خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

24 مهر ماه 1396 ـ  16 اکتبر 2017

 

تعیین تکلیف نهائی

          فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب، و البته مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بیش از او در جریان نطق اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند؛ نطقی که خوابگه مورچگان مکتبی را شدیداً به شلنگ بسته است. و همین، وی را از ورود مبسوط به ماجرا بی نیاز، و او را مخیّر می کند که از تعارف کم کرده و بر مبلغ بیفزاید.

          ناگفته پیداست که در این، بقول عوام، Case نیز بین علما پیرامون حالت، چگونگی و کیفیت محتوای سخنرانی نامبرده، اختلاف می افتد؛ لکن آنچه که علما در آن اجماع و به آن اعتراض دارند، نامیدن خلیج فارس به خلیج عربی از سوی ایشان است. طرفداران تئوری توطئه اما بر این باورند که دشمن در متن سخرانی وی دست برده و خلیج فارس را  به خلیج عربی تغییر داده است و هم از این رو است که گویا مراتب در سامانه ی اینترنتی دستگاه استکبار اصلاح شده است.

          باری از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی معمولاً به جاهائی که دوستان زیاد پوست موز می ریزند نمی رود فلذا نخست نمی خواست، بقول برادران، به این ماجرا دخول کند، لکن وقتی دید که حتا کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی، ریاست محترم  آبدارخانه ی بیت (رئیس جمهور- م) با آن لباس شبه عربی، از این لغزش سهوی یا عمدی شاکی شده است(1)، احساس تکلیف شرعی تحت الحنک اش را شدیداً گرفت.

          فدوی، در اجرای این تکلیف وقتی بيشتر مصمم گرديد که ملتفت شد حتا کودکان نیز به این قضیه اعتراض کرده اند که در این پیوند ، یکی دو سند مصور زنگوله دار در پی می آورد:

بذار یه  زنگ بزنم به عمو ترامپ ببینم چرا به خلیج فارس گفته خلیج عربی؟!

بله؟ نفهمیدم، به خلیج فارس میگی خلیج عربی؟

و نیز اعتراض  توأم با تهدید:

اگه یکبار دیگه به خلیج فارس بگی خلیج عربی، من میدونم و تو، عمو ترامپ!

          باری، چنین بود که فدوی، علیرغم تنگناهای مالی ناشی از تحریم های پیاپی که بعلت حُسن سلوک حضرات با جامعه ی جهانی به وی تحمیل شده و می شود، به فرستاده ی ویژه ی خود دستور داد تا سریعاً چفیه و کلاه کرده (شال و کلاه سابق- م) عازم ممالک محروسه ی امریک شده و در مذاکره ای مستقیم با ترامپ، علت این اشتباه را که رؤسای جمهور سلف نکرده بودند را جویا و مراتب را در اسرع وقت به دفتر اینجانب مخابره کند. این هم گزارش فرستاده فدوی از مقر ترامپ:

          «حسب الامر، مراتب اعتراض دفتر دکتر فدوی، و نیز پرسش ضمیمهء آن را به آگاهی ایشان رساند. بعدالتحیه والسلام گفتند: «والله، برادر فرستاده، بقول مستر قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا ترور آ آ آ آ ... لطفاً بین خودمان باشد، حضرت آقا(ضپ) نشنود، اینجانب چیز زیادی از ایران نمی دانستم فلذا به عملهء آفیس خودمان دستور دادیم که مقادیری تصویر از ایران سابق تهیه و از لحاظ ما بگذرانند». نامبرده سپس، بجای گزینه، تصاویری را  که پیوست این گزارش است روی میز گذاشت و افزود «بموجب این تصاویر که متعلق به کشورتان است،  فکر کردیم بجای خلیج فارس باید بگوییم خلیج عربی! that's it، برادر فرستاده ی ویژه!»

          مراتب جهت استحضار و کسب تکلیف،بعرض رسید.

          با احترام- فرستادهء ویژه

 

         فدوی نیز، پس از ملاحظهء گزارش و ضمایم آن، به نماینده اش دستور داد که دُم اش را روی کول اش گذاشته و با نخستین پرواز، به وطن سابق مراجعت کند.

            زیاده گزارشی نیست …

14 اکتبر المزخرف 017

 

بیمه ی مکتبی

          روزی نیست که یکی از حضرات آیات و حجج اسلام، و کلاً عملهء بیت، فدوی را (که فی نفسه گیج است بقول عوام، Confused نکنند!.. مستورهأ تازه اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است:

          * امام جمعهء موقت اصفهان، با اشاره به شنبه، روز تجلیل از امامزادگان و بقاء متبرکه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امامزاده‌ها اين کشور را بیمه کرده‌اند! قبل از انقلاب اقامهء نماز جمعه عملاً غیر ممکن بود اما امروز در 500 شهر نماز جمعه برقرار است، باید گفت همین نماز جمعه کشور را بیمه کرده است».

          ممکن است یکی تکلیف فدوی را معلوم کند که کشور سابق را بالاخره کی بیمه می کند؟

          بعدالتحریر: جا قحطی!

          * وی با اشاره به مراسم ازدواج ناشنوایان در اصفهان گفت: دیروز 200 زوج ناشنوا به همت ادارهء کل اوقاف و بهزیستی در مقبرهء مجلسی ازدواج کردند!، این اقدام قابل تحسین است و باید تداوم پیدا کند.

 

خواب خطرناک

          احوط آن است که خوانندگان محترم ضدانقلاب به پرسش و پاسخی که در پی می آید، نگاه کنند:

          *پرسشگر: «آیا خواب پدرتان را دیده اید؟» خواهر فائزه رفسنجانی: «خواب نمی بینم، وقتی نيز می بینم یادم نمی آید؛ اما یک بار پدرم را خواب دیدم و فریاد زدم دکتر، دکتر، پدرم زنده است!»

          فدوی خدمت شان عرض می کند که براستی ملت چه شانسی آورد که خواب تشریف داشتید، خواهر فائزه!

 

راه حل طبیعی

          خوانندگان محترم ضدانقلاب، و حتا برادران، می دانند که فدوی دوست می دارد که همیشه بقول خاج پرستان، بخشی از راه حل باشد، نه مشکل!.. باری؛ امت ظاهراً از خیر «هوای سالم» گذشت، لکن  در باب «آب سالم» فدوی هنوز قطع امید نکرده است. برادران، نه اینکه، معاذالله، عرضه و تجربه و صلاحیت و دانش اش را نداشته باشند، بلکه از آنجا که حضرات هنوز و همچنان، سرشان به هسته بازی گرم است، به این خورده کاری های امت همیشه در خاک و خل، نمی رسد و حاصل، مناظری بوجه زیر می شود:

 

     و اما پژوهش های فرسایندهء فدوی در جهت رفع این مشکل، سرانجام به بار نشسته است، آن هم برایگان! تا آنجا که عملهء بیت، ادام الله ظلکم العالی،نیازی ندارند که بمنظور تأمین آب شرب اهالی شل و پل، از هزینه های خود در سوریه، لبنان، عراق ،یمن، و… بکاهند.

          و این هم راهکار بی هزینهء فدوی، برای تصفیهء آب های آلوده:

          * این ماهی آب دریا را تصفیه می‌کند! ماهی اي به نام Striped با دندان هایش آب را تصفيه می کند و پلانگتون ها را می خورند. پلانگتون‌ها جانداران ذره بيني دريايي هستند که در دو نوع جانوري و گياهي وجود دارند./آخرین نیوز

          فدوی رجاء واثق دارد که، به پاس خدمات خدا پسندانه اش، به عنایات خاصهء مقام معظم رهبری(ضپ) مفتخر، و به الطاف خفیه ی معظم له، مستظهر خواهد بود.

          آمین یا رب العالمین.

 

ناف درمانی

          فدوی مشغول ملاحظه کلیپی بود که در آن مخبط الاسلامی، چنین آیه ای نازل فرمود:

          * برای درمان تَرَکِ کفِ دست و پا، روغن در ناف بریزید!

          و چنین بود که فدوی، با گفتن چند یاعلی(ع)، سرانجام از جهل مرکب خویش بدر آمد و دریافت که ناف و پاشنهء پا جزو ظروف مرتبطه هستند. باری، فدوی قاصم الجبارين را شدیداً گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) را علاوه، و اگر باز هم باورتان نمی شود، پُرستات مقام معظم رهبری (ضپ) را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداخته ی کارگاه تخيل او نيست و خودِ جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?v=NTfkko7XLiM

          زیاده تَرَکی نیست.

بعدالتحریر: از آنجا که فدوی نه تنها قائل به اختلاف بین علما، ادام الله ظلکم العالی ست، بلکه آن را از مبانیِ کشت و تکثیر ایشان، و البته تحکیم و استمرار شرع انور می داند، فلذا برای محکم کاری، مراتب را در اوقات شرعی به استحضار مرجع تقلید خود، حضرت آیت الله سید کامبیز اسیرآبادی، ضاعف الله اشراقه، رساند. ايشان، بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند:

          «بسمه تعالی. نه اینکه همکار گرامی یکوقت معاذالله مُهمل فرموده باشد، لکن فتواشان جامع نیست؛ علیهذا اینجانب، بر حسب وظیفهء شرعی، مراتب زیر را به فتوای ایشان می افزاید تا رستگار شود: 1- فایدهء نسخهء ایشان فقط محدود و منحصر بر تَرَک دست و پا نیست بلکه به فتوای علمای سلف، حَشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، سایر تَرَک های بدن نیز مشمول همین قاعده است. 2-از آنجا که مأخذ صدور این نسخه، طب اسلامی ست و نیز، نظر به اینکه ناف، فتبارک الله احسن الخالقین، از مناطق زیر شکم و مورد علاقهء مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، است، فلذا جایگزین کردن روغن با عسل، و اگر نبود با شراب، و اگر نبود با شامپاین، به فتوای علمای سلف، حَشره الله مَع موالیة المطهرین، صلوات الله علیهم اجمعین ، مستحب و بلکه واجب عینی ست. همیشه موفق باشید. الاحقر سید کامبیز اسیرآبادی»  

 

از معاملات پایاپای!

