تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولاردموکرات های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

23 فروردين ماه 1398 ـ  12 آوريل 2019

سپاه سهم نمی خواهد، همه چيز را می خواهد!

رضا حقیقت‌نژاد

1- یک تحلیل‌ مزخرف و رایج این است که تشدید فعالیت‌ براندازانه موجب قدرت گرفتن سپاه/ تندروها در ایران و سرکوب میانه‌روها/ اصلاح‌طلبان می‌شود. رشد سپاه از 78 تا 88 هم کار دولت ترامپ و براندازان بود؟ ظهور احمدی‌نژاد کار براندازها بود؟ رشد و قدرت سپاه محصول تصمیم خامنه‌ای است، نه ترامپ!

2- همین حرف‌ها و استدلال‌ها که این روزها درباره تشدید تحریم‌ها و رابطه‌اش با براندازی می‌زنید و می‌نویسید، سپاه سال 88 تا 2 علیه جنبش سبز و موسوی و کروبی می‌نوشت و می‌گفت آنها عامل اصلی تحریم و پر روشدن آمریکا هستند. بازی و استدلال سپاه را تکرار نکنید.

3- سپاه در دوره تحریم رشد اقتصادی خوبی کرد، چون فرصت‌طلبی کرد و با سواستفاده و رانت خودش را تحمیل کرد. با این حال سود سپاه از تحریم، کمتر از سود سپاه از خصوصی‌سازی الکی ناشی از اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی که با فرمان رهبر شروع شد، است. سپاه با تکیه بر قانون اساسی، ثروت‌اندوزی کرد نه دشمنی آمریکا.

4- حمايت از سپاه توسط گروه‌های منتقد و اصلاح‌طلب، هیچ ارزشی برای سپاه ندارد. مسئله این نیست که شما کنار سپاه می‌ایستید، مسئله این است که سپاه کنار شما نمی‌ایستد.

5- حمایت که هیچ، نفع مستقیم مالی هم به سپاه برسانید، مثل برجام که سودش به طور مستقیم و پول نقد به سپاه رسید، در نهایت اهمیتی برای شما قائل نیست و موشک می‌زند وسط همه‌ برنامه ‌هایتان. سپاه سهم نمی‌خواهد، همه چیز را می‌خواهد.

6- ممکن است شما با حمایت از ایده «ساپورت سپاه»، دغدغه وطن ‌پرستی داشته باشید ولی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، دغدغه تمدن نوین اسلامی را برای فراهم ‌سازی ظهور دارد. بله، ممکن است این دغدغه فقط نمایش باشد و هدف اصلی پول باشد ولی در نهایت پول را خرج همین نمایش می‌کند نه خرج وطن.

7- شما می‌توانید اهل صلح باشید، فکر مردم باشید، دنبال منافع ملی بروید ولی با اصول و روش خودتان، نه با بازی در زمین نهادی که نه اهل صلح است، نه فکر مردم بوده و نه منافع ملی را می‌شناسد.

https://bit.ly/2KDnPOy

بازگشت به خانه