پيمان نامهء عصر نو

پيوند به سايت های ديگر

مقالاتی دربارهء مفاهيم اصلی

ويدئوهای آموزشی

بیانیهء جدایی کامل حکومت و مذهب

نشريهء «گيتی مداری» حزب

بيانيه های مشترک با حزب مشروطه

کنگرهء سالانهء

سکولار دموکرات های ايران  

پيوند به سايت مهستان

برنامهء يکشنبهء پيش رو

7 بهمن  - 27 ژانويه

موضوع ميزگرد:

گزارش اقدام مشترک دربارهء کنفرانس بين المللی ورشو

شرکت کنندگان در اين ميزگرد:

برخی از نمايندگانِ

سازمان های شرکت کننده

در اقدام مشترک

همراه با بحث عمومی

آرشيو برنامه های يکشنبه مهستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز کار جنبش: 14 امرداد 1392         

دوشنبه 1 تا پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 25 تا 27 ژانويه 2019

تجاهل المأمور!

حمیدرضا رحیمی

با آنکه دومیلیونی ملت (دوزاری سابق- م) دیری ست افتاده و همگان در ایران و جهان دیگر ملتفت شده اند که اعترافات تلویزیونی معروف، بمنظور "اخذ اقاریر لازم"!، ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج)، انجام  شده است، فدوی هنوز  دارد در خبرهای دارالخرافه می بیند که جنگ تن به تن حکومت مقتدر اسلامی، با فعالان کارگری و مدنی، و از آن میان اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، با شدت ده و نه دهم "ریش" تِر، و بسود حضرت آقا(ضپ)، ادامه دارد و برادران پنداری بکار خود اطمینان نداشته و آن بیگناهان را مکرر بازداشت و شکنجه می فرمایند و عنقریب است که در خبرهای خداپسندانه بخوانیم که دو فعال مذکور، مأموران نجیب و مظلوم وزارت فخیمهء اطلاعات را یشدت شکنجه کرده اند.

قدرت‌های پیشامشروطه وجریان‌های پیشا‌ملی

اکبر کرمی

دمکراسی‌ها طریق حل و فصل مسایل نیستند؛ آن ها طریق جست و جوی راه‌حل‌ها هستند؛ در نتیجه طبیعی است که پرونده‌ی دمکراسی‌ها همیشه درست و راست نیست؛ چه همین مفاهیم هم مفاهیمی پیشینی اند و در یک اجتماع مدرن و پسامدرن به گونه‌ای دیگر درک می شوند. دمکراسی‌ها برون ‌شدی بر عبور از جنگ‌ها و نزاع‌های داخلی اند. به عبارت دیگر، ما دمکراسی‌ها را می‌پذیریم به خاطر آن که در دمکراسی‌ها امکان رفع تنازع هم‌وارتر و کم‌هزینه‌تر است. ما به دمکراسی‌ها تن می‌دهیم به خاطر آن که در دمکراسی‌ها تنازع‌ها بر سر قدرت، ثروت و شان به گونه‌ای پایدارتر حل و فصل شده است.

5+1 جای خود را به 70+1 در لهستان داد!

اسکندر دلدم

آمریکا و شرکایش، بجای مذاکرات پنج بعلاوه یک سابق، اکنون قرار است مذاکرات هفتاد بعلاوهء يک را جهت آچمز کردن جمهوری اسلامی در لهستان برگزار کنند! در این میان وزارت خارجه به زمامداری امیرکهیر جمهوری اسلامی هم بیکار ننشسته و در اقدامی انقلابی سفیر لهستان را احضار و به وی پناهنده شدن چند نفر لهستانی در زمان جنگ دوم جهانی به ایران 1942 میلادی را يادآور شده و اخطار کرده است اگر دولت لهستان این اجلاس ضد جمهوری اسلامی را لغو نکند جنازه این پناهنده ها را که در ایران مرده و دفن شده اند از قبر بیرون خواهد کشید!

