تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره: دوشنبه 18 تا پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 8 تا 11 مارس 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و جمعه ها به روز می شود    سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

هشتم مارس، روز جهانی زن، بر زنان و مردان رزمندهء ايران خجسته باد

ای رهبر آزاده، آماده ايم آماده!

بالاتر از خطر!

حمیدرضا رحیمی

* محمود احمدی نژاد گفت: سهم من خیلی زیاد است، از زمین و زمان می زنند! چه خبر است؟ چه شده است؟ من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می کنند و بعد دیگران را متهم می کنند!

* فرستادهء فدوی اما از محل اختفای سلمان رشدی گزارش کرده است که خروج احمدی نژاد از صف ترور، خشم سلمان رشدی  را شدیداً برانگیخته و اظهار داشته که چه معنی دارد که قزلباشان بیت، او را که از زمان حضرت امام(ل) تاکنون در صف ترور قرار دارد، دور زده و برادر احمدی نژاد را خارج از نوبت ترور کنند؟!

شهاب ثاقب!

فريد ايکاد

شهاب حسینی در آمریکا شرکت فیلمسازی راه می اندازد ، آن هم با چراغ سبز دولت و با پول های بادآورده و نامشروعی مثل بازی در سریال شهرزاد که تهیه کننده اش به خاطر پولشویی و دزدی از صندوق بازنشستگان دادگاهی میشود، سپس با هنرپیشه های هالیوودی لاو میترکاند و خنده های مصنوعی میکند و بعد می آید در ایران مثلا از آرمانهای عمام دفاع میکند و با لات بازی جشنواره فیلم را به هم میریزد و یقه جر می دهد و در عزای مرگ قاسم سلیمانی گریه زاری میکند بعد دوباره میرود آمریکا یواشکی واکسن کرونا می زند و نوشیدنی های غیر مجاز را با لیمو مصرف می کند بعد برمیگردد ایران جانماز آب می کشد و چاپلوسی رهبر را میکند و همرفیق اجرا میکند و با چند تا سلبریتی به درد نخور و بی درد مثل خودش شوخی و خنده میکند بعد دوباره جدی میشود و از ارادتش به امامان صحبت میکند و مدام از امام زمان و امام مکان یاد میکند و ...... امثال شهاب حسینی ، مهران مدیری ، پرویز پرستویی ، بهنوش بختیاری ، بهاره رهنما ، محمد رضا بیشرف نیا و ..... نماد کانفورمیستها و نان به نرخ روز خورها و حزب باد بودن هستند که هم از توبره میخورند هم از آخور و جالب توجه اینجاست که مردم مسخ شده برای این مارمولکها سر و دست هم میشکنند و هر گاه یکی از این خودفروشها هم می میرد در عزایشان گریه و زاری آنچنانی می کنند انگار که پدرشان مرده باشد ... به هر صورت وظیفه افرادی مثل من هم گفتن حقیقت است تا بعضیها فکر نکنند خیلی زرنگ هستند و همان بعضیها هم ، همه را احمق فرض نکنند ... حقیقت همیشه تلخ است و گفتن حقیقت هم جسارت می خواهد ، هر کس خوشش نمی آید برود و با دروغ های شیرین خودش را گول بزند.֎

بین جهنم و بهشت

مطلب وارده

فرشته گفت: «در نامهء اعمال شما دستور دیگری ثبت شده، شما بایستی ابتدا یک روز در جهنم و سپس یک روز در بهشت زندگی کنید. آنگاه خودتان بین بهشت و جهنم یکی را انتخاب کنید». سياستمدار گفت: «اشکال نداره. من همین الان تصمیمم را گرفته ام. میخواهم به بهشت بروم». فرشته گفت: «می فهمم. به هر حال ما دستور داریم. ماموریم و معذور» و سپس او را سوار آسانسور کرد و به پایین رفتند. پایین ... پایین... پایین... تا اینکه به جهنم رسیدند...

پادکست های سکولار دموکرات های ايران

ويژگی های يک آلترناتیو برنده

آرشيوپادکست ها- دوره اول / دوره های دوم وسوم

این زنان در «آقازاده» چه می‌کنند؟

مینا خسروی

سریال آقازاده، به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تازه‌ترین اثر ساخته شده به سفارش و تحت نظارت سازمان فرهنگی هنری اوج که وابسته به سپاه و ترویج دهنده اندیشه‌های سپاه و حکومت اسلامی است، به تازگی تمام شده است. حال که این سریال هرچه در چنته داشته، رو کرده است و همه گناهکاران را به سزای اعمال شان رسانده است، وقت آن است تا بررسی کنیم و ببینیم زنان در این سریال مردانه، که معرف فضای کنونی حاکم بر حکومت اسلامی است، چه می‌کنند؟

سراوان، تجلی وضعیت و رنج مردم «در حاشیه» است

س. اقبال

هنوز ماجرا در سراوان پایان نگرفته است. این موضوع تا دفع همیشگی اقتدار سلطه‌جویانه‌ی حکومت در منطقه ادامه خواهد داشت. چون حکومتیان مردم عادی این مناطق را به قاچاق و ارتباط با گروه‌های مسلح مرزی متهم می‌کنند. همراه با اتهاماتی از این دست تا کنون هزاران نفر از مردم عادی این مناطق را اعدام کرده‌اند. حتا افرادی که تأمین معاش روزانه‌ی خود را در دل می‌پرورانند چه‌بسا به همکاری و طرفداری با گروه‌های مخالف حکومت متهم می‌شوند.

اوضاع بلوچستانو نظریه انحرافی منطقه آزاد

سام قندچی

در چند روز اخیر، رژیم اسلامی حاکم بر ایران جنایات تازه ای را در بلوچستان انجام داده از جمله کشتار شماری از «سوخت بران» که وضعیتی نظیر کولبران در کردستان دارند. مردم بلوچستان نیز در چند نقطه به ادارات دولتی حمله کردند و از جمله ساختمان فرمانداری شهر سراوان را به تصرف در آوردند و نیروهای بیشتر سپاه پاسداران از مرکز به بلوچستان اعزام شده اند... اکنون خبرهایی حکایت از اعتصاب عمومی کسبه در سراسر بلوچستان دارد. واقعیت این است که وضعیت حاضر در بلوچستان می تواند به کشتار بزرگی از مردم منتهی شود.

خیلی چیزها جایشان در خارج از ایران است

پرويز رئوفی

خیلی چیزها جایشان درخارج از ایران است که هیچ کس یادآوری نمی کند. چهارچشمی مواظب نفوذی های رژیم در صفوف مبارزان خارج بودن جایش در خارج از ایران است. مبارزه و مقابله مستقیم با لابی ها رژیم جایش درخارج از ایران است. تماس با تصمیم گیرندگان سیاست خارجی کشورها در راستای منافع ملت ایران جایش در خارج از ایران است. انعکاس بین المللی صدای مبارزان داخلی جایش در خارج از ایران است. پشتیبانی مالی از خانواده های زندانیان سیاسی و اعتصاب کنندگان جایش در خارج از ایران است. مطالعهء روش های مبارزه سایرملل با دیکتاتوری ها و مدون کردن بی طرفانهء نتایج، با توجه به ماهیت رژیم، و رساندن آن به مبارزان داخلی جایش درخارج از ایران است...֎

روایت‌هایی از ستم قانونی علیه زنان ایران و لبنان

امین درودگر

شهروندی لبنان از خلال دو عملگر بازشناسی ساخته می‌شود: عملگر جنسی و عملگر فرقه‌ای. در واقع جنس [سکس] مقولهء قانونی مهم‌تری از فرقه است چرا که تفکیک بر اساس جنس در اغلب شاخه‌های قانون لبنان وجود دارد اما تفکیک بر اساس فرقه به لحاظ حقوقی محدودتر است. ما توده انبوه و انتزاعی از شهروندان لبنانی نداریم؛ بلکه شهروندان مرد لبنانی و شهروندان زن لبنانی داریم. تقسیم حقوقی ــ قانونی شهروندان به مرد (درجه یک) و زن (درجه دو) یکی از زمین‌های مبارزه زنان در ایران نیز هست. 14 تن از کنش‌گران زن ایرانی تابستان 98 در نامه‌ای سرگشاده اشاره کردند که وجود دو نوع شأن حقوقی و دو مجموعه قانون برای مرد و زن به معنای «آپارتاید جنسی» است.

مادران داغ‌دار و دادخواه

از آرژانتین تا خاوران، از کوبا تا بیمارستان لقمان

آیدا قجر

تنها یک عکس و پنج مادر داغ‌دار کنار هم با آغوش‌هایی که به تلخی داغ‌شان را یادآور می‌شود، روایت بیش از چهار دهه ظلم و قتل و اعدام است؛ از مادران خاوران که روز دادخواهی ندیدند و جای‌شان بر نیمکت بیمارستان لقمان خالی بود تا تمامی مادران پرچم‌دار دادخواهی که گیسوان سفیدشان انگار تا آرژانتین و کوبا ریشه دوانده است؛ داغ‌داران دادخواه.

داستان عشق و نفرت حکومت اسلامی و روسیه

احمد رأفت

نامه علی خامنه‌ای خطاب به ولادیمیر پوتین، که پستچی اعزامی، محمدباقر قالیباف، نتوانست در دیداری حضوری به دست گیرنده برساند، عرض ارادتی بیش به تزار کرملین نبود. در این نامه، بنا بر آنچه در پایگاه اینترنتی رهبر حکومت اسلامی آمده است، علی خامنه‌ای به ولادیمیر پوتین اطمینان می‌دهد که هرگز به او خیانت نخواهد کرد و اگر هم با دولت جدید آمریکا به توافقی دست یابد، نگاه راهبردی او همیشه به سمت مسکو خواهد بود.

از حکومت نظامیان نهراسیم!

افشین افشار

تلاش برای براندازی حکومت اسلامی تلاشی است در جهت احیاء کرامت انسانی، هر تلاشی هر چند کوچک به نیت براندازی ‏حکومت اسلامی از آنجا که بر علیه ظلم و ستم، در جهت آزادی و اعتلای انسان و نجات آبروی خداوند است در طریق قربة الی الله ‏قرار دارد. برای براندازی حکومت تنها کافی ست از پیروان منویات رهبری حمایت کنیم. اگر نبودند افراد متخصص، مسیری که طی ‏این سالها با اتفاق نزدیکان نظری طی کرد مدتها بود که حضرت hش را به سامان براندازی رسانده بود.

ترس حکومت اسلامی از زنان را جدی بگیریم!

(به مناسبت روز جهانی زن)

شکوه میرزادگی

حکومت اسلامی برخلاف بسیارانی از مردمان بی خبر، به خوبی این را هم می دانست: زنی که از چشمه انقلاب مشروطیت نوشیده، زنی که با همراهی رهبری چون رضاشاه از چاه کبود حجاب بیرون آمده و به مدرسه و دانشگاه رفته و انسانوار سربرآورده، و زنی که طی چهل و سه سال پس از آن و تا انقلاب اسلامی آموخته که چگونه از اعماق سیاه حرمسراها، سختی تخته چوب های شلاق، زخم سنگسار و، درد از دست دادن کودکانی که بدنیایشان آورده، و ده ها بدبختی دیگر بگریزد، و خودش را به یک قدمی زنان غربیِ برآمده از رنسانس برساند، نمی تواند با حکومت اسلامی سرسازگاری داشته باشد. حتی اگر چند صباحی از سر نادانی، یا هیجان و یا زور سر به سازش فرود آورد.

در ستایش زیبایی

الاهه بقراط

حتا اگر افراد، آن گونه که در مورد جنایات دیگر از سوی جمهوری اسلامی اعلام شده است، به طور «خودسر» اقدام به اسیدپاشی کرده باشند، نمی‌توان انکار کرد که پشتوانهء فکری و عملی آنها چیزی جز مغزشویی مداوم و اقدامات نهادهای عریض و طویل رژیم علیه زنان و علیه اختیار آنان در انتخاب پوشش و آرایش نیست. وقتی رژیمی بخش مهمی از بودجه خود را به این نوع سرکوب و مهار اختصاص می‌دهد چرا «مردان مؤمن» به وظیفه دینی خویش عمل نکنند و باری از دوش حکومت مورد پشتیبانی خویش بر ندارند!

عادی‌سازی خشونت علیه زنان

گزارش کیهان لندن

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد که مدیر «پژوهشکده زن و خانواده» حوزه علمیه است درباره اعمال خشونت علیه زنان در کشور گفته است: «اگر در مکانیزم تربیتی، زن را آماده کنیم که اقتدار مرد را بپذیرد این اتفاقات پیش نمی‌آمد و به نظر من خشونت‌ها غالبا از عدم کرامت نفس فرد ایجاد می‌شود و باید سیستم تربیتی به سمتی برود که کرامت نفس ایجاد کند!»

لابیگران رژیم ایران در تیم بایدن

گزارش واشنگتن ‌تایمز

در ارتباط با تأیید شبکه‌ای از فعالیت‌ لابیگران جمهوری اسلامی در ایالات متحده، یک مقام پیشین آمریکا محمدجواد ظریف را به «سیگنال خفاش» برای شبکه‌ای متشکل از استادان چپگرای دانشگاه‌ها، تحلیلگران اتاق‌های فکر و محافل جامعه مدنی تشبیه کرده که خواستار عدم تقابل آمریکا با رژیم ایران هستند. لابیگران جمهوری اسلامی مواضع ظریف را پس از حذف صداهای «مزاحم» و نظرات متفاوت، در سطح بین‌المللی به محافلی که در آنها نفوذ دارند می‌رسانند.

نظر سنجی  ماله کش های رژیم، از گالوپ تا ایران تور

سايت مشروطه

نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند و ایران پل، سند دیگری از بی شرمی و سودجوئی دانشگاه مریلند در رابطه با ایران است. در این نظرسنجی اخیر ما می آموزیم که بیش از هفتاد و شش درصد مردم ایران از مدیریت کرونا در ایران خرسند هستند و هفتاد و پنج در صد هم ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور محبوب می دانند... ضمنا؛ نظر سنجی اخیر دانشگاه مریلند باعث شد که به یاد نظرسنجی گالوپ از مردم ایران در رایطه با انرژی هسته ای ایران بیافتم. آن زمان طنزی را که در پی خواهد آمد نوشته و منتشر کردم.

متمم قانون اساسی انقلاب مشروطیت ایران

و نیازها و ضرورت ‌های تهیه و تدوین

میلاد محسن‌زاده

قوانین هرگز در خلاء به وجود نمی‌آیند و همواره روندی باید طی گردد تا قوانینی تنظیم، تدوین و تصویب شوند. اما چه نیازهایی احساس گردید، چه رویدادهایی رخ داد و کدام نواقص یا ضعف‌هایی در قانون اساسی اول مشروطه مشاهده شد تا جهت رفع آنها و تکمیل آن قانون اساسی، نخبگان و بزرگان مشروطه‌خواه به این نتیجه برسند که باید به تهیه و تدوین متممی برای قانون اساسی بپردازند. همچنین یکی از مهمترین کانون‌های ستیز و دشمنی مشروعه ‌خواهان با مشروطه و مجلس شورای ملی به همین متمم قانون اساسی برمی ‌گردد.

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار اين سایت 

 ◊ جستجو در این سايت

  آرشيو صفحات اول سايت

  پيوند به سايت های ديگر

برنامهء يکشنبه ای که گذشت

17 اسفند 1399- 8 مارس 2021

  موضوع: 

«نقش زنان در گذار از حکومت اسلامی»
(بمناسبت 8 مارس (

فایل تصویری       فایل صوتی

سخنرانان:

صبری بهمنی

هايده روش

گلاله شرفکندی

مدير نشست:

محمود ابطحی

همراه با نظرات حضار

و پيام های رسيده از خارج مهستان

پيامگير جديد مهستان به شماره

004915217872145

پيوندهای جنبش:

  ◊ مهستان جنبش سکولار دموکراسی

  ◊ آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

 

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

 

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

 

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

 

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

 

  ◊ ويدئوهای آموزشی

  ◊ مفاهيم اصلی

دو کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

 

 

 

 

 

 

HHHHHHHHHHHHH