خانه   |    آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

28 شهريور ماه 1399 ـ 18 ماه سپتامبر 2020

 

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

پس لرزه

          حکایت غریبی ست بجان شما. حاکمیت گرامی و البته مظلوم ما، هر چه شب گِرد می خوابد، بامداد که بر می خیزد، می بیند که باز، دراز شده است!.. قضیه راجع است به اعدام نوید افکاری، کشتی گیر ناراضی ایرانی، و واکنش  برونمرزی مقامات بی تربیت جهانی:

دو بیتی

هر که سرمایه از ادب کُنَدی

در بسیط زمین طرب کندی

هر که را اُمّ و اب ادب نکند

گردش روزگار ادب کندی!

          بله...حالا شما برای دستگرمی خودتان نگاه کنید:

          * العربیه: نشریهء «بیلد»، چاپ برلین، از لغو سفر وزیر خارجه ایران به آلمان و چند کشور اروپایی خبر داد. بیلد روز یکشنبه 13 سپتامبر 2020 در گزارشی عنوان کرد «سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به اروپا به طور موقت لغو شده است.» این نشریهء آلمانی علت لغو سفر این مقام عالی‌رتبه ایرانی را ذکر نکرد، اما بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی خشم جهانی از اعدام نوید افکاری توسط رژیم ایران را بی تاثیر نمی‌دانند.

          * العربيه: در پی اعدام نوید افکاری نائب رئیس فیفا خواستار تحریم ایران از مسابقات بین‌المللی شد.

          * صدای آلمان: داگمار فرایتاگ، رئیس کمیسیون ورزش در پارلمان آلمان و انجمن ورزشکاران آلمانی پس از اعدام نوید افکاری از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند دست به "اقدام عملی" علیه ایران بزند. تحریم ورزش ایران نیز مطرح شده است.

          * یورو نیوز: اتحادیه اروپا: اعدام نوید افکاری را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

          و برای جوری جنس:

          * العربیه: حساب کاربری آمنه سادات ذبیح‌پور معروف به «بازجو خبرنگار» تعلیق شد(2). او از اعدام نوید افکاری ابراز خوشحالی کرده و کاربرانی که هشتگ «نوید افکاری» را ترند جهانی کرده بودند، «معدود و از منافقین آلبانی ‌نشین و سلطنت ‌طلب» توصیف کرده بود.

          ملاحظه می فرمائيد؟ آخر این چه وضعی ست؟ همگان می دانند که ما، بعون الله و در نهایت ادب، چند هزار نفر را در یک قیام و قعود، و نیز برای جوری جنس، محمد مختاری، محمد جعفر پوینده، فریدون فرخزاد، شرفکندی و شاپور بختیار و... را نیز به قتل رساندیم که همگی همینطور ساکت خوابیده اند و جیک شان هم در نمی آید، حالا شما چه خبرتان است که بابت یک فقره قتل خداپسندانه این همه گرد و خاک براه انداخته اید؟!

          طرفه اینکه، در حاشیه نیز ما را متهم کرده اند که نوید را پس از شکنجه بخاک سپرده ایم و بعنوان مدرک، بینی شکستهء او را به رخ ما می کشند! این معاندان و زنادقه  نمی دانند که نوید بوکسور بوده نه کشتی گیر! و بینی اش در یکی از مسابقات بوکس شکسته است!..

          باری- بقول قوه غذائیه ( قضائیه- م) ما به خاج پرستان: "ادب دیپلماتیک را رعایت کنید"! / مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ‌پراکنی نشوید!

        زیاده عرضی نیست.

 

پشتگرمی

          فدوی در گشت و گذار خود در مجازستان به خبری بدین مضمون رسید:

          * در پی انتشار اسنادی که در آن علیرضا پناهیان، روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای، به فساد و رانت و تملک خانه‌ای به ارزش سی میلیارد تومان متهم شده، او در یک سخنرانی اتهام فساد را رد کرد و گفت: «من یک ملک در تهران دارم که هدیه‌ء رفقایم بود. من، مثل امام و رهبری، با هدیهء رفقا زندگی می‌کنم.»!

          فدوی نخست می خواست بپرسد که «حاج آقا مسئلتن!: لکن آن "رفقا" از کجا آورده اند؟» اما بیاد آورد که  پاسخ این پرسش را نامبرده پیش از اینها بشرح زیر داده است:

          * علیرضا پناهیان: به دلیل وجود ولایت در ایران گناهان ما بخشوده می‌شود! /العربیه

          و از منبعی دیگر:

          * پناهیان: بخشی از بخشودگی گناهان ما به خاطر اصل ولایت در ایران است. / انتخاب

          چنین بود که فدوی دیگر مصدع اوقات شریف شان نشد.

          زیاده جسارت است.

 

مشغله

          فدوی داشت، بقول عوام، «آفیس» را ترک می کرد که ارباب رجوعی با عریضهء زیر رسید:

            * روزنامه جمهوری اسلامی: مسئولان نظام برای مهار مداحان کاری بکنند!

          باری، فدوی بعلت ضیق وقت و، بقول عوام، میتینگی که در پیش داشت، کوشید که پاسخ را همینطور سرپائی و بشرح زیر در هامش عریضه  قلمی کند:

          * تا آنجا که فدوی می داند مبالغ هنگفتی افسار، که چندی پیش به کشور دوست و برادر چین کمونیست سفارش داده ایم، اگر هم که برسد، در مورد مداحان بیت کار نمی کند! لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، خیال تان را راحت کنم اگر شما  توانستید سیل، زلزله  و ازین قبیل بلایای طبیعی را مهار کنید، برادران غیر طبیعی را هم می توانید!...

          و من الله التوفیق

          زیاده وقتی نیست...

 

خطای ذهنی

          خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که فقط ملت نیست که از نظر حافظهء تاریخی در مضیقه است، بلکه برخی از اُمّت نیز دچار همین مشکل اند! به یک مستوره در این باب نگاه کنید:

          *زیباکلام: جرثقیل هم نمی‌تواند بخشی از آن 24 میلیون نفری را که  به اصلاح طلبان رای دادند پای صندوق بیاورد! /اصلاحات نیوز

          فدوی نیز در پاسخ عرض می کند که  والله برادر زیبا کلام، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، تا آنجا که فدوی بیاد دارد، مصرف بهینهء جرثقیل در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، اعدام بوده(1) که، در عین حال، از تفریحات سالم اُمّت نیز هست. حال فدوی عجالتاً به ضعف تألیف عبارت شما کار ندارد؛ که نوع صندوق را مشخص نکردید که صندوق سیب یا پرتقال است یا گاو صندوق؟!

          در عين حال، فدوی برای جوری جنس، خبر زیر را نیز دربارهء عواقب اعدام با جرثقیل علاوه می کند:

          * خبرگزاری هرانا – شرکت ژاپنی “تادانو” که از معدود فروشندگان چرثقیل به ایران بود، معامله با حکومت اسلامی را متوقف کرده است. این شرکت، دلیل توقف معاملات خود را استفاده از چرثقیل‌های تادانو برای اعدام در ملاء عام توسط ایران اعلام کرده است.

 

 

پيشنهادی برای حل مشکلی ملی

این ملت پروتکل و بهداشت سرش نمیشه! به اینا باید اینجوری بفهمونی:

کرونا دشمن خداست و باید نابود شود

رعایت بهداشت ثواب 50 حج واجب را دارد

رعایت بهداشت حکم جهاد فی سبیل الله را دارد

کرونا مفسد فی الارض بوده و اعدام آن تکلیف الهی است.

استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده ها واجب عینی و وظیفه شرعی است.

شستن دست ها دری است از درهای بهشت

روبوسی و دست دادن حرام است و عذاب دوزخ در انتظار آن است!

با هر بار ماسک زدن یک حوری در بهشت براتون ذخیره می‌شود

 ************************************************

طنز تصویری(تلخ)

***********************

 

آکادمی چفیه مالی 45 / Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

          فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در چهل و سومین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir  انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ)(2) مُستظهر باشند:

 

          * 7594----0915: اینکه برخی مسئولین دولتی به شیطان بزرگ می‌تازند به این معنی نیست که ناگهان اشداء علی‌الکفار شده باشند. بلکه مشکل این آقایان این است که شیطان سراب را به اینها آب نشان داد و آنان را تا لب آب برد و تشنه برگرداند! البته این نتیجه بی‌توجهی به مواعظ و توصیه‌های رهبر الهی بود.

 

          * وحیدی: من مانند بسیاری از مردم مرگ و زندگی را دست خدا می‌دانم و اعتقادی به زدن ماسک نداشتم ولی وقتی حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که برای جلوگیری از پیشرفت کرونا ماسک بزنید حتی گاهی مواقع در منزل نیز ماسک می‌زنم... غرب‌پرستان هم بدانند که اطاعت از امام مسلمین در همه زمینه‌‌ها راه نجات جامعه است.

 

          * 5507-----0915: کاش مسئولین دولتی برای رونق کسب و کار مردم به توصیه‌امام‌‌المسلمین عمل کنند که فرمود: اقتصاد کشور به هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد، زیرا این یک خطای راهبردی است. نباید برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور، معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود. باید بنا را بر این گذاشت که تحریم‌ها به عنوان مثال تا 10 سال دیگر ادامه دارد، بنابراین باید بر ظرفیت‌ها و امکانات داخل تمرکز کرد.
 

          * عسگری: اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را به رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنیم که با صلابت نفتکش‌هایمان را در برابر دیدگان ترسان شیطان بزرگ به آمریکای لاتین رساندند و جرأت واکنش را از آن‌ها گرفتند. کسانی هم که می‌گفتند دنیا دنیای مذاکره است دیدند که این اقتدار است که پیشرفت می‌آورد نه مذاکره و دادن همه چیز برای هیچ.
 

          * این سخن خداپسندانه رئیس محترم قوه‌قضائیه در تاریخ 99/3/19 که دارندگان اطلاعات کاربران در فضای مجازی نسبت به تامین امنیت و اطلاعات مردم در حفظ حریم خصوصی آنها مسئولند، صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی به عنوان یک حق عامه توسط دادستان کل کشور پیگیری شود بارقه امید را در دل افرادی مانند من زنده کرد. بیانات آقای رئیسی این باور را بار دیگر در دل‌ها تقویت نمود که قطار انقلاب اسلامی بر همان ریلی حرکت می‌کند که به دست با برکت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) تاسیس شده و با هدایت خلف صالحش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تداوم پیدا کرده است.

 

          * کنترل فضای مجازی باید از دست دولت خارج و در اختیار نهادی زیررهبری قرار گیرد!/  نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی - اصلاحات نیوز- تیتر

 

          * نیک نام: آقای روحانی! آمریکا و اروپا در یک هدف یعنی براندازی نظام مشترکند ولی در بین خود تقسیم کار دارند. البته با درایت رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای هرگز به نتیجه نخواهند رسید. پس دل بستن به شیاطین چه کوچک و چه بزرگ اشتباه محض است.
 

          * 5255---0915: سال‌ها از سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به شهرستان قائنات می‌گذرد با توجه به موافقت فرمانده معظم کل قوا با ساخت پادگان ارتش چرا هنوز هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است؟!

 

          * در آذرماه 89 وقتی سعد حریری خبیث نخست‌وزیر لبنان با رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای ملاقات کرد قصد داشت از حضرت آقا بخواهد که حزب‌الله سلاح مقاومت را کنار بگذارد. قبل از بیان درخواست، حضرت آقا فرمودند: کتاب «گوژپشت نوتردام» را خوانده‌ای؟! در آن زنی بسیار زیبا که همه قدرت‌ها به‌دنبال او هستند تا او را تصاحب نمایند ولی او یک دشنه تیز دارد که همه نابکاران از آن دشنه می‌ترسند. آقای حریری! حزب‌الله همان دشنه است و لبنان آن زن زیباست! کسی نظر بدی به لبنان داشته باشد با آن دشنه مواجه می‌شود! وقتی جلسه خاتمه یافت و بیرون رفتند به حریری گفتند چرا خواسته‌ات را نگفتی؟ عنوان داشت، ایشان چنان جلسه را مدیریت کرد که جای طرح سوال نگذاشت! خدا را سپاس به‌خاطر یک چنین رهبر شجاع، مدیر، مدبر، حکیم، بصیر و...
شیخ علی فرهنگی بازنشسته

 

          * 2914----0990: تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در گلزار شهدای سوم خرداد قم نزدیک حرم مطهر بر اثر گرد و غبار کدر و آلوده شده است چندین بار به بنیاد شهید تذکر دادیم تا نهایتا به جای قرار دادن سایبان مناسب، یک باریکه کارتن روی عکس‌ها گذاشتند. حالا مجدداً عکس‌ها کثیف شده و کارتن‌ها آویزان شده‌اند! چرا اینقدر بی‌توجهی می‌کنند؟!
 

          یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات  لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه"(4) را، مع الاسف نیاورده اند؛ لکن آکادمی، حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین محفوظ می دارد.

          والله الموفق والمعین.

 

از فارغ التحصیلان ممتاز این دور( شیرخوارگان حسینی)!

 

______________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

5- بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار،به حُکم قناری انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ،اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله پُرستاته،به قیلوله مشغول می شوند. ذیلاً تصویر زمان جوانی هیئت داوران آکادمی منتخب بیت را ملاحظه می فرمایید.            

            و من الله التوفیق.

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18  اوت اللایموت از برجام الحرام سنهء 2020 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

بازگشت به خانه