خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

7 دی ماه 1402 -  28 ماه دسامبر 2023

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

***********************************************

با آرزوی بهروزی و پیروزی، در سالن نو میلادی پیش رو..

و اسلامی اش

************************************

کندوکاو

فدوی شدیداً به دنبال این فرصت است که، با اِعمال مبالغی عملیات نامحسوس، سر از کار دانشجویان جوان دختر در بیاورد و دریابد که علاقهء آنان برای پریدن از ساختمان های بلند از چه بابت است. فدوی البته هنوز در این بقول عوام case به نتیجهء دلخواه و محسوس نرسیده است لکن دستکم دریافته که علاقهء دختران عمدتاً پرش از طبقات سوم و چهارم است :

* رییس مرکز اورژانس کرمان از مرگ یک دانشجوی 22 ساله دختر دانشگاه شهید باهنر کرمان در شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه خبر داد. محمد(ص) صابری گفت که این دانشجوی دختر بخاطر «سقوط از طبقه سوم خوابگاه» فوت کرده است. خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شد که «این دانشجو خودش را به پایین پرتاب کرده است» و تحقیقات «عوامل متولی» در این زمینه در جریان است!/ صدای آمریکا

و اما یک مقام آگاه بیت که نخواست نام اش  تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، در این ارتباط به فدوی گفت علت اینکه این دختران جوان علاقه ای به پریدن از طبقات  پائین ساختمان ها ندارند آن است که خوف آن دارند که پریدن از طبقات اول و دوم، منجر به مرگ شان نشود!

این علاقه ی دختران جوان از پریدن از ساختمانهای بلند، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما چندان هم بی سابقه نیست، به یکی دو مستوره در این پیوند نگاه کنید: 

* عفو بین الملل دربارهء خانواده های نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل زاده نوشت: مأموران امنیتی و اطلاعاتی خانواده های این دختران را با آزار و اذیت شدید و تهدید وادار به ضبط بیانیه های ویدئویی کرده تا روایت رسمی که فرزندان شان با پریدن از پشت بام دست به خودکشی زده اند را تأیید کنند.

سارینا

شمار دیگری از دختران جوان اما، مرگ در "مترو"  را به پریدن از ساختمان های بلند ترجیح داده و برخی دیگر هم به ربوده و سر به نیست شدن اظهار تمایل کرده بودند!

* «ربودن» پنج دختر دانشجو در سنندج. این مرگ های مشکوک در حالی گزارش شده که روز پنجشنبه شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که پس از برگزاری تجمع اعتراض به اعدام معترضان در دانشکده فنی دختران سنندج، نیروهای امنیتی بدون ارائهء حکم بازداشت، پنج دانشجوی این دانشکده را در خیابان ربودند./ همانجا

زیاده عرضی نیست.

*********************************

تعهد

فدوی در تیتری از یورو نیوز خواند که:

* حمل و نقل عمومی در مون‌پلیه فرانسه رایگان شد!

و در ادامه ی خبر میمنت اثر:

* از عصر پنجشنبه بیست و یکم دسامبر به اینسو ارائهء خدمات حمل و نقل عمومی برای حدود۵۰۰ هزار نفر ساکنان مون‌پلیه، یکی از شهرهای بزرگ اروپا، رایگان اعلام شد.میکائیل دُلَفوس، شهردار شهر جنوبی مون‌پلیه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «حمل و نقل رایگان می‌تواند به ما کمک کند تا در مسیر انتقال زیست‌محیطی گام برداریم.» آقای دُلَفوس می‌افزاید: «حمل و نقل عمومی رایگان راهی برای انجام اقدامات قاطع برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. حمل و نقل عمومی دی‌اکسید کربن زیادی منتشر نمی‌کند. این تصمیم اقدامی لازم برای حمایت از برنامه‌های محیط زیستی و حمایت از قدرت خرید مردم است. با قیمت بنزین هر لیتر ۲ یورو و تورم در قیمت‌ها، لازم است تا رفتارمان را تغییر دهیم.» او همچنین از راه‌اندازی انجمنی برای ترویج این ایده میان دیگر شهرداران اروپایی خبر داده و می‌گوید: «اینجا در مون‌پلیه  تصمیم گرفتیم انجمنی را برای کمک به دیگر شهرداران اروپایی برای انتخاب این ایده ایجاد کنیم. امیدواریم دیگر شهرداران اروپایی نیز به چنین انتخابی برسند».

باری، فدوی منتظرالظهور که از دریافت این خبر بهجت اثر، سر از پای نمی شناخت، چفیه و کلاه کرد (شال و کلاه سابق- م) تا مراتب را آژیرکشان در اوقات شرعی، و با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام عاجل، به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نَسَب شان بی واسطه به  آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد ابلاغ کند؛ لکن آن بزرگواران بیست و یک انگشت مبارک را دراز فرموده و در اعتکاف بودند، و فرمودند دوباره مزاحم شوید، برادر فدوی!

بدینگونه فدوی دست از پا درازتر برگشت لکن، بقول عوام، give up  نکرد و برآن شد تا مراتب را در فاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض حضرات آیات و حجج اسلام ضاعف الله اموالهم اجمعین، و توابع سببی و نسبی آنان کثرالله امثالهم، به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی برساند؛ بزرگواران در پاسخ و  بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار، دستجمعی و از تهِ دل فرمودند: اسسسب !.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب" به تکرار"س"، ضمیمهء آروغ است و مخفف آن زبانزد معروف است که می گوید "اسب حیوان نجیبی ست"! فدوی عرض کرد که در این باب تردیدی ندارد و پس از اندکی تأمل، مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد. سرانجام در پاسخ  و بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، موضوع را به شهرداری تهران، به زعامت برادر زاکانی، ارجاع فرمودند. نامبرده نیز بنوبهء خود و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند «بسمه تعالی- اینجانب بمنظور مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم یبن الملل و ایادی آنان در داخل و خارج و ُکرات دیگر، لعنة الله علیهم اجمعین، در پیشگاه امّت اسلامی شدیداً سوگند یاد میکند که هرچه خاج پرستان پیرامون تلطیف هوای زمین رشته می کنند، بعون الله والمازوت و با تهدیدات خداوند متعال، و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج)، و نایب البته  برحق اش،سلطان اسلام مدالله اظلاله علی رئوس الخواص والعوام مجتهد الزمان، ملاذ الانام ،فخرالاسلام و زبدة المحققین العظام صاحب السّیف والقلم والپیپ والاسب، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تخریباته، پنبه فرماید!..

و من الله التوقیف !

میکائیل دُلَفوس، شهردار شهر جنوبی مون‌پلیه

*********************

برآورد

فدوی در مرور اخبار فضائی دارالخرافه(1) به خبر پیچیدهء زیر رسید:

*رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، گفت: طرح عفاف و حجاب را از طریق مادهء ۸۵ پیش بردیم و متأسفانه عزمی در مدیریت مجلس نیست. این مسأله به این مهمی تنها با 30 ثانیه وقت گذاشتن رییس مجلس حل می‌شود!/ انتخاب

باری، فدوی هر قدر فکر کرد که با 30 ثانیه جز ضربهء مغزی یا حداکثر اعدام ، چه کار می شود کرد، عقل اش بجائی نرسید، شما می دانید؟ بقول عوام ؟ what about you

زیاده مسأله ای نیست.

________________________________

(1) فدوی از دست این  تایپیست سربه وایش خسته شده است و نمی داند که با او چه کند که دائم همه جای وی را با شاخ گاو، مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً لغزش تایپی "فضائی" را به "قضایی" اصلاح فرمائید؛ اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)!

******************************

مجلس اُنس

فدوی که به مجلس ترحیم عیالِ "برادر جیمی کارتر" دعوت شده بود، در فرصتی، و پس از تحیه و سلام، از او پرسید «چرا در مراسم تدفین عیال متوفا می خندی، خوبیت ندارد». برادر "جیمی" در پاسخ گفت: «بسمه تعالی، من که نخندیدم برادر فدوی! از دیروز که خمیازه کردم دهانم دیگر بسته نمی شود، این برادر"بایدنِ" فلان فلان شده هم با اغتنام فرصت گفت حالا که دهانت باز است، خواهر "کاملا هریس" را هم صدا کن!:

بگذریم؛ قضیه شوربختانه به اینجا ختم نشد، در حاشیه یک مقام آگاه حسینیه کاخ سفید هم که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، یواشکی به فدوی گفت «جیمی کارتر بنا دارد که در انتخابات پیش رو شرکت کند! فدوی در پاسخ گفت: no way… گفت چرا؟ مگر: 

مصرع

گل شبدر چه کم از لالهء قرمز دارد؟

یعنی

"کارتر" چه کم از "بایدن" دارد؟ !

باری فدوی دُم اش را روی کول اش گذاشت و آن "مجلس اُنس" را ترک کرد!..

**************************

مختصر ومضر!

…و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار، چنین روایت کرده اند که:

* شهردار تهران امور پایتخت را به چین سپرد و برای بازسازی غزه اعلام آمادگی کرد!/ اندیپندنت فارسی(1)

پینگ مونگ دونگ! یعنی خیرشو ببینی!

______________________________

(1) ادامهء خبر: زاکانی، در یک برنامهء تلویزیونی هم به این موضوع اذعان کرد و گفت که در سفر به چین، قرارداد ساخت ۷۹۱ واگن مترو را با این کشور امضا کرده است. او از ساخت خطوط ۸ و ۱۱ مترو با همکاری چینی‌ها خبر داد و افزود که با این کشور برای خرید یک هزار دستگاه اتوبوس تک‌کابین برقی، یک هزار دستگاه اتوبوس دوکابین گازسوز، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تفاهم کرده است.

*******************************

از جلوه های مالش قهرمانانه!

بنظر می رسد که افزون بر معادن و روئیدنی ها، دریاها هم، بگونه ای بین حضرات در رفت و آمد اند، نگاه کنید:

* از اقرار بادمجان به ولایت تا دریاهایی که شیعه و سنی هستند! / تابناک

البته قرار بود که برای تنوع، شماری از یهودیان نیز توسط امامین به دریا ریخته شوند که پنداری حضرت آقا به نیابت از حضرت امام(ل) تقیه فرموده و عجالتاً تغییر عقیده  داده است:(1)

* خامنه‌ای: دیدگاه جمهوری‌اسلامی ریختن یهودیان به دریا نیست!/ بی.بی.سی

باری، گفته می شود تنها کسی که بموجب سند مصور و منگوله دار پیوست همچنان سرِ موضع است، آیت الله جوادی آملی ست. گفتن ندارد  که در صورت ملحق شدن معظم له به دریا، بی گمان در بخش شیعه دریا مجاور خواهد شد!

آمین یا رب العالمین.

___________________________

1. اظهارات امروز آقای خامنه‌ای در تناقض با شعار محوری روح‌الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی، است که خواستار «محو اسرائیل» بود و همچنین در تضاد با اظهارات پیشین خود اوست که گفته بود «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید».

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

همسایه گرسنه را به کجا معرفی کنیم؟!

همسایه مستأجرِ مستأصل در پرداخت اجاره را کجا معرفی کنیم؟!

همسایه‌ای که هزینه درمان فرزندش را ندارد، کجا معرفی کنیم؟!

همسایه‌ای که آرزوهایش ذیلِ حکمرانی شما تبدیل به حسرت شده را کجا معرفی کنیم؟!

*****************************

*****************************

*****************************

کامنت وارده:

سمت راستی رئیس پدافند غیر عامل و مسئولیت اش جلوگیری از حملات سایبری است

سمت چپ نخبه هایی هستند که در این مورد تخصص داشتند

و نتوانستند گزینش و استخدام شوند و از ایران رفتند.

*****************************

ساقی هستم، اینم نمونه کارم!

*****************************

*****************************

*****************************

******************************

*****************************

*****************************

*****************************

*****************************

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28  دسامبر المُرفه از برجام الحرام سنه 023 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

 

بازگشت به خانه