تاريخ اعلام موجوديت «جنبش»: 14 امرداد 1392

تاريخ انتشار اين شماره: دوشنبه 13 تا 16 ارديبهشت 1400 - 3 تا 6 مه 2021

   اين نشريه دوشنبه ها و جمعه ها به روز می شود    سردبير: اسماعيل نوری علا  

  Fax: 509-352-9630    iraniansdm.n@gmail.com

کانديداتوری خود را اعلام می کنم

آقا مصطفی

با پررویی همیشگی، پس از مشورت با دوستان، و شنیدن سخن موافقان و مخالفان، سرانجام، به دلیل نیاز مبرم آغا، و در جهت بقاء و استمرار بخشی به نظام، کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را با وقاحت پذیرفته‌ام. بعد از این تصمیم بلافاصله به بر و بچه‌های خودمان در خارج اطلاع دادم که اول مصاحبه ممجواد ماله‌کش اعظم را سریعا پخش کنند، بعدشم بگذارند به حساب تبلیغات انتخاباتی برای من.

دست‌های نامرئی سرکوب:

تقلیل روایات آزار به مشکلات شخصی

صدف جاودانی

درک و تفسیر ما از یک پدیده‌ء اجتماعی بر اساس عوامل متعددی از جمله طبقه‌ی اجتماعی، هویت اجتماعی سیاسی، و پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های زبان به طور ذاتی ناکامل، گزینشی و شخصی (سابجکتیو) است. آگاهی به سابجکتیو بودن دریافت ما از واقعیت اجتماعی مساوی با تن دادن به رویکردی نسبی ‌نگرایانه که هر تحلیلی را از معنا تهی می کند نیست، بلکه هدف اصلی‌اش ایجاد بستری است که در آن امکان شناخت و تشخیص گفتمان مسلط قدرت در تایید و بازتولید پیش‌فرض‌ها و رویکردهایی که کارکردشان تثبیت و امتداد وضعیت موجود است، فراهم شود.

 

اطلاعیه‌ درباره‌ء نامه‌ء آقای اسماعیل نوری‌علا

هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران

نکات بالا در مجموع نشان می‌دهند که دخالت آقای نوری‌علاء در مسائل جاریِ کانون نویسندگان ایران نه از سر حسن نیت بلکه با انگیزه‌ی دامن زدن به اختلاف‌های درونی کانون برای گرفتن ماهی از آبی است که به زعم ایشان گل‌آلود است. از جمله‌ی دلایلی که می‌توان برای این مدعا آورد این است که اگر ایشان دلسوز کانون می‌بود و دل در گرو آن می‌داشت قاعدتاً می‌بایست، پیش از انتشار عمومی نامه سر گشاده‌اش، به طور خصوصی با هیئت دبیران کانون تماس می‌گرفت و نظر این هیئت را نیز جویا می‌شد.

فائزه خانم! کتاب «در مهمانی حاج آقا» را خوانده ای؟

از سایت مشروطه

متاسفانه اکثر خبرنگارهای ایرانی خارج کشور بیسوادند و حتی تاریخ چهل سال گذشته ایران را هم نخوانده اند. بخاطر همین است که وقتی پای منبر فائزه رفسنجانی می نشینند و او وقیحانه می گوید پدرم یک فرد دمکراتی بود این باصطلاح خبرنگارها مثل بز اخفش (بزی که فقط سرش را تکان میدهد) او را نگاه کردند و چیزی نگفتند.

عضویت

حمیدرضا رحیمی

* برخی گزارشات واصله به آفیس فدوی حاکی ست که برادر کرونا سرانجام توانسته است بموجب استوار نامهء زیر، از مجلس بیت شدیداً رأی اعتماد بگیرد. فدوی مراتب را بحضور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) و نایب البته بر حق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله پُرستاته، تبریک و تهنیت عرض و ابتلای سایر نمایندگان محترم حکومت در مجلس بیت را، از درگاه احدیت آرزو می کند:

* ابتلای وزیر اطلاعات و تعدادی از نمایندگان مجلس ایران به کرونا./ العربیه.

پادکست های سکولار دموکرات های ايران

 «منافع ملی» چیست؟

پخش اول، از تلويزیون ايران فردا

هر پنجشنبه - 2.5 بعداز ظهر کالیفرنیا

آرشيوپادکست ها- دوره اول / دوره های دوم وسوم

نگاهی به «ما که بودیم»

(انقلاب ایران در رمانی از ادبیات جوان سوئد)

وحید ولی‌زاده

در ادبیات نوین جهانی، امروزه با شکفتن کارهایی روبروییم که می‌توان چیزی همسان را میان آنها یافت. نسلی از نویسندگان در سوئد، آلمان، فرانسه، امریکای شمالی و … پدیدار شده‌اند که داستانگوی تیپ اجتماعی نوینی در فرنگ هستند: یعنی بیگانه ‌تباران و نوپیوندخوردگان. در این ژانر تازهء ادبی که داستان از جا کنده شدن و خانه بدوشی و ریشه زدن در خاک تازه است و بازار ادبی کشورهای غربی را پر کرده است، ناگهان آن چیزی را می‌یابی که همیشه در لا به لای رمان‌های فارسی می‌گشتی و نمی‌یافتی: داستان انقلاب و آن چه بر سر شورشگران رفت.

