خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

2 امرداد ماه 1396 ـ  24 جولای 2017

 

«جهنم که فرار کردند این مغزها!»

امام خمینی(ل)*

          پس از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از کرهء ماه به آن تکهء نگونبخت از کرهء زمین، معظم له در بخشی از مُهملات خردمندانهء خود دربارهء "فرار مغزها" در آبان 1358 در جمع اعضای "کمیته امداد" فرمود:

          * «این مغزهای فرّار به درد ما نمی‌خورد؛ بگذار فرار کنند. اگر شما هم می‌دانید که در اینجا جای‌ تان نیست، شما هم فرار کنید! راه باز است. مملکت ما آدم می‌خواهد حالا؛ نه مغزهایی که می‌روند در پناه انگلستان و در پناه امریکا…»

          و در فرازی دیگر از همان دست مهملات افزود:

          * «می‌گویند مغزها فرار کردند! بگذار فرار کنند. جهنم که فرار کردند این مغزها! مغزهای علمی نبودند این مغزها، مغزهای خیانتکار بودند، و الّا کسی از مملکت خودش فرار می‌کند به امریکا؟!»/ پارسینه

          چنین بود که لابلای خیل مهاجرانی که از زمان اسلاف حضرات، که مغولان باشند، بی سابقه ست، شمار قابل ملاحظه ای از نخبگان نیز عطای حضرات را به لقایشان بخشیده و به جهان آزاد پناه بردند و این روند، شوربختانه، هنوز هم دارد. شماری دیگر، که امکان گریز نداشتند، بطور پیوسته زیر ضرب حضرات بودند، بناگزیر و تا امکان ثانوی ماندند!.. فدوی  البته جانب عدل و انصاف را نگهداشته و عرض می کند که:

نیم بیت مصادرهء به مطلوب شده:

عیب می جمله بگفتی، "ضررش" نیز بگوی

            یعنی، اینطورها هم نیست که حضرات تا این حد بی حس و عاطفه  و وجدان بوده نسبت به نخبگان باقیمانده کاملاً بی توجه بوده، و اصلاً خدمتی به آنان نکرده باشند، العیاذ بالله!، فی المثل، بجای آنکه نخبگان را بر صدر نشانند تا قدر ببینند، آنان را در اردوئی موسوم به راهیان نور (راهیان گور- م) به جبهه های جنگ حضرت امام(ل) و صدام اعزام  فرموده و می فرمایند. آمار بخشی از تلفات این حرکت خداپسندانه را ملاحظه کنید:

          * «در سال های گذشته آمار حوادث جاده‌ای در اردوی راهیان نور بسیار زیاد بوده است. اسفند سال 1386 اتوبوس حامل دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد، در تصادف با تانکر سوخت، آتش گرفت که در جریان این سانحه 22 دانش آموز زنده در آتش سوختند و هفت نفر زخمی شدند. یک سال بعد، در ششم فروردین سال 87 کارکنان آموزش و پرورش شهرکرد دچار حادثه شدند و 27 نفرشان کشته و دیگر مسافران زخمی شدند. در هشتم فروردین ماه 1387 نیز افراد ناشناس مسلح در جاده سوسنگرد-اهواز به یکی از اتوبوس‌های حامل دانش آموزان راهیان نور حمله کردند که در جریان آن یک نفر کشته و چند نفر مجروح شدند. در دوم فرودین ماه 1388 در محور اراک - توره یک دستگاه اتوبوس که از بازدید مناطق جنگی باز می گشت، دچار حادثه شد که در آن حادثه 10 نفر کشته و 35 نفر دیگر مجروح شدند. فرودین ماه 1390 در حالی که کمتر از سه ساعت از آغاز سال جدید می گذشت، اتوبوس حامل دانشجویان پیام نور کهنوج در 50 کیلومتری شهرستان جیرفت تصادف کرد و در آن حادثه هشت دخترجوان و دو پسر کشته شدند. سال 1390 سالی پر از حادثه برای اردوی راهیان نور بوده است. 15 بهمن ماه همان سال یک دستگاه اتوبوس در منطقه شهرستان اراک - بروجرد تصادف می کند و سه دانش آموز دختر در این حادثه کشته می شوند. اما یکی از حوادثی که باعث شد اردوی راهیان نور در صدر اخبار قرار بگیرد و مسئولان کشور به آن واکنش نشان دهند، حادثه‌ای بود که در روز 28 مهر سال 1391 در محور ایذه به لردگان اتفاق افتاد. در آن حادثه اتوبوس حامل 44 دختر تصادف کرد و 26 تن کشته و بقیه به شدت مصدوم شدند». / خبرآنلاین

          بر این پایه، هیچ استبعادی ندارد که شاهد مناظری از نوع زیر باشیم:

         

این هم مریم میرزا خانی نوجوان، که از اردوی  راهیان نور حضرات جان سالم بدر ُبرد اما از سرطان، شوربختانه، نه...

باری:

از شمار دوچشم یک تن کم

وز شمار خرد،هزاران بیش

18 جولای 2017        

بعدالتحریر

          فدوی به مراسم ترحیم آن عزیز از دست رفته در وطن سابق با اندوه نگاه می کرد که به تیتری از خبرنامهء گویا به این شرح برخورد:

          * «پوستر بدون حجاب مریم میرزاخانی در مراسم ترحیم مسجد جامع شهرک غرب».

لکن در تصویر بعدی،پنداری:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت، که مؤمنین رسیدند!

(ايرج ميرزا)

چه عرض کند؟….

22 جولای 017

_____________________________________

* (ل)-  مخفف لعنة الله علیه است!..

 

برگی دیگر از کارنامهء ردّی!

          فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، از منابع گوناگون خبری، اعم از وابسته و مستقل، در جریان درگیری یک روانی(1) با شهروندی بنام اصغر نحوی پور، 46 ساله، اهل شهرری، ورزشکار، مربی بدنسازی و مربی کیک بوکسینگ، در ایستگاه متروی شهر ری، که بعلت رفتار تند و زنندهء یک روانی(2) با یک دختر جوان، شوربختانه توسط آتش به اختیاران مقام معظم رهبری(ضپ) به قتل می رسد، قرار گرفته اند و، بر این پایه، فدوی خود را از شرح مبسوط ماجرا بی نیاز می بیند و در نهایت از منظر خود،به وجهی که در پی می آید،به قضیه نگاه می کند:

اصغر نحوی پور، پیش از عمل (رأفت اسلامی - م)

1- فتح باب

          فدوی برای دستگرمی، یک تست هوش ساده، در پیوند با خبر ناراحت کنندهء بالا، برگزار می کند و آن اینکه، خوانندگان محترم ضدانقلاب بفرمایند که در دست زنده یاد اصغر نحوی پور که در دو تصویر زیر ملاحظه می کنید، چه می بینید؟:

          بله؟ گیتار و ضرب زورخانه؟ مطمئنید؟ ناراحتی چشم که ندارید انشاءالله؟ خب فدوی عرض می کند که عملهء بیت، این دو وسیلهء موسیقی را از دست او گرفته، و بجایش قمه به دست اش داده اند!؛ نگاه کنید:

          «بیوگرافی اصغر نحوی پور، قمه کش متروی تهران را در این صفحه مشاهده می کنید. یکی از اراذل و اوباش تهران که با در دست داشتن قمه به جان مردم افتاد و سه نفر را مجروح کرد و در نهایت به ضرب گلوله پلیس کشته شد»./مراحم

          فدوی اظهارات مهندسی شدهء مضروب فضول را نیز، برای جوریِ جنس در پی می آورد:

          * «...این روحانی که قبلاً قاضی بوده و امام جماعت مسجد مرتضی علی محلهء دیلمان شهرری نیز هست، در اولین مصاحبهء خود بعد به هوش آمدن، اعلام کرد که بدون اینکه هیچ برخوردی با ضارب داشته باشد، از پشت سر به وی حمله کرده است و ظاهراً با لباس روحانیت مشکل داشته است!!

