خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

26 بهمن ماه 1397 ـ 15 ماه فوريه 2019

 

چهل سالهء دوم

فدوی در خبرهای پیش ازین، همینطور ارّه به ماتحت می ماند که چگونه و بر چه ضریب اطمینانی، حضرات حاکم مخالفین خود را، با یک قیام و قعود، به زندان های طولانی، محکوم می فرماید؟ لکن با ملاحظهء خبر تازه ای در این پیوند، سرانجام دو میلیونی اش افتاد (دوزاری سابق- م) شما هم ملاحظه کنیدو لذت اش را ببرید!:

* علی خامنه‌ای برای «چهل سال آیندهء ایران» بیانیه منتشر می‌کند!/ رادیو فردا- تیتر

و در ادامهء خبر حیرت  اثر:

* در خبرهای اولیه پیرامون این موضوع هیچ اشاره‌ای به موضوع این بیانیه نشده بود، ولی ساعاتی بعد «دفتر حفظ و نشر آثار» رهبر جمهوری اسلامی اطلاعیه‌ای داده و گفته است که محور بیانیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، تبیین «گام دوم» برای «پیشبرد انقلاب اسلامی» است.

ملاحظه میفرمایید که در چلچلی انقلاب اسلامی نیز، همچنان صحبت از تشخیص مصلحت نظام است و نه مردم یک لاقبا و شل وپل!.. باری فدوی - خوانندگان محترم ضدانقلاب را نمی داند لکن - از آنجا که خودش نه جان و نه عمر چهل سالهء دوم شکنجه و ادبار را دارد، فلذا چفیه و کلاه می کند (شال و کلاه سابق- م)که برود خیابان ناصر خسرو، و مبالغی مرگ موش خارجی تهیه  و از زندگی نکنت بار در چهل ساله دوم، بسود برادران، کنار برود!..

فدوی،البته بی ورود و یا اشاره به تفاوت های ماهوی انگیره ها، بقول عوام "ورژن" فرنگی را هم برای جوری جنس، علاوه می کند!:

 

غیبت

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که فدوی منتظرالظهور کم کم دارد به فرمایش دائی جان ناپلئون، در اثر بیادماندنی ایرج پزشکزاد، می رسد که  بر این باور بود که هر چه هست زیر سر انگلیساست!.. و نیز بی سبی نبود و نیست  که حضرات، اعم از معمم و مکلا، با "روباه پیر" (1) در رفت و آمدند و با او رابطهء برادرانه و خداپسندانه ای نیز دارند. باری، نمونهء تازه تر اگر خواسته باشید، غیبت ملکهء وجاهت و کاندیدای آخوند شایستهء ایران اسلامی(2) و سر در آوردن او از ممالک محروسهء Sister Elizabeth است، این هم سند منگوله دارش:

* تکذیب درگذشت آیت‌الله موسوی جزایری./ هم اکنون انگلیس است / اقتصاد نیوز

و در ادامهء خبر یهجت اثر:

* در چند روز گذشته اخبار متعددی دربارهء سفر آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌ جزایری، نمایندهء ولی فقیه در خوزستان، به کشورهای خارجی منتشر شده است، اما حجت الاسلام کمیل عساکره، مسؤول امور رسانه‌ای بیت نماینده ولی فقیه، با رد این اخبار به خبرنگار فارس گفت: «آیت الله موسوی جزایری در صحت و سلامت کامل است و هم اینک در کشور انگلیس حضور دارد». وی ادامه داد: «این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است».

فدوی برای جوریِ جنس، فقرهء زیر را که راجع است به سفر برادر کلب آستان علی(ع) حداد عادل به مقر " روباه پیر"، اضافه می کند تا رستگار شود:

 

دو بیتی

آدمی کی ترک عادت می کند
ترک دنیا و سعادت می کند
مثل این حضرت که دارد با عیال
جّدِ اعلا را زیارت می کند!

 

زیاده "ارزی" نیست.

__________________________________________

(1) عنوانی که حضرات برای ایز گم کردن به دولت فخیمهء انگلیس

(2) چیزی مانند انتخاب دختر شایسته، پیش از انقلاب شکوهمند!

 

دو طنز تصویری

 

 

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که  حرف حساب،جواب ندارد!

 

خارج از نوبت

فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

         * 8834---0911: سال گذشته کلی برای دریافت وام دو میلیونی (دو زاری سابق- م) بازنشستگان تأمین اجتماعی هزینه کردیم آخرالامر هم موفق نشدیم... از مسئولان امر درخواست می شود اگر وامی هم برای امثال ما در نظر می‌گیرند برای دریافت آن تسهیلاتی هم در نظر بگیرند که به راحتی قابل دریافت باشد نه اینکه بازنشسته های 70-80 ساله را  ده بار برای جک و ضمانت و مدارک و... پاسکاری کنند.

فدوی: مراتب بناگزیر و درشرایطی که پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول تنقیه ء جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) قدری متغیر شده و فرمودند:

مصرع

یارب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

و در ادامه  فدوی را مأمور فرمودند که به اُمّت، با پاشنه کش هم که شده، حالی کند که انگیزهء پاسکاری  "بازنشسته‌های 70-80 ساله"، کاهش میزان کلسترل و قند و ازین قبیل بوده است و لاغیر! خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر! 8834---0911

 

و اینک باقی عریضه ها

         * فاطمی: یک سؤال از قوهء ‌قضائیه داشتم: آیا نسبت دادن دروغ به افراد آن هم به حضرت امام‌خمینی‌(ره) جرم نیست؟
       فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم فرمودند «بستگی دارد برادر فاطمی، بستگی دارد!» و عطسهء مبارک امان شان نداد که فرمایش شان  را تکمیل کنند، لکن پس از آن افزودند: «همانطور که همگان می دانند، مثلاً خود حضرت امام(ل) در 12 اسفند سال 57 با مدّ و تشدید فرمودند: "علاوه بر این‌که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند این‌ها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم، اتوبوس را مجانی می‌کنیم.دلخوش به این مقدار نباشید..." (مندرج در جهان نیوز / يکشنبه 21 خرداد 1396)». 
سپس همینطور که جابجا می شدند، رو به فدوی کرده و پرسیدند خب در این صورت، آیا  حضرت امام(ل) معاذالله دروغ فرمودند؟!.. که فدوی البته بیضهء لازم را نداشت که پاسخ این پرسش را بدهد، شما اگر دارید، بفرمایید، برادر فاطمی!

 

* علیمردانی:  45 هزار تومان یارانه‌ای که دولت به مردم می‌دهد پول نیم‌کیلو گوشت قرمز نمی‌شود. جالب این است که برای پرداخت این چندرغاز پول فیلم بازی می کردند و می گفتند دولت برای پرداخت يارانه مردم عزا می گيرد.

فدوی:  به فتوای علمای سلف، گوشت رنگ های گوناگون دارد، حال شما چرا باید از میان این همه رنگ، رنگ قرمز متالیک را انتخاب کنید که از همه گرانتر است، برادر علی(ع)مردانی؟..

 

* 7919---0912: وزارت خارجه نشان داده‌که از شهامت و شجاعت لازم برای آزاد ساختن دبیر سوم سفارت ایران در اتریش را ندارد؛ بنابراین قوهء ‌قضاییه باید ورود پیدا کند. واقعا دل هر ایرانی به درد می‌آید که دیپلمات کشورمان مدت چند ماه در دست اروپایی‌ها اسیر باشد و مسئولین دستگاه دیپلماسی فقط اظهار تاسف بکنند و کاری انجام ندهند.

فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن، پیش از آن، یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیس  که چون در حال حاضر ضدانقلاب بیهوش است عرض می کند. و آن اینکه ما شماری از شهروندان ایرانی را سال هاست که بجرم دو تابعیتی بودن (منظور مسؤلین محترم نیستند- م) در وطن خودشان به گروگان گرفته ایم و جیک شان در نمی آید حال شما چه خبرتان که بابت انگشت بیست و یکم سفارت داعش درونمرزی در بلاد کفر، که تازه به برائدان خوش هم می گذرد، این همه گرد و خاک راه انداخته اید، برادر 7919---0912 ؟!

 

*7608---0911:  آقای رئیس‌جمهور! در فهم آیه شریفه لااکراه فی‌الدین دچار اشتباه نشوید؛ این آیه درباره اصل پذیرفتن دین و اعتقادات دین است. کسی که اسلام را به عنوان دین پذیرفت باید تابع شرع مقدس باشد با مستمسک قراردادن این آیه نمی‌توان سرپیچی از دستورات دینی را توجیه کرد.
       * 4190---0917: آقای رئیس‌جمهور که مدعی هستند خداوند از پیامبر اکرم فقط ابلاغ پیام را مطالبه کرده پاسخ بدهند احکامی را که رسول گرامی اسلام پیاده کرده‌اند و حدودی را که اجرا کرده‌اند چه حکمی دارد و چگونه باید توجیه کرد؟
       * 2770---0912: این ادعا که رسول گرامی اسلام فقط وظیفه ابلاغ پیام را داشته و ماموریت جلوگیری از به هلاکت افتادن انسان‌ها برعهده او نیست آغاز انحرافی بزرگ است. حضرت امام خمینی(ره) از این انحراف به اسم اسلام آمریکایی یاد کردند و در سال های پايانی عمر خويش مرتب خطر چنين انحرافی را متذکر شدد.

فدوی: بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر سه عریضه را یکجا و سرپائی پاسخ می دهد. رئیس جمهور کدامست؟ طرف آخوند است آقا جان!

 * 7396---0912: اجرای قانون FATF توسط بانک کشاورزی شهرستان گرمسار از 6 ماه قبل آغاز شده است. اگر بخواهید بیش از ده میلیون تومان در بانک کشاورزی این شهرستان حساب باز کنید باید فرمی پر کنید و در آن مشخص کنید این مبلغ را از کجا به دست آورده‌اید!

فدوی با بجریان انداختن عریضهء شما مشکلی ندارد، لکن تذکر یکی دو نکته دراین پیوند، خالی از ضرر نیست و از آن میان:

بیت

به قانون نیست مربوط این عریضه

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

دوباره تماس بگیرید، برادر 7396---0912!

 ******

 بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 12 فوریة المبارک  از برجام الحرام سنهء 2019 ترسائی

 کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 تا درودی دیگر، بدرود

بازگشت به خانه