خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 28 خرداد ماه 1400 -   18 ماه ژوئن 2021

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

 

در باب شرائط احراز

فدوی هنوز هم نمی داند که چرا برخی معاندین و زنادقه، حرف حساب یا قانون حالی شان نمی شود؟ واقعیت این است که هر جامعه ای، اعم از شکوهمند و یا غیرشکوهمند، برای خودش  آدابی دارد که شدیداً لازم الاتباع هم هستند. باری، قضیهء مورد نظر در اينجا راجع است به  برادر محمد(ص) حسن(ع) صادقی مقدم، که از "تابینی" به "سرداری"  رسیده، و این همه توفیق الهی را، ضدانقلاب البته که بر نمی تابد(1). نگاه کنید: 

* از بازجویی و شکنجه‌گری در اوین تا حقوقدانی در شورای نگهبان!/ گویا-تیتر

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* دویچه وله: محمدحسن صادقی مقدم، از حقوقدانان شورای نگهبان، کارنامه‌ای از مشارکت و عاملیت در جنایات و سرکوب در جمهوری اسلامی دارد. او برکشیدهء صادق لاریجانی است ولی حالا به نفع رئیسی و در جهت رد صلاحیت علی لاریجانی وارد عمل شده است.

والله، فدوی که خسته شد و زبان اش هم مو در آورد از بس که آنچه را که در آغاز مقال آورده، تکرار کرده است؛ آخر پدر جان! چند بار بگوید که "گواهی عدم سوء پیشینه" مال جامعهء غیرشکوهمند است و "گواهی سوء پیشینه" مال جامعهء شکوهمند! گفتن ندارد که متقاضیان استخدام در هر دو جامعه، ناگزیر به ارائه آن هستند؛ دیگر نبینم که در این باب، پرسشی داشته باشید!

_____________________________________

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، یکوقت عمامه مان توی هم می رود ها!

 

خوش قولی

مقدمتاً و برای دستگرمی عرض می کند که هر چند ضد انقلابیون، لعنة الله علیهم اجمعین، بر این باورند که:

بیت

بهشت آنجاست کآزاری نباشد

"بسیجی" را بما کاری نباشد!

لکن فدوی منتظرالظهور معتقد است که از حق هم نباید گذشت زیرا همین بسیجییون و مکتبییون که شدیداً مورد انتقاد شما هستند، ویژگی های مفید و مثبتی هم دارند که از آن میان وفای بعهدشان، براستی مثال زدنی ست.(1)

البته  هیچ استبعادی ندارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، لجبازی کرده و از فدوی دلیل و برهان، نمونه و مثال بخواهند که البته باکی نیست، و فدوی بعنوان مستوره، وفای بعهد ایشان را مثال می آورد. موضوع راجع است به  قولی که خواهر زینب سلیمانی داده بود  که انتقام ابوی گرامی، حاج قاسم(ل)، معروف به قاسم کتلت، را از آمریکا بگیرد و براستی که چنین هم کرد؛ حال اگر آمریکای جهانخوار و صهیونیزم بین الملل جا خالی داده و انتقام به ملت شل و پل اصابت کرد، تقصیر خواهر زینب که نیست!:

* 1399 ده  میلیارد تومان بودجه 

  1400 هشت و نیم میلیارد تومان بودجه(2)

__________________________________

1. لطفاً دشنام ندهید، خواهر - برادر خواننده، خوبیت ندارد!، از این گذشته، در مملکت امام زمان(عج) آزادی بیداد می کند و فدوی منتظرالظهور دوست دارد که از حق تعریف و تمجید از بزرگواران، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، سوء استفادهء بهینه کند،..تا "اعدام" شود، هر آنکه نتواند دید!بقول عوام اوکی؟!

2. زینب سلیمانی پس از کشته شدن پدرش به دست نیروهای آمریکایی در ده‌ها سخنرانی و برنامه تلویزیونی شرکت کرده و وعده انتقام داده بود.همچنین در آذرماه سال گذشته، مبلغ هشت و نیم میلیارد تومان برای بنیادی که با نام قاسم سلیمانی تاسیس شده و ریاست آن را زینب سلیمانی بر عهده دارد، در قالب بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت. روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این بنیاد در سال ۱۳۹۹ نیز ۱۰ میلیارد تومان بودجه داشته است. / رادیو فرانسه، بنقل از گویا

 

معامله به مثل!