و همزمان اعلام شد ضارب در شرایط غیرعادی (مست) بوده است!» / آزانس خبر

          غافل از اینکه،:

          * «هیچگونه اعتیاد و پیشینهء کیفری در مورد او (مقتول) وجود ندارد!» / ایران گلوبال

          و افرون بر این:

          * «…با اعلام نتایج کالبد شکافی پزشکی قانونی اثبات شد که هیچگونه آثار مشروبات الکلی یا مواد مخدر در بدن مقتول وجود ندارد!» / همان

          و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که:

          * «روز شنبه 24 تیر ماه 96، اصغر نحوی پور... ساعت 10:30 صبح وارد ایستگاه متروی شهرری می شود؛ در بدو مراجعه و قبل از ورود به گیت اصلی متوجه رفتار تند و زنندهء یک روحانی با یک دختر جوان می شود. وی متوجه می شود که این روحانی (خلیل ذوالفقاری) با لحن تندی به این دختر بخاطر حجاب وی پرخاش و توهین می کند. وی در حمایت از این دختر از این روحانی می خواهد که رفتار و لحن خود را اصلاح کند، که روحانی با وی نیز به تندی برخورد کرده و می گوید: اولا تو دخالت نکن، تو خودت هم مشکل داری، خجالت نمی کشی یقه پیراهن ات بازه!»

          چنین پیداست که حاج آقا، کاتولیک تر از پاپ و بر این باور بوده است که مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، با مهمل معتدلی که بشرح زیر در فرموده، از خط مالروی امام(ل) خارج شده است:

          * «من به شما عرض مى‏كنم كه تأثیر امر و نهى زبانى- اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است. منكرى را كه دیدید، با زبان تذكّر دهید. اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما براى رفع آن منكر، سخنرانى بكنید. یك كلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منكر است». /خامن تبیان

          باری ماجرا را پی می گیریم:

          * «با توهین روحانی، درگیری لفظی بین این دو شدید می شود. در این حین، دختر محل را ترک می کند و روحانی خطاب به مقتول می گوید: می دم پدرت رو دربیارن! و توهین دیگری هم می کند و سپس به سمت سکوی مترو می رود. این رفتار روحانی، موجب عصبانیت شدید مقتول شده و به دنبال او می رود و از بساط یکی از دستفروشان مترو، یک کاتر بر می دارد و از پشت به ذوالفقاری حمله می کن.

پس از درگیری و زخمی کردن روحانی، عمامه وی را در دست می گیرد و با فریاد جملاتی را علیه آخوندها و علیه حکومت می گوید: «من بچه ایرانم، از هیچ چیز نمی ترسم، ما خسته شدیم از دست اینها، این چه مملکتیه آخوندا درست کردن؟، این چه اسلامیه که این آخوندا آوردن…»

واقعیت رویداد خونین متروی شهر ری چیست؟:

https://www.youtube.com/watch?v=k2MlWB77vjo

          باری- نقطه سر سطر، یعنی بازگشت به پرسش خوانندگان محترم ضدانقلاب که با حیرت از فدوی می پرسند که برادران چگونه جای «ساز» را با «قمه» در دست مقتول عوض کرده اند!؟ در پاسخ عرضه می دارد که کاری ندارد که! برادران، همانطور که «قلم» را از دست احمد میرعلایی(3) گرفته و پس از به قتل رساندن اش، در حکومت اسلامی (داعش درونمرزی- م) جایش یک «بطر عرق» دست اش داده اند! جای ساز را با قمه نیز، بعون الله، با یک قیام و قعود با هم عوض می فرمایند!؛ این هم سند منگوله دارش:

          * «آقای احمد میرعلایی ساعت 8 صبح روز سه شنبه 2 آبان 1374 به قصد رفتن به کتابفروشی اش از خانه خارج شد اما نه به کتابفروشی اش رفت و نه دیگر به خانه برگشت. بر خلاف همیشه که اگر ظهر به خانه نمی رفت، تغییر برنامه اش را خبر می داد، آن روز تلفنی به خانواده اش نکرد. خانواده و دوستان اش که نگران اش شده بودند به جستجویش پرداختند. حوالی ساعت 10 شب مأموران نیروی انتظامی به خانواده اش اطلاع دادند که جنازه اش را در یکی از کوچه های فرعی نزدیک به محل کارش در اصفهان پیدا کرده اند، در حالی که به شکل نشسته به دیوار تکیه داده بود. (پیام هاجر، شماره 307) در کنار جسد او بطری نیمه پر از مشروبات الکلی قرار داده شده بود. خانواده اش همان شب در پزشکی قانونی جسد او را می بینند در حالی که جای تزریق 2 آمپول در دست راست وی قرار داشت. (مصاحبه با یکی از نزدیکان اش)» (برگرفته از سايت ايران رايتز)

