تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392      -     تاريخ انتشار اين شماره: پنجشنبه 9 تا یکشنبه 12 دی 1400     -   30 سپتامبر 2021 تا 2 ژانویه 2022

باور به سکولاردموکراسی يعنی حکومت اسلامی اصلاح پذیر وحتی دگرگونی پذير نیست وباید آن را از بیخ وبن برانداخت

تنها راه «نجات ایران» تقویت درک ما است از مفهوم «کشور - ملت» و آنچه که «ملی» (متعلق به  ملت) است!

دردناک تر از فرار مغزها به قدرت رسیدن بی مغزها است!

   اين نشريه دوشنبه ها و پنجشنبه ها به روز می شود                  سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

اصول کار سایت      جستجو در سايت         آرشيو صفحات اول         سايت های ديگر

این دو کتاب برای دانلود رايگان

در اینترنت قرار گرفت:

مبانی سکولاریسم نو

سکولاریسم نو برای ایران

نوشتهء اسماعیل نوری علا

پيوند به سایت مهستان

آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

برنامهء مهستان در يکشنبهء پیش رو

12 دی 1400 - 2 ژانویه 2022

موضوع نشست:

چرا برای جلوگیری از
تجزیهء ایران
باید به سخن ناراضیان توجه کرد؟

سخنران:

رضا حسین بُر

مدير جلسه: اسماعیل نوری علا

پيوندهای جنبش:

سایت ایرانسکوپ

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

  ◊ ويدئوهای آموزشی

مفاهيم اصلی

گاهنامه «گیتی مداری» منتشر شد

نشریهء تئوریک حزب سکولار دموکرات ایرانیان

پیوند در سایت حزب سکولار دموکرات ایرانیان

زندگی و روزگار مصطفی کمال آتاتورک

نوشتهء «لرد کین راس»

ترجمهء اسماعیل نوری علا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

خرید از انتشارات فروغ - کلن آلمان

نقد قبر! (نبش قبر سابق- م)

حمیدرضا رحیمی

* سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، گفته است نصب عکس بدون حجاب روی قبر زنان ممنوع است و انتظامات بهشت زهرا «جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف» را می‌گیرند. او همچنین از قسطی ‌شدن فروش قبر برای «قشرهای کم برخوردار» خبر دادهه است.

* فدوی  اصلاً انتظار نداشت که برادران در تنها تخصص شان که همانا  امور اهل قبور باشد، دچار لغزش هائی که به برخی از آنها در پی اشارت خواهد رفت. فی المثل در باب حجاب سنگ قبر، به انواع  آن که بدحجاب، شل حجاب و حجاب برتر حضرت آقا (چادر پَرکلاغی- م) باشد هیچ اشاره ای نشده و متوفا در عالم برزخ همینطور ارّه به ماتحت  مانده است.

نقش اپوزیسیون و رضا پهلوی در فروپاشی نظام اهریمن

مطلبی علیه مطالب ذکر شده در این ویدئو:

وقتی سکولاردموکراسی نوری علا به مطالبات جامعه بی توجه است

بابک یزدی◄

https://www.youtube.com/watch?v=D0_eMU1mZps

پخش اول، از تلويزیون ايران فردا:

 پنجشنبه ساعت 2.5 بعداز ظهر کالیفرنیا

آرشيو پادکست ها - دوره اول / دوره های دوم وسوم

آزمایش فرمانبرداری

براستی چند میلیون نیرو در ارگان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در ایران تحت فرمان حاکمیت عمل می‌کنند؟ آیا می بایست با تک به تک این افراد مبارزه کرد؟ بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایش «فرنانبرداری» می توان نتیجه گرفت مزدور پروری، در جامعه‌ای مانند ایران حاصل یک چرخهء معیوب و بیمار است؛ چرخه‌ای که در رأس هرم آن یک دیکتاتور خون‌خوار نشسته و تا زمانی که این حکومت از ریشه برکنده نگردد، این چرخه ادامه دارد و این معضل حل نمی‌شود.

در جست‌وجوی گزینه‌ای درخور برای مفهوم “مشروعیت”

جمشید فاروقی.

آینده‌ء ایران

گفتگو با کریم سجادپور

من بیش‌ترین شباهت را در ارتباط با نظام حاکم بر ایران با نظام اتحاد شوروی یافته‌ام. در سال‌های دهه‌ی هفتاد سده‌ی بیستم میلادی، اتحاد شوروی و چین به سر یک دوراهی رسیدند و مجبور به انتخاب میان اولویت دادن به ایدئولوژی یا منافع ملی و اقتصادی شدند. اتحاد شوروی در این انتخاب قادر به دست ‌برداشتن و ترک ایدئولوژی نشد. رژيم اسلامی ایران نیز در وضعیّتی مشابه همان وضعیّت – در چهل ‌و دومین سال حیاتِ خویش- به‌واقع قادر به اولویت دادن و ترجیح منافع ملی و اقتصادی کشور بر ایدئولوژی نیست و از این‌رو من فکر می‌کنم به سرنوشت اتحاد شوروی دچار خواهد شد.

آیا جهان وارد عصر جدیدی خواهد شد؟

نگاهی به گزارش نشریهء «فارین پالیسی»

سال ۲۰۲۱ تا حد زیادی محدودیت هایِ سیاست خارجی آمریکا را به نمایش گذاشت. دولت بایدن در اوایل سال ۲۰۲۱ قدرت را به دست گرفت و وعده داد که بار دیگر آنچه تصویر قانونمدارِ آمریکا می‌خواند را در پاسخِ به رویه‌های فراقانونی و جنجالی ترامپ، حاکم خواهد کرد. با این حال آنچه که در عمل اتفاق افتاد حاکی از آن بود که جهان به نحو فزاینده‌ای نسبت به ثبات و قابل اعتماد بودنِ آمریکا در آینده، بی اعتماد است.

سال ۱۴۰۱؛ سال بودجهء تورم، فقر، خشونت و خُرافه

حسن منصور

این بودجه، سَری است بزرگ برای بدنی نحیف، و فضا را برای بخش مردمی‌ اقتصاد به شدت تنگ می‌کند و اگر به دست کارآمدترین و پاکیزه‌ترین دولت‌ها هم اجرا شود، ملت را زمینگیر خواهد کرد!.. نگاهی به ریز درآمدهای بودجه نشان می‌دهد که بودجه‌نویس هیچ فرصتی را برای «برداشت از سفره مردم» از کف نمی‌نهد: از مالیات 20 درصدی بر فروش بنزین و فرآورده‌های نفتی تا افزایش سن بازنشستگی و هزینه پیامک و جریمه‌های رانندگی و افزایش قیمت آب و حامل‌های انرژی به روش‌های نامحسوس و...

تقویت «مجموعه‌ء براندازی»

در پرتو راهکار‌های توسعه‌ء سازمانی

مهران انصاری

مخاطب این مقاله گروهی هستند که هدف شان تضعیف و در نهایت براندازی حکومت اسلامی است. بر این اساس، کسانی که به هر گونه‌ای با رژیم حکومت اسلامی همکاری می‌کنند یا با آن اشتراک منافع دارند، در این دایره نمی‌گنجند. ناگفته پیداست که طبق این تعریف بیشتر فعالان و مبارزان سیاسی و مدنی در چارچوب مخاطبان این مقاله قرار می‌گیرند.

مردم و مذاکرات هسته‌ای: بیم‌های بزرگ و امیدهای کوچک

رها رستمی

نگاه مردم با نگاه حکومت به مذاکرات وین اختلافی اساسی دارد. مردم می‌خواهند فشار ناشی از تحریم کاسته شود

، فشاری که حکومت آن را به مردم انتقال می‌دهد. حکومت اما در درجه اول به فکر نجات برنامه هسته‌ای خویش است. مردم چه می‌گویند؟

«یک کلام بگویید بنا داشتیم شما را حذف کنیم    

علی لاریجانی                    

«ملت بزرگ ایران حق دارند در جریان دقیق وضعیت فردی قرار گیرند که شورا صلاحیت وی را احراز ننمود اما او، دوازده سال ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و حدود ۲۵ سال عضو شورای امنیت ملی کشور و سال ها نماینده رهبری در آن شورا بوده؛ لازم است بدانند دلایل شورا چه میزان مقرون به صحت است تا خدای ناکرده اعتمادشان به سایر مسئولان مخدوش نشود!»

اصلاح‌ طلب - اصول‌گرا! دیگه تمومه ماجرا؟      

سعید حجاریان                 

کشور با «غیریت‌سازی، و نیز میل به «فرومایه‌ سالاری» به کدام نقطه رهنمون می‌شود؟ اولاً، با کوبیدن بر طبل انقلابی‌گری، نرمال‌سازی در کلیه ساحت‌ها به بوته تعویق می‌افتد. ثانیاً، عنصر تعادل در میان نیروهای سیاسی به‌کلی از میان می‌رود. به این معنا که اصلاح ‌طلب و اصول‌گرا، و اساساً سیاست ‌ورزی صرفاً‌ میان دوگانه نیهیلیسم و رادیکالیسم قادر به بازیگری خواهد بود. ثالثاً، نظم و نظام اداری کشور صرفاً باید خود را با دگرسازی تنظیم کند و هر روز، خود را به پوشش معیار آن روز درآورد. رابعاً، انقلابی‌ها در چنین وضعیتی دچار گسست می‌شوند.

در دفاع از براندازی

سعید قاسمی‌نژاد

ایرانیان در طوفان بی‌کفایتی و اهرمن‌خویی ملایان چونان برگ خزان، تشنه‌لب بر زمین خشک ایرانشهر فرو می‌ریزند.  حکومت اسلامی - این تجسم دشمنی با ایران و عصاره فساد و تبعیض - هر روز گرد تفرقه میان ایرانیان می‌افکند تا سقوط خود را فروپاشی ایران بنمایاند. کیان ایران در خطر است و هر روزی که بر عمر این رژیم افزوده می‌شود ایران به چاه ویل نزدیک‌تر می‌شود. راه نجات اما در براندازی است به دلایلی که آورده خواهد شد...

روشنفکران: صاحبان «سرمایه‌ء فرهنگی»

مرغان عروسی و عزا

علیرضا بهتویی

در تعریف از روشنفکر به‌مثابه پدیده‌ای ظهور یافته پس از دوره‌ی روشنگری و محصول مدرنیته، ظهور «روشنفکران» تنها به گسترش چشمگیر فرصت برای کارهای فکری در قرن نوزدهم در بازار کار اروپای غربی، مربوط نبود. جدا از این، الگوی توسعه‌ای در این بخش از دنیا چنان پیش رفت که استقلال حوزه‌هایی مثل دانشگاه، هنر و ادبیات و سپس ژورنالیسم از نهادهایی که قبلاً به آنها وابسته بود (مانند کلیسا و دولت و یا اشراف)، را تأمین و تضمین می‌کرد. با این استقلال نسبی، میدان‌های تازه‌ای در صحنه‌ی جامعه شکل گرفت. روشنفکران قادر شدند که به‌مثابه نیرویی نسبتاً مستقل در حیات سیاسی اجتماعی این جوامع، حاضر شوند و دخالت فعال کنند.