تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392      -     تاريخ انتشار اين شماره: دوشنبه 18 تا پنجشنبه 21 امرداد 1400 - 9  تا 12 آگوست 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و پنجشنبه ها به روز می شود                  سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار سایت    جستجو در سايت

  آرشيو صفحات اول  سايت های ديگر

باور به سکولاردموکراسی يعنی حکومت اسلامی اصلاح پذیر وحتی دگرگونی پذير نیست وباید آن را از بیخ وبن برانداخت

پيوند به سایت مهستان

آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

برنامهء مهستان در يکشنبه ای که گذشت

17 امرداد 1400 - 8 اگوست 2021

موضوع نشست:

کارکرد بستر فرهنگی (5)

فایل تصویری

سخنرانان:

شهرام آرین

(ایران شناس و فیزیک دان)

   

مدير جلسه: محمود ابطحی

پيوندهای جنبش:

سایت ایرانسکوپ

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

  ◊ ويدئوهای آموزشی

مفاهيم اصلی

سه کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد

زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک

ترحمهء کتاب «لرد کین راس»

انتشارات فروغ - کلن آلمان

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی

سکانسی از رمان ۱۹۸۴ جورج اورول

حمید آقایی

ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف سخنانی گفت که بخوبی یادآور دوگانه سازی های حزب حاکم در رمان ۱۹۸۴ است. در این کتاب شعار حزب حاکم این است: جنگ صلح است، آزادی بردگی است و جهالت قدرت! یک «دوگانه ‌باوری» کامل. در وزارتخانهء عشق مخالفین شکنجه می شوند، وزارتخانه صلح در پی امور مربوط به جنگ است، وزارتخانه فراوانی، در عمل موجب قحطی و گرسنگی است و وزارتخانه حقیقت مسئول دروغ‌ پردازی است!

چگونه داخل کشور خارج کشور را به آتش می کشد؟

پخش اول، از تلويزیون ايران فردا

 پنجشنبه ساعت 2.5 بعداز ظهر کالیفرنیا

آرشيو پادکست ها - دوره اول / دوره های دوم وسوم

خوف و رجاء

حمیدرضا رحیمی

* تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.

* فدوی: از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی ظرفیت این همه موفقیت های پیاپی را نداشت و نزدیک بود که از خوشی پس بیفتد که ناگهان، دستی از غیب برون آمد و خبر غیرمترقبهء زیر را، به ملاج فدوی کوبید و عیش او را شدیداً منغص کرد:

* نامه وزیر بهداشت به خامنه‌ای: نظام سلامت در حال فروپاشی است!

اگر محسن رضایی برای بحران کرونا راه حل می داد

طنزی از سایت مشروطه

محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با یکی از خبرنگاران ما که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «اگر مقام معظم رهبری موافقت کنند من حاضرم بحران کرونا در ایران را در کمتر از ۲۴ ساعت ریشه کن کنم». وی در واکنش به تعجب خبرنگار ما که از کله اش دود برمی خاست اظهار داشت: «من حساب کردم در ایران چند ده هزار ارمنی زندگی می کنند که بسیاری از آنها در تهران و دیگر شهرها مغازه ساندویچی دارند و انصافا ساندویچ های خوشمزه ای هم می فروشند. راهکار من این است که بیاییم در یک طرح ضربتی همه این ساندویچ فروشی های ارمنی را به گروگان بگیریم. بعد دولت ارمنستان شکایت می کند و سفیر ما را احضار می کند و می گوید مگر مرض دارید چرا هم کیشان ما را دستگیر کرده اید؟ آنوقت ما وارد مذاکره دیپلماتیک با ارمنستان می شویم و می گوییم همه اینها اعتراف کرده اند که از بن سلمان پول گرفته اند تا در ایران یواشکی عرق سگی درست کنند و به امت همیشه در صحنه ما بفروشند. بعد آنها می پرسند خب حالا تکلیف چیه؟ آنوقت ما می گوییم: ها، شما باید همه مردم ما را مجانی و در اسرع وقت واکسن بزنید. آنهم نه هر واکسنی. واکسن یا باید فایزر باشد یا مدورنا. خوبی این راه حل این است که ساندویچ ما مفتی در می آید. یعنی هر وقت از آنجا رد میشویم و به مسیو وارطاسیان سلام و علیک می کنیم، فوری دو تا ساندویچ با نون اضافه و نوشابه میده دست مان.(منبع)

گاهنامه «گیتی مداری» منتشر شد

نشریهء تئوریک حزب سکولار دموکرات ایرانیان

پیوند در سایت حزب سکولار دموکرات ایرانیان

ایران و موج «نوبریدگان» از انقلاب

امیر طاهری

از آغاز روشن بود که یک جای کار این فراریان عیب دارد: همه آنان در حالی که رژیم جدید را «فاجعه» می‌نامیدند، حاضر نبودند مادر آن رژیم یعنی «انقلاب اسلامی» را محکوم کنند. افسانه «انقلاب دزدیده‌شده» یکی از مضامین دایمی گفتمان این بریدگان از رژیم بود. این بریدگان از رژیم شاید ناخودآگاهانه فکر می‌کردند که انقلاب بیشتر یک گاردن پارتی است تا صحنه‌ای برای اعدام‌های دسته‌جمعی، پر کردن زندان‌ها، بیرون راندن میلیون‌ها از خانه و کاشانه، و سرانجام، تحمیل بردگی‌‌مسلکی بر جامعه.

اعتصاب برای مطالبات معیشتی یا جرقه‌ای برای تغییرات بنیادین؟

گفتگو با پروین محمدی، نایب رئیس اتحادیه‌ء آزاد کارگران ایران

گفتگوگر: مریم فومنی

بیست و نهمِ خرداد ۱۴۰۰ شماری از کارگرانِ پروژه‌ای و پیمانیِ نفت دست به اعتصاب زدند، اعتصابی که در کمتر از دو هفته ده‌‌ها هزار کارگر در بیش از ۷۰ مرکز نفتی هشت استان ایران به آن پیوسته‌اند... پروین محمدی، از اعضای هیئت مؤسس شورای کارگری تأمین اجتماعی (بستا)، به تازگی به اتهام تبلیغ علیه نظام به‌ علت سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته و نیز مصاحبه درباره‌ی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، به یک سال حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شده است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های کارگری بازداشت و زندانی شده بود. در این گفتگو به جوانب مختلف این اعتصاب ها چرداخته شده است.

دیوار مرزی بین حکومت و مردم

یکی از جنبه‌های مثبت فضای مجازی این است که دیوار مابین جامعه و سلبریتی‌ها از بین رفته و آن‌ها دیگر، همچون گذشته، دور از دسترس مردم و در سایه نیستند. امروزه راه و روش و وابستگی‌های سلبریتی‌ها برای جامعهء ایران روشن است و آن‌ها لاجرم باید پاسخگوی مردم باشند. نکتهء مهم این است که با توجه به افزایش تنش‌های بین مردم و حکومت، و عملکرد سلبریتی‌ها، جامعهء ایران آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: حکومتی و مردمی.

کهنه ها و تازه ها

افشین بابازاده

همین کمانچه های سوزناک خبرساز

همین شگفتی های پیش پا افتاده:

سر نوشته های روزانه

روی روزنامه‌های مچاله

با پیامی همیشه بزرگ‌ و دلخراش...

مجلسِ نگران و تصویب طرح ضد اینترنتی «صیانت»

سایت شورای گذار

در شرایطی که اعتراضات مردمی از جنوب تا غرب و شمال کشور در جریان است و این اعتراضات به تهران رسیده و با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی نقش بسیار تعیین کننده ای در انتقال اطلاعات و سازماندهی اعتراضات دارند، «مجلس انقلابی» پیرو ولایت فقیه سریعا دست بکار شده است تا این رسانه ها را مسدود سازد.

خطاب به رژيم اسلامی: تیک تیک ساعت چه گوید؟

کورش زعیم

تازیان بر ما تاختند و کشتند و سر بریدند و شکم دریدند و سوزاندند و تجاور کردند و برده گرفتند، ولی سرانجام جذب دانش و فرهنگ ایرانی شدند و امروز مردم شان بسوی آزادی و رفاه پیش می‌روند. مغولان کشتند و زنده سوزاندند و غارت کردند، ولی سرانجام در فرهنگ و زبان و دانش ایرانی آمیختند و حتی زبان و فرهنگ ما را ترویج کردند و اکنون کشوری باسواد و پیشرو دارند. شما، که خود را جمهوری اسلامی می‌خوانید، با بیش از چهار دهه کشتن و سوزاندن و زندان و تجاوز و غارت هنوز به فرهنگ ایرانی نگراییده‌اید.