آغاز کار جنبش: 14 امرداد 1392

 Fax: 509-352-9630

  iraniansdm.n@gmail.com

سردبير: اسماعيل نوری علا

 

 

مقالاتی دربارهء مفاهيم اصلی

ويدئوهای آموزشی

دعوت به مطالعه و امضای

بیانیهء «جدایی کامل حکومت

و مذهب در ایران»

بيانيه جنبش دربارهء برجام

18 شهريور 1394

پيوند به آرشيو برنامه های مهستان

1. ما با مذهب و عقيدهء هيچکس سر دعوا نداريم اما حضور مذهب و ايدئولوژی کسی را در قانون اساسی و نهادهای حکومتی  نمی پذيريم.

2. و از آنجا که حکومت اسلامی مسلط  بر ايران را قابل اصلاح و حتی قانونی نمی دانيم، طبعاً، در خارج کشور، از آن جز خواست انحلال آن مطالبه ای نداريم؛

3. و به همين دليل می توان انتظار داشت که  نام هيچ يک از هواداران جنبش در زير نامه هائی که خطاب به گردانندگان رژيم نوشته می شوند ديده نشود.

4. اما، در عين حال، ما از همهء مطالبات بر حق هموطنان اسير خود در داخل کشور از غاصبان حکومت مسلط بر سرزمين مان حمايت می کنيم.

5. آنچه در اين سايت «اختصاصی و غير خبری» منتشر می شود يا در موافقت با سکولار دموکراسی است (مثل نوشته های انحلال طلبان و مخالفان حکومت اسلامی) و يا در مخالفت با آن (مثل نوشته های اصلاح طلبان، که با نوار توضيحی مشخص می شوند) و يا مسائل را بصورت جدی و طنر از ديدگاهی سکولار دموکرات مطرح می کند. در همه حال اصولی که  در «پيمان نامهء عصر نو» منعکس اند، راهنمای ما محسوب می شوند.

6. انتخاب مقالات وارده و برگرفته از منابع مختلف، و همچنين انتخاب تيتر مناسبی برای آنها  با سردبير است.

7. به احترام «جمهوريت»، در اين پايگاه، هر کجا سخن از حکومت مسلط  بر ايران پيش آيد، واژهء «جمهوری» به «حکومت» يا «رژيم»  تبديل می شود.

8. و از آنجا که بين ايران و ملت ايران  از يکسو، و حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان، از سوی ديگر، تفاوت و جدائی قائليم، در هر متن که واژهء ايران بکار رفته اما منظور رژيم اسلامی باشد، ما بجای ايران عبارت «رژيم ايران» يا «رژيم مسلط بر ايران» را بکار می بريم.

توجه: مطالب مندرج در اين پايگاه نظر شخصی نويسندگان و يا سازمان های مختلف است که به دليل

ارتباط ارتباط شان با مسائل مورد توجه جنبش انتخاب شده اند و لزومآً نظر جنبش نيستند.

نظر رسمی جنبش هميشه و فقط با امضای سخنگوی آن منتشر می شود.

جمعه 7 تا يک شنبه 9 مهر 1397 - 28 تا 30 سپتامبر 2018

آرشيو صفحات اول اين سايت                 جستجو در اين سايت                 پيوند به سايت های ديگر

سايت مهستان            آرشيو يکشنبه های مهستان          برنامهء «رمز پيروزی»

پيمان نامهء عصر نو         سايت کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات های ايران

حزب سکولار دموکرت ايرانيان         نشريهء «گيتی مداری» حزب        بيانيه های مشترک با حزب مشروطه ايران

پیشگوئی

حمیدرضا رحیمی

فدوی، همینطور آهسته آهسته، نه تنها دارد به عالِم امور اقتصادی تبدیل می شود بلکه، بعون الله، به پیشگو نیز ارتقاء مقام می یابد، این هم سند منگوله دارش،:

* خود فدوی: بدنبال شکوفائی بیش از حد اقتصاد حکومت اسلامی و بهبود چشمگیر وضع اقتصادی مردم، بانک مرکزی ایران، با تهدیدات خداوند متعال و با ابراز خرسندی بسیار، تغییر واحد پول کشور را طی اطلاعیه ای، به آگاهی عموم رساند. به موجب این اطلاعیه، واحد پول کشور از ریال به کیلو، تغییر یافت!(در کتاب مستطاب "تنفس ممنوع"، سپتامبر پانزده سال پيش)

* خبر آنلاین: وقتی ارزش وزنی سکه‌های صد و دویست تومانی بیشتر از ارزش ریالی‌شان است! به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد چندین کیسه سکه در یک انبار ضایعات خرید و فروش می شوند؛ سکه هایی که به گفته راوی، ارزش وزنی آنها بیشتر از ارزش مادی شان است!

قول روسيه به امريکا

ای دولتمردان حکومت اسلامی! دلخوش به این نباشید که با پوتین چهارتا عکس یادگاری و سلفی برای اینستاگرام خود گرفته اید(!) به فکر منافع ملی کشور و مردم باشید. کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، چین و حتی افغانستان به تحریم پیوسته اند، روسیه هم مثل این کشورها همکاری اقتصادی و روابط سیاسی با تنها ابر قدرت جهان را فدای روابط با ایران نمی کند، شما هم عبرت بگیرید و روی اسب مرده شرط بندی نکنید! در شرایط فعلی در برابر عمل ضد ایرانی روسیه نمی توان کار زیادی کرد اما برای حفظ کرامت ملی و نشان دادن خشم ایرانیان بسیار بجاست سطح روابط سیاسی با روسیه به کاردار کاهش یابد!

چند سند اراده شده به

ششمين کنگره سالانهء سکولار دموکرات های ايران:

توقعات سکولار دموکرات ها

تفصيل برنامه های کنگره

سند اول

توقعات سکولار دموکرات های ايران

از قانون اساسی

سند دوم

توقعات سکولار دموکرات های ايران

از هر گروه مدعی آلترناتيو بودن

سند سوم

توقعات سکولار دموکرات های ايران

از هر دولت دوران گذار (موقت)

با کنگره های گذشتهء سکولار دموکرات ها

گذشته آشنا شويد

علی خامنه‌ای با ایران چه کرد؟

مجید محمدی

سیاست‌های خامنه‌ای نقش مستقیم در فلاکت و فقر و ناامنی اجتماعی در جامعه‌ی ایران داشته است. در دوران وی بر تعداد فقرا و بیکاران و وابستگان به کمک‌های دولتی برای ادامه‌ی حیات افزوده شد. اقتصاد مقاومتی، مهندسی فرهنگی، مداخلات خارجی در سوریه و یمن و عراق، جذب ده‌ها هزار طلبه و تامین هزینه‌ی زندگی و تبلیغات آنها در سراسر دنیا، سرکوب گسترده در داخل و ترور در خارج از کشور مایه‌ی فروپاشی اجتماعی، ورشکستگی اقتصادی، انسداد سیاسی و بی‌اعتباری بین‌المللی کشور شده است. اگر بخواهیم کارنامه‌ی وی را با دیگر رهبران کشورها مقایسه کنیم استالین، پول‌پوت، موگابه، قذافی و اسدها بهترین مثال‌ها هستند.

فرمان علیه فهم

محمد مجتهد شبستری

دانش‌هائی چون جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و تاریخ و… آماده کرد. موضوع این دانش‌ها فهمیدن زندگی اجتماعی و سیاسی و تاریخی و حقوقی و اقتصادی و… جمعیت‌های انسانی«اصل فهم علیه فرمان» را بنیانگذاری کردند و به این جهت کلیسا با این دانش‌ها سرسختانه مخالفت کرد، زیرا آنها اتورتیه فرمان را ویران می‌کردند. منطق فرمان، اطاعت بی‌چون و چرا ست در حالی که منطق این دانش‌ها فهمیدن و چگونه فهمیدن بود. مخالفت کلیسا با این دانش‌ها دهه‌های زیادی طول کشید. اما عاقبت کلیسا ناچار شد منطق فرمان را کنار بگذارد و از فرمان دادن دست بکشد.

ضرورت وجود آلترناتيو سکولار دموکرات

اسماعيل نوری علا

در برنامه «رمز پيروزی» بمديريت حسن اعتمادی

آرشيو برنامه های «رمز پيروزی»

لزوم تشکیل جبهه‌ء سکولار دمکراسی (بخش دوم)

م. رها

می‌توان پرسید، به چه علت این «تب و تاب سکولاریستی» که در قالب خیزش‌های خیابانی و در فرصت‌های گوناتون در شهرهای بزرگ و کوچک روی می‌دهد ناپایدار و معمولا حکومت دینی قادر است با بهره گیری از ماشین سرکوب مخالفت‌ها را بسرعت مهار کند؟ مهمترین علت این شرایط، کمبود رهبری یک پارچهء سکولار دمکرات‌ها در اینگونه اعتراضات است.

اطلاعيه شورای مرکزی کنگره دوازدهم

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) در مورد انتخابات

اعضای شورای مرکزی جدید به شرح زیر می باشد: سر کار خانم هایده توکلی، آقایان دکتر نادر زاهدی، بابک قطبی، امیر صدری، شایان آریا. و با افتخار اعلام می کنیم که سرکار خانم هایده توکلی به عنوان دبیر کل حزب مشروطه برگزیده شده اند. با آرزوی موفقیت برای شورای مرکزی جدید. پاینده ایران.

جنبش سکولار دموکراسی ايران به انتخاب شدگان تبريک گفته و بخصوص از انتخاب خانم هايده توکلی به سمت دبير کلی اين حزب استقبال کرده و اميدوار است که هيئت جديد بتواند، با هدايت ايشان، هر چه بيشتر در راستای ايجاد يک آلترناتيو سکولار دموکرات سهيم و مؤثر شود.۞

پيام به کنگره سالانهء حزب مشروطه ايران

از جانب حزب سکولار دموکرات ايرانيان

حزب سکولار دموکرات ایرانیان حزبی است جمهوری خواه با چشم‌اندازی مبتنی بر اقتصادی بر پایه عدالت اجتماعی و از این طریق در خانواده "چپ ميانه" قرار دارد. حزب مشروطه ایران حزبی است که استقرار یک نظام پادشاهی پارلمانی را در دستور کار داشته و در زمینهء اقتصادی حزبی است لیبرال. اما، علیرغم این دو تفاوت، دو حزب ما بر این باورند که ملت ایران دارای گروه‌های اجتماعی گوناگونی است و وجود و توسعهء احزاب مختلف در ایران آزاد و دموکراتیک آینده، ضامن استمرار دموکراسی می‌باشد.  بر اين پايه در دوره ای که گذشت، دو حزب ما موفق شده که پنج اعلامیه و بیانیهء مشترک صادر نماید. این همکاری، در فضای آشفتهء سیاسی و کدر گروه‌های معروف به اپوزیسیون، امید تازه‌ای برای همکاری طیف‌های مختلف ایجاد نموده است.

عکس پايانی کنگره ششم

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

Gitimadari6