تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره: جمعه 4 تا یکشنبه 6 تیر 1400 - 25 تا 27 ژوئن 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و جمعه ها به روز می شود    سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

در توئیتر آمده بود که:

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار سایت    جستجو در سايت

  آرشيو صفحات اول  سايت های ديگر

باور به سکولاردموکراسی يعنی حکومت اسلامی اصلاح پذیر و حتی دگرگونی پذير نیست و باید آن را از بیخ و بن برانداخت

ادب مرد به ز دولت اوست...

سپیده حجامی

کیانوش جهانپور مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو معترضان به قیمت واکسن ایرانی را «پفیوز» خواند، نشریهء یالثارات، وابسته به انصارحزب‌الله، مردانی را که همسرشان پوشش اسلامی ندارد، «دیوث» نامید، و عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست، با طرز نشستن خود، در واقع با زبان بدن، به جمع خبرنگاران بازمانده از سانحه ای دلخراش توهین کرد. موارد ذکر شده چند نمونه ‌‌اند از توهین کلامی، نوشتاری و تصویری. کافیست کمی فکر کنید و به حافظه تان رجوع نمائید؛ نمونه های بسیاری از این‌چنین رفتارهایی از مسئولان حکومت اسلامی می‌توان نام برد: ادبیات طلبکارانه، بی ادبانه و لمپن گونه مسئولان یکی از نشانه های بارز حکومتی ایدئولوژیک و دیکتاتوری است. آیا مسئولی بابت این رفتار توبیخ شده است؟ خیر! آیا مسئولی بابت این رفتار استعفا داده است؟ خیر! آیا کسی در این موارد احساس مسئولیت می‌کند؟ خیر! در کل، کسی در دایرهء حکومت اسلامی نسبت به خطاهای مرتکب شده، هیچ واکنشی ندارد چرا که تنها واکنش بنیانگذار این رژیم نیز نسبت به ایران و ایرانیان تنها یک کلمه بود: «هیچ!» حاکمان توهین می‌کنند، غیرمحترمانه رفتار می‌کنند، و آب از آب تکان نمی‌خورد، چرا که آنها ارباب هستند و مردم رعیت. در حکومتی ارباب رعیتی، «توهین» یک جرم یک طرفه‌ است، و معنای آن بسته به شرایط تغییر می‌کند. و در عین حالی که هیچ ‌کس نسبت به توهینی که به جامعه ایران می‌کند مسئولیتی ندارد، ایرانیان بسیاری به جرم «توهین به رهبری» در حبس هستند. (لینک)

صاحبان آرای باطله چه کسانی هستند؟

روزنامه همشهری

در انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری اگرچه چنین نامزدی در میان نامزدهای احراز صلاحیت‌ شده وجود نداشت و نتیجه نهایی انتخابات، همان شد که در اغلب تحلیل‌ها پیش‌بینی می‌شد اما اتفاق متفاوتی با ادوار قبلی پدید آمد. در این دوره، آرای باطله پس از منتخب مردم، رتبه دوم را کسب کرد و ۳ کاندیدای دیگر حاضر در صحنه را پشت سر گذاشت.

رابطه تحريم انتخابات با تحريم اقتصادی!

نگاهی به مناظرهء اميرحسين اعتمادی با فرخ نگهدار

فایل تصویری      فایل صوتی

آرشيوپادکست ها- دوره اول / دوره های دوم وسوم

با چشم های دزدیده شده

شعری از حسن فرخی

تلافی

حمیدرضا رحیمی

* گویا نیوز: بازتاب انتخابات ایران در اتریش: «منصوب رهبر، نمی‌تواند به اروپا سفر کند».

* فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با ترس و لرز، به آگاهی ریاست جدید آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، حجت الاعدام رئیسی، دامت تخریباته، رسید. سید مظلومان و عملهء ستاد، نصب خود توسط حضرت آقا را شدیداً جشن گرفته بودند و به فدوی نیز بفرما زدند! لکن، در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار، فرمودند: «بسمه تعالی- خب بگویید آنها بیایند  و وقتی که آمدند ما هم می دهیم برادر محسن رضائی آنها را به گروگان بگیرد، این به آن در، برادر فدوی!».. و به جشن و پایکوبی ادامه دادند...

گام بعدی در جنبش رهائی بخش ملّی ایرانیان

محمد ترابی

در طول یک ماه گذشته، چندین گروه  و شخصیت کنشگر مدنی، صنفی و سیاسی و دادخواهی در طیفی گسترده از درون و بیرون کشور با شرکت خود در کنفرانس ها، انتشار بیانیه ها و فراخوان ها و جمع آوری امضاء، به افشاء ماهیت فرمایشی و نمایشی “رای گیری ۱۴۰۰” در ایران پرداختند و به درستی همگان را به تحریم آن تشویق و ترغیب کردند. [اما] آیا اپوزیسیون۱ حکومت اسلامی آمادگی و توان رهبری و مدیریت اجرای این خواسته اکثریت مردم ایران در نفی حکومت اسلامی و گذار از آن را دارد؟  در این نوشته سعی شده است که به این پرسش مشخص پاسخ داده شود.

فرزندی که دوست داشته نمی‌شود!

جواد کاشی

آیت‌الله مکارم شیرازی گفته اند «ما از روی ناچاری بیان می‌کنیم که با رای مردم باید امور کشور اداره شود». به نظرم این کلام، صریح‌ترین و صادقانه‌ترین روایت از نقش مردم در نظریه حکومت دینی در ایران امروز است. واقع این است که مردم در منظومه فهم شریعت‌مدارانه از حکومت، جایگاهی ندارند. باید تبعیت کنند چنانکه در امور روزمره خود باید از شریعت تبعیت کنند. به نظرم، دو عامل جمهوری اسلامی را ملزم کرده از سر ناچاری بیان کند «با رای مردم باید امور کشور اداره شود»...

حکومت یکدست می‌شود، اما نه یکپارچه

شورای سردبیری سایت «جامعه»

هنگامی که کسی را برای جانشینی حاکم نامزد می‌کنید و یا او چنین گمانی دارد، درهای جهنمی از مخالف خوانی و زیرپاکشی، و کشمکش و توطئه‌ئ نالازم را گشوده‌اید. اتفاقاتی می‌افتد که نمی‌توان جلوی آنها را گرفت. می‌افتد و می‌افتد تا وقتی که فیصله ‌بخش آن از راه برسد. دورهء بعدی ریاست ‌جمهوری ایران در غبار و تاریکی رقابت پنهان است. چقدرش به مردم و جامعه مربوط می‌شود؟ هیچ! الا تلخکامی فزون تر در زندگی روزمره و اجبار تداوم پیمایش مسیر سنگلاخی که پایان ناپذیر می‌نماید.

بی بصیرتی شادمانی آور خامنه ای!

برگرفته از سایت مشروطه

خوشبختانه خامنه ای دست به انتحار و خودکشی زده و اشتباهی را مرتکب شده که رژيم اسلامی را بشدت ضربه پذیرتر خواهد کرد. مهم نیست اینکه خامنه ای به اجبار تن به چنین شیوه ای داده و یا انگیزهء شخصی و کیش شخصیت اش باعث این کار شده است. آنچه که اهمیت دارد پایان یافتن ماموریت اصلاح طلبان حقه باز و دو رویان استمرار طلب می باشد. خامنه ای تصمیم گرفته تا چهرهء زمخت و کریه حکومت آخوندی بیشتر عیان شود و از این پس جنایتکاران و قاتلان نمی توانند پشت چهره های فیک پنهان شوند.

نگاهی به آمارهای جعلی انتخابات!

برگرفته از سایت مشروطه

اگر فرض بگیریم این اعداد درست باشند، نزدیک به ۴ میلیون و کمی بیش هموطن شریف، که در میان شان زندانی و کمیتهء امدادی و سرباز و کارمند صدا و سیما و دیگر نهادهای دولتی و‌ فامیل های کاندیداهای شورای شهر و غیره وجود دارد، با آنکه دیروز از روی اجبار مجبور شدند رأی در صندوق های شعبده بازی رژیم بیاندازند باز هم حاضر نشدند نام هیچکدام از این جنایتکاران را روی کاغذ بنویسند و این افراد را هم باید جزو تحریمی هایی دانست که به زور مجبور شدند رای بدهند اما خودشان رایشان را سوزاندند.

«رئیسی‌هراسی» هم مشروعیت می‌خواهد

آرمان امیری

من به یاد می‌آورم که در کشتار آبان ۹۸، چه کسانی شبانه‌روز فعالیت می‌کردند که معترضان را متهم به «خشونت» کنند و بدین ترتیب آب به سیمای آن جنایت بریزند و همه چیز را در سطح «ما هم به شیوه عمل انتقاد داریم» تخفیف بدهند... من فهرست بلند بالایی از به ظاهر «روزنامه‌نگاران» را می‌شناسم که تمام تلاش‌شان را برای توجیه قتل همکارشان (روح‌الله زم) به کار گرفته بودند و استدلال می‌کردند که او راهنمای ساخت کوکتل مولوتوف را در کانال‌اش منتشر کرده.

پارادوکسِ ایرانیِ رأی دادن

جویا آروین

در رأی‌گیری‌های عمومی، هرچه میزان مشارکت بالاتر رَوَد به همان نسبت هم احتمالِ‌ اینکه رأیِ یک نفر بتواند تغییر محسوسی در نتیجه‌ی انتخابات ایجاد کند پایین می‌آید. این را پارادوکس رأی دادن گویند. در این نوشته، ضمن معرفیِ این ناسازه، نخست نشان می‌دهم که ما ایرانیان با گونه‌ی خاصی از پارادوکس رأی دادن روبه‌رو هستیم و سپس راه‌حلی برای این مشکل پیشنهاد می‌کنم.

پس از طوفان

برگرفته از سایت مشروطه

جنبش براندازی، و اتحادی از همهء گروه های آن، هدف کنونی خویش را تحریم صندوق انتصابات قرار داده ست اما، پس از 28 خرداد و طوفان تحریم انتخابات، چه؟ نقشهء راه کدام است؟ مردم رنجدیدهء ایران کدام دست آورد ملموس و یا چشم انداز را خواهند داشت که حاصل تلاش شان باشد؟ رژیمی که دست به کشتار علنی مردم در روز روشن در خیابان های کشور می زند چقدر از عدم مشروعیت خویش واهمه خواهد کرد؟ مگر عدم مشروعیت هرگز باعث تهدید وجودی برای ارباب آن روسیه شده؟

پيوند با سایت مهستان

آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

برنامهء مهستان در يکشنبه

6 تیر 1400 - 25 ژوئن 2021

9 صبح کاليفرنيا - 6 عصر اروپای مرکزی

8:30 شب تهران

فایل تصويری       فایل صوتی

موضوع نشست:

کارکرد بستر فرهنگی (4)