تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 27 آبان مهر ماه 1398 ـ  18 نوامبر 2019

ملت ایران و ملت عراق، با یکدیگر متحد شوید!

بهروز قاسمی (نارمکی)

همیشه بین مردم عراق و ایران رابطه ای عاطفی و فرهنگی در میان بوده است و تنها این دیکتاتورها بوده اند که موجب خدشه وارد کردن به این روابط شده اند و نه مردم دو کشور. قیام اخیر ملت عراق علیه فساد جاری در حکومت عراق، و همچنین مداخلات حکومت ایران در آن کشور، حکم بیان یک مشکل مشترک برای هر دو ملت را داشته و دارد.

حکومت ایران ماهیتی دلال و تبهکارانه در اقتصاد و سیاست دارد و ماهیتی لُمپنی در فرهنگ و رفتار اجتماعی. این حکومت ظاهری دینی برای خود ساخته است ولی از نگاهِ دینیِ شیعیان، ضد دینی ترین حکومت سیاسی تاریخ صده های میانه تاکنون بوده است. به تعبیر شیعیان، مشرک ترین و منافق ترین حکومت شناخته شده که تظاهر به دینمداری می کند.

مردم ایران در اعتراض به گران شدن سوخت قیام کرده اند اما شعارهای آنان نشان می دهد که بیشتر از هر خواست دیگری خواهان انحلال حکومت اسلامی هستند. ادامهء قیام مردم عراق کمک به پیروزیِ قیام مردم ایران خواهد بود، یعنی کمک به ثبات پایدار و توسعهء پایدار اقتصادی، نظامی و سیاسی برای هر دو ملت در پیِ برچیده شدن حکومت های فاسد و ضد مردمی که با نیرنگ انقلابی بودن یا دینی بودن به ادامهء تبهکاری می پردازند.

اصلی ترین عامل بازدارنده برای ایجاد آرامش و رفاه در منطقهء آسیای میانه ادامهء حکومت روح الله خمینی بوده است. مردم عراق باید بدانند که مردم ایران با احساس همدردی کامل تمام اخبار مربوط به مبارزات آنان در ایام اخیر را دنبال کرده و برای مبارزات مردم عراق در مقابل نفرات وابسته به رژیم ایران آرزوی پیروزی داشته اند.

حکومت های ایران و عراق، از آنجا که فاسد و ظالم هستند، بجای آنکه زمینهء فعالیت مشترک بین دو ملت عراق و ایران را برای کار و فعالیت های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی مهیا کنند، فقط موجب ولگردیِ مردان و زنان آسیب دیدهء هر دو جامعه در امور ضد اجتماعی و فرهنگی در قالب زیارت های دینی شدند و شأن گردشگری با انگیزه دینی یا فرهنگی را به ولگردی های ضداجتماعی و ضداخلاقی تقلیل دادند.

از همکاری دانشجویان و اساتید دانشگاه های دو کشور خبری نیست، خبر از همآوایی موسیقیِ هنرمندان دو کشور  هم در ميان نیست، خبری از دوستیِ ورزشکاران دو کشور برادر هم نیست، ولی هر روز خبر از پخش یک فیلم جدید در مورد فلان تماس غیراخلاقی یا غیرفرهنگی و خجالت آور چه در عراق و یا در ایران می شود.

حکومت های ایران نباید فرصت کنند تا با استفاده از نیروهای سرکوبگر، قیام یکی از این دو ملت شریف و نجیب را سرکوب کنند.

امروز مردم عراق و ایران باید همآهنگ با هم به قیام خود تا سقوط هر دو حکومت ادامه دهند.

در عراق، اولویت با بیرون کردن افراد وابسته به حکومت ایران از میان سیاستمداران خائن عراقی است و در ایران نیز ساقط کردن تمامیتِ حکومت ضدملی در اولویت اول ملت ایران است.

مردم عراق باید از این فرصت که به دست آمده، یعنی قیام سراسری مردم ایران علیه حکومت فاسد و ظالم، نهایت استفاده را برای مبارزه با امثال حشدالشعبی و نظایر آن ببرند و ملت ایران نیز بايد از همین فرصت، یعنی مشغول بودن عوامل سپاه شیطان در عراق، برای برانداختن بساط حکومت بهره ببرند.

مردم عراق و ایران! دولت های غربی منافع خود را در معامله با دولت های فاسد ما دنبال می کنند نه با حمایت از خواست های متمدنانه و شرافتمندانه ما، به همین دلیل ما باید چه امروز و چه در آینده با توجه به ریشه ها و تاریخ مشترک فرهنگی مان به هم متکی باشیم.

با امید به پیروزیِ هر دو ملت بزرگوار عراق و ایران در مبارزه علیه ظلم و فساد.

شانزدهم نوامبر 2019

بازگشت به خانه