          روشن شد؟ بسیار خوب. نکتهء بعد، یافتن فرمول یا معادله ای یک مجهولی ست که عملهء بیت در اینگونه حوادث عمدی، بکار می گیرند که آن نیز بسیار ساده است، یعنی شما کافی ست که خبر را بر عکس بخوانید! یعنی در این حالت، ضارب را به مضروب، قاتل را به مقتول و ظالم را به مظلوم تبدیل کنید! از این ساده تر هم می شود؟ (4)

          به چفیه مالان (خایه مالان- م) فرستادهء بیت هم نگاه کنید:

          * «به گزارش خبرنگار مهر، هیئتی متشکل از حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، امام جمعهء شهرری، سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 تهران، و جمعی از مسئولین و مدیران شهرداری منطقه 20 تهران، با حضور در بیمارستان از حجت الاسلام و المسلمین خلیل ذوالفقاری که در حادثه مترو شهرری مورد حمله قرار گرفته بود عیادت کردند».

          * «مشاور و مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد برای عیادت از حجت‌الاسلام خلیل ذوالفقاری، روحانی مجروح حادثه متروی شهرری، به بیمارستان شهدای هفتم تیر رفت».

          به فقرات دولتی فوق، کلب آستان علی(ع) یعنی غلام حسین(ع) حداد عادل، که از سرسپردگان بیت است، نیز اضافه می شود:

2- سابقه

          در اینجا فدوی نگاهی دارد به اجمال و اختصار به سابقهء اینگونه عملیات ایذائی حضرات، موسوم به امر بمعروف و نهی از منکر، و عواقب آن برای هر دو طرف، که خالی از ضرر نیست!:

          * به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پس از حواشی ایجاد شده حول مسائل فرهنگیِ(!) اسلامشهر در هفته های اخیر، این بار در اتفاقی تازه افرادی که در حال انجام اقدامات غیراخلاقی در یکی از محلات اسلامشهر بودند، بدون توجه به جایگاه روحانیت و به صرف سوال یک روحانی از آنها، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.!

          و نیز:

          * مجلهء انلاین دوستان: رییس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعدادی از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، روحانی آمر به معروف و نهی از منکر را مورد ضرب و جرح قرار دادند».

          و نیز:

          * ضرب و شتم سه روحاني ناهي از منكر واكنش‌هاي زيادي را به‌ دنبال داشت و موجب جريحه‌دار شدن احساسات مردم شد. به گزارش البرز نیوز، در آخرین مورد، روز پنج‌شنبه در محله امام‌زاده سید اسماعیل تهران جمعی از اوباش، با فحاشی، يك روحاني ناهي از منكر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از وارد کردن خسارت به خودروی او از محل گریختند.

          گفتنی ست که بقول عوام case ها بعضاً منجر به نقص عضو (تخلیهء دو فقره چشم!) و حتا مرگ هم شده اند.

          و نيز:

          * حمله یک بوکسور به روحانی آمر به معروف! این روحانی جوان تصریح کرد: آنها سه فرد جوان بودند که در هنگام درگیری دو نفر از آنها به عقب رفتند و یک نفرشان مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که پس از تحقیقات ما مشخص شده این فرد شخصی با نام «م.ا» و از بوکسورهای این منطقه بوده است که اتفاقاً در ماه های اخیر بنرهای مربوط به او نیز در قائمیه نصب شده است».(5)

توضيح ضروری فدوی: بدشانسی روحانی مزاحم در این مورد آن است که شهروند مورد اهانت، بوکسور از آب درآمده بوده است!

بیت

هر بیشه گمان مبر که خالی ست

شاید که پلنگ خفته باشد!

          و موردی دیگر:

          * باز هم ضرب و شتم آمر به معروف و ناهی از منکر! بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم. / فرارور

          و نیز:

          * ضرب و شتم  آمر به معروف در یکی از رستوران‌های تهران. به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز به نقل از کیهان، یک بسیجی آمر به معروف که ظهر روز پنج‌ شنبه برای صرف نهار به رستوران هانی پارسه مراجعه کرده بود، پس از تذکر به یک زن بی‌حجاب، از سوی نزدیکان وی مورد حمله قرار گرفت که در نهایت این موضوع منجر به شکستگی شدید دست وی شد».

          مرور ادامهء گزارش ها  حاکی ست که مردم از عملیات ایذائی عملهء محترم بیت، جان شان به لب شان رسیده و آستانهء تحمل شان، به صفر نزدیک شده است. مثلاً:

          * حجت‌الاسلام عباس روزمه: یک موتور سوار با شدت به ماشین بنده زد، به راکب این موتور که مشغول کشیدن سیگار بود گفتم که از خسارتی که به ماشین من زدی، می‌گذرم، فقط شما حرمت ماه مبارک رمضان را نگهدار و سیگارت را خاموش کن!. همهء این ضرب و شتم‌ها یک طرف اما فحش‌هایی که به مقدسات، انقلاب و نظام می‌دادند یک طرف. واقعاً توهین‌های این افراد غیر قابل تحمل بود!(6)

          فدوی برای تلطیف فضای مطلب، یک فقره بقول عوام funny case هم به مطالب تلخ فوقانی! علاوه می کند تا رستگار شود:

          * ضرب و شتم یک روحانی توسط دختران بد حجاب!/ فرارو

          و در ادامهء خبر بهجت اثر:

          * این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد، در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: «خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مؤمنان بسته نشود، برای اقامهء نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش". که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند". این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد«.

          توضيحات فدوی: شیخنا البته پوست کلفت تر از این حرف ها بوده و به پیشنهاد سازنده و منصفانهء دخترکان که " چشم هایتان را ببندید"  توجه نکرده و به بلاهت خود ادامه می دهد:

          * «...در آن لحظه متأسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشم های‌تان را ببندید! دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم».

          اضافه می شود که حال شیخنای ما زیر ضربات ضعیفه گان چندان بد بوده که:

          * «...هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود

          شیخنا بقدر کفایت، بسود خود البته، بزرگوار نیز بوده است:

          * «...اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست!، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبهء عمومی خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم!...»

          بنظر می رسد که مؤمنین گرامی، این  ماکیاولیسم برهنه را، گویا با توسل به  آیه 104 سورهء آل‌عمران و نیز اصل هشتم یاسای چنگیزی (قانون اساسی داعش درونمرزی - م) توجیه می فرمایند؛ و نیز، فدوی فکر می کند علت اینکه عملهء بیت با شتاب 9.8 ریش"تِر"،به عملیات ایذائی خود بعلیه ملت ادامه می دهند، اختلاف زیاد تلفات طرفین متخاصم (حکومت و ملت- م) است که تلفات عمله بیت در سنجش با تلفات ملت، بسیار اندک و از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کند و تلفات ملت در این جنگ نابرابر تاکنون، از چندین هزار گذشته است…

          زیاده  عرضی نیست.

اصغر نحوی پور، پس از عمل ( رأفت اسلامی -م)

            بقول آن بزرگوار:

این سر که نشان سرپرستی ست

امروز رها ز قید هستی ست

با دیده‌ء عبرت اش ببینید

کاین عاقبت وطن‌پرستی ست (7)

22 جمادی الجولای 017

_____________________________________

(1) و (2) - خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی روانی را به روحانی، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(3) - مترجم، نویسنده، استاد دانشگاه، ناشر و روزنامه نگار، عضوکانون نویسندگان ایران و از قربانیان «قتل های زنجیره ای»

(4) - نتایج حوادث 18 تیر کوی دانشگاه و نیز اعلام جنگ حضرت آقا(ضپ) به مردم در سال 88 را بخاطر بیاورید.

(5) - این مقاله را زیر عنوان «آسیب شناسی یک حمله» در آرشیو «هزل دات کام» پست مورخ 14 نوامبر 2016 بخوانید.

(6) - مشروح این مقاله را زیر عنوان «در خانه اگر کس است» در آرشیو هزل داتکام، مورخ 30 نوامبر 2016 بخوانید.

(7) - عارف قزوینی در مرگ کلنل محمد تقی خان پسیان

 

"گویاست" دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

          * اعدام قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده نبود. / حسن(ع) نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس.

          تحشیهء فدوی: والله برادر وکیل، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خوابست، عرض می کند، زیرا آنانی را که اعدام کردید، قاچاقچی نبودند!

 

          * معضل ماده مخدری به نام "گل" در ایران. اخیراً هشدارها و گزارش‌ها در بارهء شیوع ماده روان‌گردان "گل" افزایش یافته‌اند. برخی معتقدند که "گل" به‌تدریج جانشین "شیشه" می‌شود. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از "افزایش کشفیات گل" نسبت به سال گذشته خبر داده است.

          تحشیهء فدوی: قدم نورسیده مبارک، برادر رهبر!

 

          * علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، از اینکه حسن روحانی وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم را پیش از معرفی به مجلس، به آیت‌الله علی خامنه‌ای معرفی کند انتقاد کرده است./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: بیخود می کند! همه چیز و همه کس باید از قیف اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای دامت تحریکات بگذرند، برادر علی(ع) مطهری!

 

          * آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر گفت که منظورش از "عبارت آتش‌ به ‌اختیار" کار فرهنگی خودجوش و تمیز است، نه به گفتهء او "بی‌قانونی و فحّاشی". / بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: از آنجا که فدوی منتظرالظهور هم بعون الله عقل و بار درست و مستقلی ندارد، فلذا مراتب را از مرجع تقلید خود حضرت آیت الله سید کامبیز چالدرانی، دامت شوکته العالیه، استفتاء کرد در پاسخ فرمود: «بسمه تعالی-  مقام معظم رهبری (ضپ) گُه خودشان را تناول فرمودند. احوط آن است که برادران، بسیجیان، پیاده نظام، چماقداران گرامی و کلاً عملهء بیت، حسب شیوهء مرضیه، کار خودشان را بکنند…» و من الله التوفیق

 

          * علی ‌اکبر(ع) ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من با روش‌های تند در زمینهء رعایت حجاب، که جوابی نداده و نمی‌دهد، مخالف هستم؛ چرا که باید منطقی و با اخلاق و بر اساس اسلام و سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) در این زمینه کار کنیم. / ایسنا

          تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتید، برادر آیت الله؟!

 

          * ستون «نامه به مسئولان و مدیران» پارسینه: شما موافق برکناری آخوندی هستید یا ابقا؟

          تحشیهء فدوی: والله برادر پارسینه، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )، دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی موافق برکناری همهء آخوندها، اعم از ُمعّمم و مُکلا، بی هیچ حصر و استثناست!

 

            * دادستان عمومی و انقلاب قم در یک مصاحبه خبری فاش کرد که 48 درصد معتادان خانم در قم شیشه مصرف می‌کنند. 44 درصد معتادان در قم هروئینی هستند. شیب مصرف مواد مخدر از مصرف شیشه به سمت مصرف هروئین می‌رود. (از دست بوس، میل به پابوس کرده اند!)  در 3 ماههء اول سال جاری حدود 100 پرونده مربوط به مشروبات الکلی در قم تشکیل شد که رشد 66 درصدی نسبت به مدت مشابه آن دارد. / پیک نت (اگر رشد عرق خوری نبود که رشد تشکیل پرونده هم نداشتند)

          تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست؟ مگر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، دل ندارند، برادر دادستان؟! در عين حال، این آمار رسمی و اعلام شدهء قم است، یعنی مرکز مذهبی حکومت اسلامی. حالا خود حدس بزنید بقیه نقاط ایران را.

 

          * سید حسین موسویان: نظام اسلامی اصولاً اعتقادی به ضرورت لابی در آمریکا ندارد. / عصر ایران

          تحشیهء فدوی: فدوی را گرفته ای، برادر سید حسین(ع)؟ پس این همه هزینه برای چیست، بزرگوار، هان؟!

 

          * پوتین به رئیس سابق اف‌بی‌آی پیشنهاد پناهندگی داد./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی: مراتب در اوقات شرع خاج پرستان، به آگاهی برادر "جیمز کُمی" رسید، بعد التحیه والسلام گفت: ممنون، صرف شده است، برادر سید پوتین!

 

          * دویچه وله: شناسایی 136 هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران! یک مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران می‌گوید 136 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سطح کشور شناسایی شده‌اند. سهم کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق شهری بیشتر از کودکان روستایی است.

          تحشیهء فدوی: فدوی شوربختانه لاستیک دور سفید یا سیاه (عمامه- م) بر سر ندارد، فلذا احوط آن است که آنهائی که دارند، آن را قدری بالا تر بگذارند!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 بیست و دوّیم جمادی الجولای سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود