خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

 22 اسفند ماه 1399 -   12 مارس 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

 

رویداد

سفر برادر «پاپ» به عراق معلی، که دیدار با عتبات عالیات زنده و مردهء آن سامان را در پی داشت، پس لرزه هائی را نیز موجب شد که فدوی به اجمال و اختصار، به برخی از آنها اشاره می کند:

نخستین و فی الواقع مهمترین پس لرزه، در مقعد(1) مطهر و مجلل حضرت امام(ل) رخ داده است. شدت این زلزله را مرکز زلزله نگاری قم(س) 18.90 به مقیاس " ریش ِتر" ثبت کرده است. گويا از آنجا که به گزارش آیت الله جنتی، امام(ل) هنوز زنده ست(2)، فلذا معظم له بشدت خشمگین شده و خطاب به پاپ فرموده است که «لکن این طور نباشد که امّت ما از خورد و خوراکش زده، سنگ به شکم خود بسته و چنین دربار شاهانه ای را به جهت ما تدارک ببیند، لکن شما، در یک قیام و قعود بروی ما سیفون کشیده، به عراق رهسپار شوید!، خب زودتر می گفتید که امت ما اینقدر هزینه نکند!»

باری- آبی ست که ریخته و خود کرده را هم تدبیر نیست و احوط آن است که ما بسود اسلام عزیز، البته به روایت خودمان،مصادرهء به مطلوب فرمائیم:

مثلاً، حاج قاسم هم " ازین نمد کلاهی ست"!:

البته این نیز گفتنی ست که بردباری حضرت آقا را سایر مقامات نداشته و برخی در اعتراض به بی اعتنائی برادر پاپ به حضرت آقای ما، بوجه زیر، شدیداً  زنجیر پاره کرده اند که عجالتاً کفایت می کند!

_________________________

1. خدا بگویم این تایپیست سربهوای فدوی را چه کند که پیوسته،آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمدّ ظله العالی در می اندازد؛لطفاً تا دیر نشده،لغزش تایپی "مقعد" را به "مرقد"  اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

2. فدوی قاصم الجبارين را شدیداً  گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پُرستات مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود جنس است؛لینک آن پیش از این تقدیم شده است و دیگر مکرر نمیکند..

 

حق با مشتری ست!  

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب یادآور می شود که تمهیداتی که متولیان جوامع گوناگون، در ترغیب و تشجیع شهروندان، دراجرای منویات حضرت شان تعبیه می کنند، به شمار جوامع، متفاوت است. در اینگونه جوامع عقب مانده، فی المثل، فدوی که به لطف حضرات دیری ست که در جوامع واقعاً شکوهمند خاج پرستان!، که گفتن ندارد،که مع الاسف در غیاب امامان و امامزادگان گرامی(ع- س- ص- عج) اتفاق افتاده است، به اتلاف عمرعزیز مشغول است، بارها دیده است که تولید انبوه کالا و ارزاق عمومی در حدی بوده است که اولاً در جمله ای شعارگونه می گویند: «حق با مشتری ست» و در فرازی دیگر: "یکی بخر،دو تا ببر"! خب این از بازار خاج پرستان که عازم جهنم هستند و این نیز، از مشتریان ایران سابق که علیرغم میل باطن: 

* روغن ثبت ‌نامی هم به بازار آمد! روغن را امروز ثبت‌نام کن سال 1400 تحویل بگیر!/ اعتماد آنلاین

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* کمبود و سهمیه‌بندی روغن به تهران رسید. برخی فروشگاه‌ های زنجیره‌ای برای تحویل روغن جامد ثبت‌نام می‌کنند اما زمان تحویل روغن سال 1400 است. این در حالی است که رئیس انجمن صنایع روغن نباتی ایران می‌گوید در بهمن ماه 180 هزار تن روغن در کشور توزیع شده و این رقم بالاترین توزیع روغن در ادوار گذشته است

زیاده ارزی نیست که روغن وارد یا تولید فرمایند!

 

از موارد استعمال یخچال!

 فدوی تردید ندارد که اگر این پرسش را بین خوانندگان محترم ضدانقلاب به آزمون بگذارد که "یکی از فوائد یخچال را شرح دهید!"،کسی از عهدهء پاسخ بر نمی آید، مگر آموزگاری گرامی در ایران سابق،

که با کمبود وسائل کمک آموزشی رنج می برد.پاسخ را در پی ملاحظه می کنید:

* تدریس آنلاین روی در یخچال! بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش برای این که دانش آموزان زیاد از مطالب درسی دور نشوند از معلمان خواست با تدریس آنلاین، کلاس‌ها را در فضای مجازی راه اندازی کنند. در این میان ویدئوی یکی از معلمان فداکار شهرستان حمیدیه بسیار پر بازدید و با واکنش وزیر آموزش و پرورش هم همراه شد. در این ویدئو معصومه عنصری معلم دلسوز اهل حمیدیه به دلیل نداشتن "وایت بُرد" برای آموزش از راه دور دانش آموزانش، از یخچال منزلش استفاده می‌کند./تیک

 

تردید

فدوی نمی داند که این ملت، از جان برادران یک لاقبا، چه می خواهند؟ آنها پیوسته و با ایراد انواع و اقسام اتهامات البته بی پایه و اساس، مصدع اوقات شریف شان شده و دست و پا گیرشان می شوند(1). حال، فدوی به کنار، پادشاه پیشین ایران نیز بنقل از حافظه در گفتگوئی خاطر نشان کرد که کسانی که از طریق کار و فعالیت شان به ثروت می رسند، در مملکت خودشان سرمایه گذاری کنند، و پادشاه فعلی ایران، متخلص به حضرت آقا هم، پیرامون  اختلاس های سنگین عملهء بیت و سرمایه گذاری در عتبات عالیات کانادا(ع- س- ص، عج) خطاب به ملت شل و پل می فرمایند: «کش اش ندهند!» که البته حق دارند زیرا این کش، از سلالهء کش تنبان است و یک وقت پاره شده و اسرار هویدا می شود!

باری در همین راستا، مورد تازه ای را که فدوی دید، از این قرار بود: 

* ثروت افسانه‌ای قالیباف!/ گویا تیتر- بنقل از رویداد 24

 

خب، بقول عوام، So What? – برادر محمد(ص) باقر(ع) قالیباف دستکم چهل و دو سال است که، باز هم بقول عوام، Non-stop قالی می بافد، بینوا چه کند دیگر؟

________________________________

لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة، آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

 

وعده   

راستش فدوی تاکنون تصویر و تصور درست و درمانی از زبانزد "بزک نمیر بهار میاد / کُمبزه با خیار میاد" نداشت که شاهدی از غیب در دوران سفرهای فضائی و بوجه زیر رسید:

تبریکات فدوی را هم بپذیرید!

زیاده وعده ای نیست.

 

در رجحان  قوهء باه، به آسانسور!

     فدوی نمیداند  که برادران، وقتی به خودشان می رسد، چرا فرمول شرعی الاهم و فی الاهم را رعایت  نمی کنند؟! بعنوان مستوره نگاه کنید: 

* واعظ‌ طبسی پادرد داشت، در کاخ مرمر آسانسور ساختیم! / ایندیپندنت فارسی

به فدوی مربوط نیست ها، لکن تکلیف فرمول شرعی الاهم و فی الاهم، چه میشود؟ باری مراد فدوی آن hست که آنگاه که به فتوای علمای سلف، حضرات ائمهء اطهارT رضوان الله علیهم اجمعین، نعلین زرد موجب تقویت قوهء باه میشود؛ بر این پایه، فکر نمی کنید که پیش از آسانسور نعلین زرد لازم بوده است؟

زیاده عرضی نیست.

 

سابقه

برادران؛ و به تبع آن رفتار برادرانه، پنداری از دیر باز و فی المثل از زمان فرخی یزدی، وجود داشته است! این هم سند منگوله دارش:

چون عیش و غم زمانه قسمت کردند

ما را غم بی‌کرانه قسمت کردند

شیخ و شه و شحنه، عیش و نوش همه را

بُردند و برادرانه قسمت کردند!

 

کم کاری

فدوی شلتاق و شبیخون برادر کرونا را در شهرهائی که امام و امزاده ندارند می فهمد، ولی مشهد(ع) و قم(س) دیگر چرا؟ پس حضرات ِ(ع- س) آنجا چکاره اند، بله؟؟

     * خراسان رضوی در وضعیت قرمز. رضوی، شهردار مشهد، ضمن درخواست از مردم برای اینکه در نوروز امسال به مشهد نیایند، گفت: صادقانه و بدون تعارف باید بگویم سفر به مشهد فاجعه انسانی به بار می‌آورد. /انتخاب

* معاون وزیر بهداشت: عامل شیوع ویروس کرونا در قم «طلاب چینی» بودند. / محبت نیوز

فدوی فقرهء جاخالی دادن حضرت عباس(ع) را نیز برای جوریِ جنس، در پی علاوه میکند:

 

دخالت

فدوی بیکی از ویژگی های شگفت انگیز ملت ورجاوند، پیش از اینها پرداخته و دیگرمکرر نمی کند، مگر مستورهء تازه ای که نظر او را  در این راستا جلب کرده باشد. باری، محض یادآوری عرض می کند که آن ویژگی، خاصیت فنری بودن ملت ورجاوند است!.. بدين معنی که هرچه فشارش بدهی، بزرگوار پائین تر می رود!..

فدوی، عجالتاً، با بقیه اش، که اگر روزی حضرات قدری احساس خستگی کرده و نعلین خوشبوی مبارک شان را از روی این فنر فشرده شده بردارند چه اتفاقی می افتد کاری ندارد. و اما تازه ترین نمونه، لباس عروسی ست که ملاحظه می کنید بی آنکه کسی بپرسد که برادران، در خصوصی ترین لحظات زندگی مردم، که بقول اهل حقوق در حیطهء احوال شخصیه است، چه می کنند؟!

**********************************************************

**********************************************************

**********************************************************

**********************************************************

**********************************************************

به مامانم میگم عروسی پسرخاله کراوات بزنم یا پاپیون؟

میگه زنگوله بنداز که موقعی که مست کردی 4 ساعت دنبالت نگردیم!

*******************************************

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

12 مارچ المفرح  از برجام الحرام سنهء 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه