تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره جمعه 9  تا یکشنبه 11 آبان 1399 - 30 اکتبر تا 1 نوامبر 2020

   اين نشريه دوشنبه ها و جمعه ها به روز می شود     سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

شب ترس و لرز (هالوئين) بر شما خجسته باد!

از داعشا نه های داخلی!

حمیدرضا رحیمی

* راديو فردا: تنهء درختی در پارک ملت مشهد، که یک هنرمند جوان تصویر محمدرضا شجریان را پس از درگذشت او بر آن حک کرده بود، از بیخ بریده شد.

* فدوی قاصم الجبارين را گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پُرستات مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه خیال او نيست و خود جنس است؛ و مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، که سر بریده می دارند دوست، چون سری گیر نیاورده اند که ببُرند، به ببریدن سردیس زنده یاد شجریان در مشهد مقدس! اکتفا فرموده اند.

با چشم های دزديده شده

فرخ  احسانی

- ساکت باشید! // ترس ام را نمی توانم فریاد کنم / و هیچ کاری از دستم بر نمی آيد / چشم هایم را می دزدند / ماموران تو، خود تو، در هر کجا. // - حرف نزنید! // دنیا را ارزان به دست نیاورده ام / بیا کنار دستم بنشین، خدا را / تا دست هایت از سرما در امان باشد / هی های کن، هی ها.

آخوند که بر مسند قدرت بنشیند افعی می‌شود

نویسنده: مزدیسنا

«میرخواند» در کتاب «روضهالصفا» آورده که سه تن از زهاد و اولیاء‌الله به راهی می‌رفتند و بر سر راه خود چند استخوان پوسیده دیدند که بر خاک افتاده. در فکر فرو رفتند که این استخوان‌ها از چه جانوری است و سپس به اتفاق دعا کردند تا از این استخوان‌ها جانوری که بوده زنده شود. به دعای یکی از آنها بادی وزید و آن استخوان‌ها به هم متصل شد و به صورت یک اسکلت درآمد. به دعای دیگری رگ و ریشه بر آن استخوان‌ها رَست و به دعای آخری روح حیوانی در آن غالب آمد. شیری تنومند و مهیب غرید و از جا برخاست و آن سه دعاگوی بخت برگشته را تکه پاره کرد. الغرض: آخوندهای یک لا قبا تا زمانی که در حجره‌هایشان هستند مانند آن تکه استخوان‌ها به هیچ کاری نمی‌آیند اما کافی است که مانند آنچه در ماجرای به قدرت رسیدن خمینی و خامنه‌ای اتفاق افتاد کمکی برسد و چند نفری زیر بغل‌شان را بگیرند، چنانکه خمینی با حمایت اوباشان عمامه به سر و غیر عمامه‌ای و ملی مذهبی و زندانیان رژیم سابق و کمک مالی و رسانه‌ای غرب، و خامنه‌ای به کمک رفسنجانی، و تعدادی هم لباسان ایشان، بر منبر قدرت جلوس کردند اما هر دو از روز اول شروع به بلعیدن همه چیز کردند ابتدا اطرافیان را یکی یکی بلعیدند و سپس شروع به چپاول و تخریب و هدر دادن تمام منابع کشور کردند. لذا برای احیای کشور و سازندگی از نو تنها راه چاره، تبدیل کردن آخوندها به همان تکه پاره استخوان ها است. هیچ چاره دیگری برای ایران نمانده. (منبع)

 ویژگیهای «جنبش من نیز» در ایران

فریدا آفاری

در طی دو ماه گذشته تحول بی سابقه ای در ایران آغاز شده. هزاران زن و برخی مردان در رسانه های اجتماعی شروع به سخن گفتن آشکار در مورد تجربه آزار، سوء استفاده،  تعارض و تجاوز جنسی کرده اند. واکنش های ابراز شده  به جنبش من نیز در رسانه های اجتماعی در ایران  از سویی نمایانگر حمایت تشویق آمیز  است و از سویی دیگر  برخوردی تحقیر آمیز. برخی از خوانندگان زنان بیشتری را تشویق به سخن گفتن کرده اند.  برخی نیز زنان را “لوس و ننر” خوانده و می گویند که آنها “شورش را در آورده اند.

چین و خاورمیانه

فاطمه امان

تنها دلیل حضور گسترده چین در خاورمیانه نیازهای اقتصادی نیست. برای بسیاری از کشورهای خاورمیانه، چین به ابزاری برای چانه زنی در روابط خود با ایالات متحده تبدیل شده است. در دسترس بودن آسان تر تجهیزات نظامی چین نیز از سوی بعضی از کشورهای خلیج فارس به عنوان عامل فشار بر ایالات متحده که در فروش این تجهیزات سخت گیرتر بوده و محدودیت های بیشتری را اعمال می کند، به کار می رود تا آمریکا را مجبور به کاهش این محدودیت ها کنند. از سوی دیگر کارت چین، با آن که گاه بزرگتر از آنچه هست وانمود می شود، از سوی کشورهایی که در خصومت آشکار با آمریکا هستند، مانند ایران، به کار می رود.