از تبعیض تا هولاکاست

آیا در ایران و در حال حاضر میلیون ها انسان به خاطر باور داشتن به مذهبی غیر از مذهب تشیع، يا به خاطر بی مذهبی، و يا به خاطر مخالفت با حکومت دیکتاتوری، گرفتار زندان، شکنجه و  مرگ نیستند؟ آیا انداختن اجباری حجاب اسلامی بر سر زنان، شبیه بستن اجباری همان بازوبندی نیست که در آلمان هيتلری بر بازوی یهودیان بسته می شد تا آن ها را از دیگران جدا سازد؟ آیا ممنوع کردن دانشجویان بهایی از حضور در دانشگاه ها و محروم کردن آن ها از فراگیری دانش چیزی شبیه راندن یهودیان از جامعه ی زمان هیتلر نیست؟ و آیا این زندان های انبوه از آزادی خواهان چپ و راست و دگراندیش شبیه همان اردوگاه هایی نیست که هیتلر قبل از هولاکاست ساخته بود؟

رژيم اسلامی عملاً ورشکسته است

مجید محمدی

ورشکستگی به معنای عدم انطباق دخل و خرج و عدم امکان بازگشت به وضعیت انطباق است. همه‌ی شواهد نشان می‌دهند که حکومت با جابجا کردن قروض و دادن وعده سرخرمن به طلبکاران و گذاشتن درآمدهای خیالی در بودجه در حال عادی نشان دادن وضعیت است. البته بوق‌های تبلیغاتی مافیای حکومتِ نکبت و فلاکت و لابی آن در خارج از کشور برای تداوم تاراج و ریزه ‌خواری ادعا دارند مردمی که در این کارگاه ورشکسته زندگی می‌کنند به آینده امید بیشتری از مردم آمریکا و عربستان سعودی دارند. این بوق‌ها این دو کشور را با هم می‌آمیزند تا خواننده متوجه نشود آینده‌ی تاریک یک دیکتاتوری در خاورمیانه با آینده مردم امریکا روی هم ریخته شده و به سردبیران منتفر از ترامپ ان‌بی‌سی و مخاطبان شبیه به آنها فروخته شده است.

نامه ای به سازمان‌های جبهه ملی ایران

در خارج از کشور

بهروز قاسمی

پیرو انتشار بیانیهء اخیر چهار سازمان سیاسی، و اعلان مرزبندی این چهار سازمان با طرفداران مشروطه‌ خواهی، معروضم که مبتلا ‏شدن به «مرزبندی دائمی» با دیگران - که برخاسته از یک نگاه گزینشی است - آن هم در استتار یک ایدئولوژی مکشوفه بر ما، به ‏کار ملی گرایانی که ایران را مال ایرانی می‌دانسته و می‌دانند نمی‌آید. ما متدولوژی یا روش ‌شناسی خود را، در سُنتِ جبهه ملی داشته‌ایم و از آن بابت با هر گروه سیاسیِ ایدئولوژیک متمایز بوده‌ایم ‏و اعضای ما قادر بوده‌اند هر نوع ایدئولوژی را بیرون اتاق تحلیل سیاسی گذاشته و تنها بر اساس واقعیت و منافع مشهود ملی ‏تحلیل کرده و تصمیم بگیرند.‏

جستجو در اين سايت

آرشيو صفحات اول اين سايت

 سردبير: اسماعيل نوری علا

 Fax: 509-352-9630

  iraniansdm.n@gmail.com

    

اين نشريهء دو بار در هفته

دوشنبه ها و پنج شنبه ها

منتشر می شود

مطالب مندرج در اين پايگاه

نظرشخصی نويسندگان ويا سازمان

 های مختلف است که بدليل ارتباط

 شان با مسائل مورد توجه جنبش

 انتخاب شده و لزومآً نظر ما نيستند.

نظر رسمی جنبش هميشه و فقط با

امضای سخنگوی آن اعلام میشود.

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال آن مطالبه ای نداريم؛

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم.

5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که  در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران  از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم.

 

 

 

 

 

 

 

 

HHHHHHH