تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

26 مهر ماه 1396 ـ  18 اکتبر 2017

بیانیه در حمایت از برجام و سپاه پاسداران

حزب اعتماد ملی (با بنيان گزاری آقای کروبی)

          سخنان اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا پیش و بیش از آنکه ایران و معاهده بین المللی برجام را مورد هجوم قرار دهد، جایگاه سازمان های بین المللی و استحکام و اعتبار مصوبات آنها را مخدوش و آسیب پذیر می‌سازد. آقای ترامپ، به بهانه غیر منطقی چانه‌زنی مجدد بر سر منافع ملی آمریکا و اینکه برجام نتوانسته ایران را از تلاش‌های موشکی و ناامن سازی جهان و منطقه بازدارد، تلاش نافرجامی را آغاز کرد که در همین ابتدای راه با عدم همراهی دیگر اعضای 5+1 مواجه شده و رییس جمهور هنجارشکن کاخ سفید را نیز به سردرگمی کوچانده است.

          رویای ترامپ به سرعت به کابوس وی و همراهان اش مبدل خواهد شد. سیاست عجولانه و غیرکارشناسانهء ترامپ و همراهان اش، دکترین سیاسی و منطقه‌ای کاخ سفید در مواجهه با ایران را به شکست کشانیده، دوستان آمریکا را به سراب خیالات دست نیافتنی روانه کرده و بزرگترین ناکامی دیپلماتیک را برای دستگاه سیاست خارجی و برنامه‌های خاورمیانه‌ای آمریکا رقم زده است، آنگونه که اگر مدتی قبل ۱+۵ در کنار هم به چانه ‌زنی با ایران و مذاکره برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ما می‌پرداختند، امروز همان اعضا در کنار ایران به مخالفت با سیاست‌های بحران ساز و ناکارآمد آمریکا برخاسته و برای صلح و ثبات جهانی در پناه اجرای دقیق برجام همفکری می‌‌کنند.

          آمریکایی‌ها نمی‌دانند اگر امروز «پیمان جهانی برجام» را نادیده بگیرند و در سودای دست یابی به پاره‌ای خیالات واهی از اجرای آن سرپیچی کنند، دیگر هیچ کشوری برای هیچ معاهده‌ای با طرف آمریکایی پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

          در اینکه در شرایط کنونی بازندهء این بازی آمریکا و شخص آقای ترامپ است، تردیدی وجود ندارد، اما دستگاه دیپلماسی ایران باید همچنان عالمانه و متعهدانه از دستاورد مهم مذاکرات هسته‌ای – برجام – پاسداری کند و نگذارد «این محصول گرانقدر و استراتژیک» دستخوش رفتارهای احساسی و عکس العملی عده ای در داخل ایران قرار گیرد که از درک شرایط و امکانات ناشی از توافق هسته‌ای ناتوانند.

          روشن است که دولت و ملت ایران هیچگاه رشادت‌ها و دلاوری‌های جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران تثبیت نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس را از یاد نبرده و نخواهند برد و تلاش‌های مذبوحانه آمریکا برای ایجاد «تفرقه میان دولت و ملت» و «جداسازی سپاه از مردم» در این مرحله نیز حاصلی جز وحدت و استحکام هرچه بیشتر ملت و نهادهای دولتی و انقلابی نخواهد داشت.

          دشمنان ملت ایران در طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی باید به خوبی دریافته باشند که عناصر تفکیک ناپذیر انقلاب اسلامی یعنی ایران، اسلام، نظام، رهبری، دولت و ملت بزرگ ایران وقتی پای ماندگاری و منافع ملی در میان باشد، یک چیز بیشتر نمی‌خواهند و نمی‌گویند و آن هم بقای عزتمندانه ایران اسلامی و حمایت یکپارچه از تمامی عناصر این منظومه عزت و اقتدار است.

دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی

بازگشت به خانه