کارنامهء چهاردهه‌ ویرانگری‌ اسلامگرایان شیعه

مجید محمدی

اسلامگرایان با رد میراث استعمار اروپایی مدعی ارائه‌ سعادت دنیوی و اخروی به ابنای بشر در صورت سلطه بر آنها بوده‌اند. اکنون باید دید آنها در مناطقی که قدرت و نفوذ یافته‌اند با مردم و جامعه چه کرده‌اند. آیا سوریه، عراق، لبنان و یمن که امروز تحت نفوذ جمهوری اسلامی هستند و خود ایران که مقر عملیاتی آنهاست به سعادت دنیوی و اخروی دست یافته‌اند یا امپریالیسم رژیم اسلامی در آن کشورها و ایران جز کشتار و ویرانی اثری بر جای نگذاشته است.

نوحهء «همه با هم» خامنه ای:

نمایش ظریف، رئیسی، قالیباف، تاجزاده

منوچهر یزدیان

با انتشار سخنان جواد ظریف، برنامهء انتخاباتی حکومت اسلامی وارد فاز رسمی خود شده است... حالا امنیتی های سپاه با ترفندهای تازه ای وارد میدان شده اند، که سناریوی کاندیداتوری (با، یا بی، صلاحیت) تاجزاده هم یکی از آن شعبده بازی ها، و تازه تر، پخش گستردهء مصاحبه جواد ظریف کلک تازه تری است برای سرگرم کردن مردم و گرم کردن تنور به اصطلاح انتخابات...

انتخابات و رژیم ‌چنج

محمدرضا نیکفر

تغییر رژیم، لزوماً سرنگونی نیست. «رژیم» در علوم سیاسی معناهای مختلفی دارد که یکی از آنها منش و شیوه حکومت‌گری است. تغییر رژیم درجاتی دارد: 1) رژیم می‌تواند عوض شود، در شکل تغییر مختصری در آرایش جناح‌ها. 2) رژیم می‌تواند عوض شود، در شکل انتقال کانون قدرت از این جناح به آن جناح. 3) رژیم می‌تواند رادیکال‌تر از این عوض شود، اما ترکیب طبقه‌ی حاکم عوض نشود. 4) رژیم می‌تواند عوض شود، ترکیب طبقه‌ی حاکم هم عوض شود، اما نظام سلطه یعنی اساس تبعیض و بهره‌کشی تغییری نکند.

گزینش میان اسلامگرایی، مارکسیسم، ایرانشهری

جلال ایجادی

در طول تاریخ شخصیت ها نقشی ایفا می کنند که در پرورش آن، خود مداخلهء حساسی نداشته اند. این شخصیت ها اغلب در نگاه همگانی «خوب و مثبت» تلقی می شوند حال آنکه به گفتهء نیچه آنها برای سترون کردن بشریت عمل می کنند و اخلاق آنها تکرار بردگی است. نظام های کلان فرهنگی و فکری و روانی انسان ها را به دنیا می آورند و در این حالت آزادی توهمی بیش نیست. تلاش واقعی و متهورانه انسان برای آفرینش و نقد هنجارهای عادی شده، پنجره ای به سوی آزادی می گشاید.

الگوی بارزی برای سه چیز:

دزد سالاری، کودن سالاری و پَست سالاری

هومن دولتی

باید اعتراف کرد که این پدیده، یعنی جمع شدن احمق ها و دزدها، و پست فطرت ها تحت یک حکومت در تاریخ بشر بی سابقه هست. در کشوری که سرشار از منابع طبیعی هست و موقعیت استراتژیکی بسیار مهمی دارد فقط در عرض ۴۲ سال با حکومت دزدان و احمق ها به جایی رسیده است که بیشتر از ۸۰٪ مردم زیر خط فقر هستند، پول کشور بی ارزشترین پول جهان هست، بی اعتبارترین پاسپورت جهان را دارد.

اعتراض به رأی شرم آور کشورهای مدعی حقوق بشر

شکوه میرزادگی

به دنبال انتشار خبر عضویت جمهوری اسلامی در «کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد» بسیاری از مدافعان حقوق بشر، و سازمان ها و زنانی از کشورهای مختلف نسبت به این عضویت به شدت اعتراض کرده اند... به راستی چگونه ممکن است سازمانی که وظیفه اش بالابردن توان و برابری جنسیتی زنان است، چنین «غلط آشکاری» را مرتکب شود و چنین هدیه شرم آوری را تقدیم کشوری کند که زیر سلطه حکومتی قرار دارد که میزان عملی شدن هیچ کدام از کنوانسیون های حقوق بشری مربوط به زنان، با توجه به قوانین موجود در آن روشن نیست؟

رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها ۲۰۲۱

گزارش‌گران بدون مرز

رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها گردآوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز که در مدت یک‌سال وضعیت روزنامه‌نگاری را در ۱۸۰ کشور جهان بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که انجام حرفه‌ی روزنامه ‌نگاری اصلی‌ترین واکسن برای ویروس اطلاعات نادرست است. اینگونه در ۷۳٪ کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، این واکسن در ۷۳ کشور از ۱۸۰ دولت جهان به شکل ناگواری مختل شده است و در ۵۳ کشور در تنگنا قرار گرفته است.

خواب‌های آشفته‌ء تاج‌زاده برای انتخابات!

شیرین عبادی

مصطفی تاج‌زاده، که تا چندی پیش "رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل متحد برای تغییر قانون اساسی" را خواسته‌ای غیر منطقی و شیک مخصوص خارج‌نشینان معرفی می‌کرد، با نزدیک شدن موسم انتخابات ریاست جمهوری، به‌یک‌باره تغییر موضع داده و، با اشاره به لزوم انتخاب رئیس جمهور "توسعه گرا" در انتخابات خردادماه، گفته است که برای جلوگیری از "جدی شدن" مشکلات "باید از اختیارات رهبری کاسته شود، موقت و انتخابی شود".

نگرانی از برنامهء صلح دولت افغانستان و طالبان

نامهء حسن شريعتمداری – شورای مديريت گذار

ما، به عنوان شورای مدیریت گذار، از سیاست و پیشنهاد دولت شما مبنی بر اینکه «انتقال قدرت  تنها از طریق انتخابات ممکن است» حمایت می نماییم و در این سو از آمریکا و اروپا می خواهیم که سیاست اعلان شده خود را در پذیرش طالبان و نیروهای نظامی اش در دولت انتقالی بدون انتخابات آزاد تغییر دهند. انتخابات آزاد با شرکت همه نیروهای سیاسی افغانستان تنها راه برای سنجش توازن قوا و خواست مردم افغانستان است. ما همزمان از همه نیروهای آزادیخواه در منطقه خاور نزدیک و خاورمیانه می خواهیم که به پشتیبانی از سیاست انتخابات آزاد در افغانستان بر خیزند.

در جستجوی راه‌ نوینی برای گذار از حکومت اسلامی

فاضل غیبی

پس از چهار دهه رفته رفته در میان مخالفان واقعی حکومت اسلامی این شناخت گسترش یافته است که حکومت اسلامی نه «حکومتی نظامی» و نه «دیکتاتوری فردی»، بلکه رژیمی توتالیتر - همانند و به جان سختی رژیم‌های هیتلری و استالینی - است. هر ارزیابی دیگری جز انحراف نیست و تازه با چنین شناخت مشترکی می‌توان دربارۀ راهکارهای نوین مبارزه با رژیم اسلامی اندیشید و به اتحاد عمل دست یافت.

 

 پیوند به سایت انگلیسی جنبش

فرزندان خود را که نمی توانند متون

فارسی را بخوانند با اين سايت آشنا کنيد.

اصول کار اين سایت 

 ◊ جستجو در این سايت

  آرشيو صفحات اول سايت

  پيوند به سايت های ديگر

  برنامهء يکشنبهء پیش رو

  12 اردیبهشت 1400- 2 مه 2021 

  9 صبح کالیفرنیا - 6 عصر اروپای مرکزی 

8.5   شب تهران

فايل تصویری       فایل صوتی

آرشيو برنامه های يکشنبهء مهستان

  برنامه ای از شورای مديريت گذار 

  موضوع سخنرانی ها: 

  از هرج ومرج درنظام

تا انتخابات وظریف

سخنرانان:

مهران براتی - معاون سیاسی شورا

محسن سازگار - دبير مقاومت مدنی

مدير جلسه:

اسماعيل نوری علا

پيوندهای جنبش:

  ◊ حزب سکولار دموکرت ايرانيان

  ◊ نشريهء «گيتی مداری» حزب

  ◊ خبرگاه (خبرگزاری روزانهء حزب)

  ◊ ويدئوهای کوتاه کلاس کادرسازی

  ◊ پادکست سکولار دموکرات ها

 

  ◊ کنگرهء سالانهء سکولار دموکراتها

 

  ◊ سايت سکولاريسم نو

  ◊ شبکه سکولارهای سبز ايران

 

  ◊ بيانيهء پويشگری

  ◊ اعلاميه دربارهء جايزهء صلح نوبل

  ◊ «ماايرانی بی تبعيض میخواهيم»

  ◊ پيمان نامهء عصر نو

  ◊ بیانیهء جدایی کامل حکومت ومذهب

 

  ◊ ويدئوهای آموزشی

  ◊ مفاهيم اصلی

دو کتاب از اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی

 

 

 

 

 

 

HHHHHHHHHHHHH