 

کوروش؛ از استوره‌ تا واقعیت

آرمین لنگرودی

ما با وجود نوشته‌های بیشمار در باره‌ی کوروش هنوز هم با این پرسش روبروییم که براستی او که بود؟ یک «منجی» بشریت؟ و سرآغاز «هومانیزم» تاریخی؟ و در همین راستا بانی نخستین منشور «حقوق بشر» در تاریخ؟ یا یک فرمانروای سیاسی‌سپاهی شایسته،‌که در راه نگهداری و گسترش کرانه‌ی سرزمینش سیاست بخردانه‌ای را بنیان نهاد که در ادامه‌ی خود، چهره‌ی تاریخ پس از خود را به روش شگفت‌انگیزی به نگارش درآورد؟ و اگر همه‌ی‌اینها، چگونه و با کدام روند گذر از هر یکی به دیگری؟ بگمان من...

انسانی عملگرا، که نیاز زمانه خود را می شناخت

داریوش بی نیاز

کوروش، کنفوسیوس و سولون فرزندان زمان خود بودند، فرزندانِ خسته از جنگ ‌های بی ‌پایان میان قبایل و دولت-شهرهایی که رمقِ زندگی مردمان را گرفته بودند: فرزندان متعهدِ عصر افسردگی مردم خسته از جنگ ‌های خون‌ افشان و نفس گیر.

منوچهر یزدیان و خطر تجزیه طلبی

سام قندچی

وقتی هم میهنانی که به درستی خواستار رفع تبعیض های اتنیکی هستند را، برخی با اصطلاح توهین آمیز "تجزیه طلب" می خوانند، با این کار نیروی مهمی را در تحول دموکراتیک آیندهء ایران نابود می کنند. اینجا بحث در مورد دیدگاه «تجزیه طلبی» است که ربطی به رفع تبعیضات اتنیکی ندارد، و فقط به نابودی ایران ختم خواهد شد، و نگرش «تجزیه طلبانه» برای ایران نه دموکراسی را برای گروه بندی های مختلف اتنیک در ایران به بار خواهد آورد، و نه برای هیچکس دیگر، و فقط به جنگ داخلی در ایران دامن خواهد زد.

آيا لائيسیته مشوق اسلام‌ هراسی است؟

شهلا شفیق

گناهی که به جرم آن، جوانی هجده ساله، يک آموزگار تاريخ را، در چند قدمی مدرسه اش در شهری در حومه پاريس، الله ‌اکبر گويان سر بريد و خود نيز با مقاومت در برابر پليس کشته شد، چه بود؟ اين آموزگار چه کرده بود که پناهنده‌ای، که نه او را می‌شناخت و نه در آن شهر زندگی می‌کرد، به عملی چنين هولناک دست يازید و، با افتخار، سرِ از بدن جدا شدهء قربانی را در توئيتر به نمايش گذاشت؟ در پاسخ به اين پرسش، به تأمل دربارهء معضلاتی می‌پردازم که سال‌هاست در فرانسه و در سراسر دنيا زمينه چنين جناياتی را فراهم می‌کند.

قتل اندوهبار يک سکولار دموکرات

يکشنبه شب گذشته، مهدی امين، از بنيان گزاران انجمن سکولارهای سبز شهر تورنتوی کانادا و يار هميشگی جنبش سکولار دموکراسی ايران، در خانهء خود به ضرب چاقوی مهاجمانی ناشناس به قتل رسيد. پلیس هنوز نتيجهء تحقیقات خود در مورد علل اين قتل را اعلام نکرده است و ما نيز شتابزده آن را واقعه ای سیاسی اعلام نمی کنيم. اما بهر حال فقدان يک يار وفادار حنبش ضایعه ای است که نمی توان به آسانی از آن گذشت. ياد عزيز مهدی امين را گرامی می داريم و به انتظار اعلام نتايج تحقیقات پلیس کانادا می نشینيم.

اعدام ها ادامه دارند!

گزارشی از رايو زمانه

با وجود مطالبه لغو مجازات اعدام از سوی میلیون‌ها نفر از ایرانیان در ماه‌های گذشته و به ‌دنبال برگزاری آکسیون‌های مختلف از سوی چندین سازمان و نهاد مدافع حقوق بشر در روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام (دهم اکتبر) و موضع‌ گیری آنها در برابر اعمال این مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی از سوی جمهوری اسلامی ایران، صدور و اجرای این مجازات همچنان و بی‌وقفه ادامه دارد و اخيراً در يک هفته دست‌کم شش زندانی دیگر با اتهام‌های مختلف در ایران به‌صورت انفرادی و گروهی به چوبه‌های دار سپرده شده اندند.

اصول کار اين سایت 

  جستجو در این سايت

  آرشيو صفحات اول  سايت

  پيوند به سايت های ديگر

برنامهء يکشنبهء پیش رو

11 آبان 1399- 1 نوامبر 2020

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

موضوع:

  معمای زبان مادری 

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

فايل تصويری      فايل صوتی

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

سخنران:

 عباس دانشور 

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

مدير نشست:

محمود ابطحی

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

همراه با نظرات حضار

و پيام های رسيده از خارج مهستان

پيامگير جديد مهستان به شماره

004915217872145

پيوندها:

  مهستان جنبش سکولار دموکراسی

  ◊ آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

 

  حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  نشريهء «گيتی مداری» حزب

  خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  پادکست سکولار دموکرات ها

 

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

 

  سايت سکولاريسم نو

  شبکه سکولارهای سبز ايران

 

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  پيمان نامهء عصر نو

  بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

 

  ويدئوهای آموزشی

  مفاهيم اصلی

دو کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی:>>>>

http://isdmovement.com/Cover-Pix/Line-S.JPG

 

HHHHHHHHHHHHH