فرستادهء فدوی در گزارشی میدانی، اِشعار داشته است: نظر به اینکه:

* پنتاگون: ایران به حمایت از نیروهای بی‌ ثبات‌کننده منطقه ادامه می‌دهد. /العربیه

و همچنین:

* بخشی از بودجهء پنتاگون صرف مقابله با موشک‌های بالستیک ایران می‌شود،

و نیز از آنجا که:

* آمریکا: از عدم همکاری ایران و آژانس عمیقا نگرانیم.

این خبرها، سرانجام خشم برادر بایدن را چندان برانگیخت که، تحریم چندین شرکت و مقام سابق ایرانی را لغو فرمود!(1)

_________________________________________

1. العربیه : روزنامه «وال استریت ژورنال»، گزارش داد که دولت جو بایدن، در یک گام بزرگ، روز پنجشنبه، تحریم‌ها علیه بیش از ده مقام سابق ایرانی و برخی شرکت‌های انرژی را لغو کرد. بنا به این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌ها علیه مقامات ارشد سابق شرکت ملی نفت ایران و چندین شرکت حمل و نقل و تجارت محصولات پتروشیمی را لغو کرد.

 

واکاوی

برخی خوانندگان محترم ضدانقلاب با ارسال سند مصور و منگوله دار پیوست، پرسیده اند که  "ارتحال شهادت گونه" دیگر چه صیغه ای ست، برادر فدوی؟!

و اما در باب "ارتحال شهادت گونه" عرض می کند که بین علما شدیداً اختلاف است:

- گله ای از علما بر این باورند که برادر محمد(ص) علی(ع) حق بین، در مصاف با برادر "کرونا"، بهنگام جاخالی نداده است و فلذا در این مبارزه شهید تلقی می شود.

- گلهء دیگری از علما اما، معتقدند  که طحال ایشان، که به پارسی "سپرز" و به هندی" تِلّی" نامیده می شود، در نبرد با زنادقه و ضدانقلاب آسیب دیده و منجر به شهادت نامبرده شده است.

- و گلهء دیگری از علما لکن بدان علت که ارتحال با "ت" و طحال با "ط" نوشته می شود، فرموده اند که  شهادت وی، محل تردید است هرچند که برخی مراجع، در اختلاف بین "ت" و "ط"، توصیه کرده اند که به  قافیهء گوشی بین "ت" و "ط" بسنده کرده و برادر محمد(ص) علی(ع) حق بین را، شهید لحاظ نمایند.

- و دستهء دیگری از علما اشعار داشته اند که "ارتحال شهادت گونه" را با یک قیام و قعود، یکی از انواع شهادت منظور داشته، و قضیه را ختم بخیر گردانند و سرود یاد ضدانقلاب ندهند. بویژه اینکه "ارتحال جانگوز"(1)، به فتوای علمای سلف، حَشَره الله مَعَ موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، از انواع معتبر شهادت شناخته  شده است.

علی ایحال، در پایان می افزاید که فتاوی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، همگی در جهت مخالفت نبوده و بزرگواران در این باب که " ارتحال" مصدر باب "افتعال" است، به جماع(2) رسیده اند.

والله الموفق والمعین

____________________________________ 

(1) سند مصور و منگوله دارش را در لینک پیوست ببینید: 

https://www.youtube.com/watch?v=kPCjzbgw_nA 

(2) خاک بر سر این تایپیست سر به هوای فدوی بکنند که پیوسته،آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمدّ ظله العالی در می اندازد؛لطفاً پس از مطالعه،لغزش تایپی "جماع" را  به "اجماع"، اصلاح فرمائید،. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

زنده گیری!

فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب، ماجرای فرود اجباری هواپیما و بازداشت روزنامه‌ نگار جوان و وبلاگ نویس منتقد اهل "بلاروس" را؛ که اخیراً و به اهتمام برادر "الکساندر لوکاشنکو" - دیکتاتورگرامی "بلاروس" - اتفاق افتاد، بیاد دارند. گفتن ندارد که اینگونه عملیات محیرالعقول، در گروه خونیِ ِخاج پرستان اروپای غربی نیست و بابت آن حتا مبالغی برادر "الکساندر لوکاشنکو" را بشرح زیر نکوهش کرده اند: 

* صدای آلمان: اتحادیه اروپا دولت بلاروس را به هواپیماربایی متهم کرد. فرود اجباری یک هواپیمای مسافربری و بازداشت یک وبلاگ ‌نویسِ مخالف حکومت بلاروس خشم کشورهای غربی را برانگیخت. اتحادیهء اروپا تهدید کرده که این اقدام پیامدهای سختی برای رژیم لوکاشنکو در پی خواهد داشت.

البته گفتنی ست، همانگونه که انتظار میرفت، برادر سید پوتین، که از سادات محترم روسیه و امید امام و اُمّت نیز هست،

* بحران بر سر تغییر مسیر هواپیما در بلاروس را بی‌اهمیت دانست"! / بی.بی.سی

بگذریم، فدوی امروز حوصلهء سر و کله زدن با برادر سید پوتین را ندارد و به نکتهء خود برمیگردد:

نه اینکه فدوی با تنبیه برادر "الکساندر لوکاشنکو" مخالف باشد، معاذالله، لکن بر این باور است که:

مصرع

عیب می(1) جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی!

از آنجا که فدوی دیری است که در ممالک محروسهء کفر و زندقه، به اتلاف عمر عزیز مشغول است، اینک بنا دارد که ازحق باد آوردهء آزادی بیان، و حق حیات پس از آزادی بیان،که عمری از آن محروم بوده، استفاده و عرض کند که: دمت گرم، برادر "الکساندر لوکاشنکو"!(2) خداوند روح ابوی شما را با روح شهدای صدر اسلام عزیز محشور بدارد که بجای شلیک پیاپی دو موشک به هواپیما(3) و ذغال کردن 176مسافر بیگناه(4)، هواپیما را با سلام و صلوات بر زمین نشانده، و وبلاگ نویس ناراضی را بمنظور اخذ "اقاریر لازم"(5)، با احترام به شکنجه گاه هدایت فرمودند!

زیاده عرضی نیست.

اين هم صحنه هائی از ویدئویی که حکومت بلاروس از رامان پراتاسوویچ، روزنامه‌نگار منتقد، منتشر کرده و در آن ضرب وشتم وی مشهود است.

______________________________________

1. منظور از "می" در اینجا  "می عرفانی" ست که درجهء الکل اش بسیار بیش از  "می" معمولی ست!

2. دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر( اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!

3. روز یکشنبه پرواز شرکت هواپیمایی رایان‌ایر که از یونان به لیتوانی در پرواز بود، به سمت شهر مینسک، پایتخت بلاروس منحرف شد و در پی آن رومان پروتاسویچ، روزنامه‌نگار منتقد دولت بلاروس به همراه دوست دختر خود دستگیر شد./ بی بی سی

4. اشاره ای به هواپیمای اوکراینی که در فضای ولائی تهران، به تیر غیب برادران، گرفتار آمد.

5. بی بی سی: رومان پروتاسویچ، روزنامه‌‌نگار مخالف دولت بلاروس، که در پی انحراف مسیر هواپیمایش به مینسک دستگیر شده بود، در "اعترافات تلویزیونی" خود در برابر دوربین تلویزیون دولتی این کشور گریست.در این مصاحبه آقای پروتاسویچ با اذعان به بسیج اعتراضات ضد دولتی، از دولت الکساندر لوکاشنکو تقدیر می‌کند.پدر این روزنامه‌نگار بلاروس به خبرگزاری فرانسه گفته است تماشای این مصاحبه برایش رنج‌آور بوده است: "من پسرم را خیلی خوب می‌شناسم و معتفدم که او هیچ‌وقت حاضر به گفتن چنین حرف‌هایی نمی‌شد.او را در هم شکسته‌اند و مجبورش کرده‌اند آنچه را که لازم بوده بگوید".

                                                           

ایراد ناوارد

بنظر می آید که این دوست مشترک مان، برادر روحانی، ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) گاه از خط مالروی امام(ل) شدیداً خارج می شود، نگاه کنید:

* گویا نیوز: دستور روحانی برای برخورد با ناقضان مقررات کرونا پس از میتینگ انتخاباتی رئیسی در اهواز

و در توضیح بیشتر: 

* حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دربارهء نامزدهای انتخاباتی که از مقررات بهداشتی مهار کرونا تخلف می‌کنند به وزیر کشور دستور داده تا با آنها برخورد کند. آقای روحانی این دستور را یک روز پس از آن داده که یک جلسه ابراهیم رئیسی با جمعیت انبوه و در مواردی بدون رعایت فاصله و استفاده از ماسک برگزار شد.

باری شما مگر مناع الخیر هستید، برادر کلیدالاسلام؟ چکارشان دارید؟ خب بگذارید توسط برادر کرونا به بهشت موعود رهسپار شوند، تا هم حضرت ات و هم ملت شل و پل، نفسی بکشند!..

*********************************************

*********************************************

*********************************************

*********************************************

*********************************************

*********************************************

طنز تصویری

*********************************************

*********************************************

آلبوم کودکان کار

با گرامیداشت روز جهانی کودکان کار

(به بهانهء اول ژوئن (١١ خرداد) روز جهانی حمایت از کودک)

 

بپایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 جون المکدر از برجام الحرام سنهء 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه