‌ها از خانه و کاشانه، و سرانجام، تحمیل بردگی‌‌مسلکی بر جامعه.

اعتصاب برای مطالبات معیشتی یا جرقه‌ای برای تغییرات بنیادین؟

گفتگو با پروین محمدی، نایب رئیس اتحادیه‌ء آزاد کارگران ایران

گفتگوگر: مریم فومنی

بیست و نهمِ خرداد ۱۴۰۰ شماری از کارگرانِ پروژه‌ای و پیمانیِ نفت دست به اعتصاب زدند، اعتصابی که در کمتر از دو هفته ده‌‌ها هزار کارگر در بیش از ۷۰ مرکز نفتی هشت استان ایران به آن پیوسته‌اند... پروین محمدی، از اعضای هیئت مؤسس شورای کارگری تأمین اجتماعی (بستا)، به تازگی به اتهام تبلیغ علیه نظام به‌ علت سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته و نیز مصاحبه درباره‌ی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، به یک سال حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شده است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های کارگری بازداشت و زندانی شده بود. در این گفتگو به جوانب مختلف این اعتصاب ها چرداخته شده است.

مجلسِ نگران و تصویب طرح ضد اینترنتی «صیانت»

سایت شورای گذار

در شرایطی که اعتراضات مردمی از جنوب تا غرب و شمال کشور در جریان است و این اعتراضات به تهران رسیده و با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی نقش بسیار تعیین کننده ای در انتقال اطلاعات و سازماندهی اعتراضات دارند، «مجلس انقلابی» پیرو ولایت فقیه سریعا دست بکار شده است تا این رسانه ها را مسدود سازد.

خطاب به رژيم اسلامی: تیک تیک ساعت چه گوید؟

کورش زعیم

تازیان بر ما تاختند و کشتند و سر بریدند و شکم دریدند و سوزاندند و تجاور کردند و برده گرفتند، ولی سرانجام جذب دانش و فرهنگ ایرانی شدند و امروز مردم شان بسوی آزادی و رفاه پیش می‌روند. مغولان کشتند و زنده سوزاندند و غارت کردند، ولی سرانجام در فرهنگ و زبان و دانش ایرانی آمیختند و حتی زبان و فرهنگ ما را ترویج کردند و اکنون کشوری باسواد و پیشرو دارند. شما، که خود را جمهوری اسلامی می‌خوانید، با بیش از چهار دهه کشتن و سوزاندن و زندان و تجاوز و غارت هنوز به فرهنگ ایرانی نگراییده‌اید.

سکانسی از رمان ۱۹۸۴ جورج اورول

حمید آقایی

ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف سخنانی گفت که بخوبی یادآور دوگانه سازی های حزب حاکم در رمان ۱۹۸۴ است. در این کتاب شعار حزب حاکم این است: جنگ صلح است، آزادی بردگی است و جهالت قدرت! یک «دوگانه ‌باوری» کامل. در وزارتخانهء عشق مخالفین شکنجه می شوند، وزارتخانه صلح در پی امور مربوط به جنگ است، وزارتخانه فراوانی، در عمل موجب قحطی و گرسنگی است و وزارتخانه حقیقت مسئول دروغ‌ پردازی است!