          ...فدوی تردید ندارد اینکه می گویند معاملات برادران با خاج پرستان، همواره به زیان ملت یک لا قبای ایران سابق و بسود خودشان بوده است، شایعهء ضدانقلاب است و صحت ندارد. فدوی بمنظور کم کردن روی ضد انقلاب، سند منگوله دار زیر را رو می کند:

          * تهران در محاصره 50 میلیون موش نروژی !/ انتخاب خبر

          باری، منبع خبر، برای این گزارش تیتر زیر را برگزیده است، که نیازی به ویرایش هم ندارد ! *

          * فرار مغز ها و ورود موش ها!

          مگر معامله از این سود آور تر هم می شود؟!

پی نوشت: از منابع دیگر:

          * به گزارش اقتصاد آنلاین، به نقل از قانون، مردم تهران دیگر به جولان موش‌های نروژی در خیابان ‌های شهر عادت کرده‌اند. پرسهء موش‌ها یا غذا خوردن آن‌ها در گوشه وکنار شهر، بدون ترس از انسان‌ها، به یکی از عادی‌ ترین تصاویر پایتخت تبدیل شده‌ است. جمعیت 50 میلیونی موش‌ها هر روز افزایش می‌یابد و در این میان تمامی طرح ‌های مقابله با موش‌های پایتخت با شکست جدیدی مواجه می‌شود. به‌گفتهء کارشناسان، جمعیت بالایی از موش‌های پایتخت، مهاجم و از نوع زنده‌خوار هستند؛ مساله‌ای که موجب نگرانی شهروندان و برخی از مسئولان مدیریت بحران کشور شده است.

 

فراموشی

          برخی برادران یک جوری حرف می زنند که پنداری دفعهء نخستی ست که دارد به نیمی از جمعیت ایران سابق، اهانت می شود! فدوی شماری از این اهانت های آشکار را در پیش از این به شرح کشیده است و دیگر مکرر نمی کند(1)، لکن هنوز نرسیده است که به این یکی رسیدگی کند:

          * پس ‌لرزه‌های توهین عجیب و دردسرآفرین یک امام جمعه به زنان. اين امام جمعه مستحق حد قذف است./ خبر آنلاین

          و در توضیح بیشتر :

          * شرق نوشت: سخنان امام جمعه ساوه دردسرآفرین شده است. او در نماز جمعه هفته پيش ساوه به نکاتي اشاره کرد که به سرعت در فضاي مجازي پيچيد و موجي از اعتراض را برانگيخت. فايل صوتي او صدها هزار بار از جانب کاربران اينترنت شنيده شد و متن پياده‌ شدهء سخنان اش در کانال‌هاي تلگرامي و سايت‌هاي خبري پيچيد. جملهء حساسيت ‌برانگيزي که حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني، امام جمعهء ساوه، بر زبان آورد اين بود: «نماد شال سفيد، مانند نماد سبز و بنفش جريان فتنه، و مانند پرچم روسپي‌گري بر در خانه‌هاي روسپي‌ هاي دوران جاهليت است».

          گفتن ندارد که مقام معظم رهبری(ضپ)، دوباره سنگ را بسته، و سگ را گشاده است !(2)

_____________________________________

(1) مردانی که زنانشان آرایش می کنند، دیوث هستند./ امام جمعه انار کرمان

(2) ...گفت این چه حرامزاده مردمانند، سگ را گشاده‌اند و سنگ را بسته./ گلستان سعدی، باب چهارم، در فواید خاموشی

 

گزینش

          برادران از فدوی پرسیدند که چرا در این ماه مبارک محرم، یکی از نقش ها را تقبل نمی کند. در پاسخ گفت اگر حضرات موافقت کنند که فدوی شمر را خودش انتخاب کند، نستجیر بالله، امام حسین (ع) می شود. موافت فرمودند. این هم شمر منتخب فدوی، لطفاً مزاحم نشوید!:

 

مسئلتن!

          این برادر بی بی سی هم گاه پرسش هائی طرح می کند که سر همه جای فدوی اسفناج ارگانیک سبز می شود؛ بعنوان مستوره نگاه کنید:

          * چرا تعداد الاغ ها در جهان کم شده است؟

          در پاسخ عرض می کند که: والله، برادر بی.بی.سی؛ بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، شما یا چشم تان، یا حساب تان، و یا هر دو، ضعیف است. اگر زحمت نیست لطفاً  یک سری به برخی جوامع شکوهمند بزنید تا دریابید که تعداد الاغ ها نه تنها کم نشده، بلکه بعون الله، فزونی هم گرفته است !..

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 اکتبر المؤدّب سنه ی 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com