خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

23 اسفند ماه 1395 ـ 13 مارس 2017

 

چماقداران بدون مرز!

       فدوی تاکنون می پنداشت که فقط  بازداشت و حبس ایرانیانی که بی احتیاطی کرده و به وطن سابق سفر می کنند(1) حق مسلم برادران است، لکن با ملاحظهء خبری دریافت که دامنهء اختیارات عملهء بیت در این حوزه، بسیار بیش از اینهاست، و حضرات خودی و غریبه سرشان نمی شود؛ملاحظه کنید:

       * شهروند لبنانی ربوده شده توسط سپاه به 10 سال زندان محکوم شد!/ العربیه - تیتر

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * نزار زکا شهروند لبنانی که پیش از یک سال است در زندان اوین تهران به سر می‌برد، توسط دادگاه انقلاب به ده سال زندان و 4 میلیون و 200 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپس، جیسون پابلت، وکیل آمریکایی نزار زکا، در این باره گفت که حکم 60 صفحه‌ای نزار زکا، در دادگاهی غیر علنی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر شده است.

       بنظر می رسد که قربانی ایرانی نیست!(2) ولی به همان اتهام مألوف، یعنی "جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم" متهم شده است! جداً که: کارا میکنه قیصر، چشا میرن مغز سر!(3)

       و طرُفه اینکه:

       * نزار زکا در پیام صوتی خود گفته بود: «این پیام در بیست ‌و یکمین روز اعتصاب غذایم که 197 مین روز ربوده شدنم توسط سپاه پاسداران در جریان سفر رسمی‌ام به ایران بود، ضبط شده است. من در پاسخ به دعوت رسمی معاون رئیس جمهوری ایران (شهیندخت مولاوردی) (4) به این کشور آمده‌ام و از زمان ربوده شدنم در سپتامبر 2015 موفق به دیدار با هیچ وکیلی یا نمایندهء سفارتم نشده ام».

       بهر روی، خود کرده را تدبیر نیست و "نزار زکا"، بازرگان لبنانی، نایب رئیس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» (WITSA) و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات" باید در این حد می دانست که آنچه در ایران سابق حاکم است جمهوری نیست و، بطریق اولی، چیزی بنام رئیس جمهور و به تبَع آن، معاون رئیس جمهور، وجود خارجی ندارد، بویژه که زن هم باشد!...

       زیاده جسارت است..

_____________________________________

 (1) مانند: امید کوکبی فیزیکدان جوان ایرانی- آمریکایی؛ نازنین زاغری شهروند ایرانی- بریتانیایی؛ هما هودفر شهروند ایرانی- کانادایی؛ رضا شاهینی شهروند ایرانی- آمریکایی، و سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی، شهروندان ایرانی- آمریکایی

(2) مگر اینکه لبنان یکی از شهرستان های ایران باشد!

(3) نام ستونی از طنز نوشته های فدوی بهمین نام

(4) ادامهء خبر: "آنتوان ابو دیب، وکیل مدافع «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که نزار زکا، دعوتنامه‌ای از سوی شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده برای شرکت در «دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعهء پایدار» با موضوع «کارآفرینی و اشتغالزایی» دریافت کرده بود و به تهران سفر کرده بود. او پس از سخنرانی در این همایش که در آن شماری از مسئولان ایرانی حضور دارند، در حالی که با تاکسی به سمت فرودگاه می‌رفت، ناپدید شد که بعداً مشخص شد توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شده است».

 

کنترل از راه دور

       همه چیز پنداری در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، از اعدام های سال 67 تا بازداشت های پس از آن، فلّه ای ست! فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه بنقل از "تقاطع" دید که قوهء باهِ بیت (غذائیه!- م)، شماری از کوشندگان هنری و سیاسی "کشورِ خارج از کشور" را، بدلیل عدم علاقه آنان به حکومت شکوهمند داعش درونمرزی که مانند انرژی هسته ای، حق مسلم شان است!، بدون رعایت حروف الفبا و به ترتیب قد!، مایه کاری حساب کرده و غیاباً به حبس هائی به تفاوت از چهار تا شانزده سال محکوم فرموده است. در این احکام بیابانی، نام هائی چون گوگوش(1)، نیک‌آهنگ کوثر(2)، سعید کریمیان(3)، مرضیه آرمین(4)، تارا اینانلو دیده می شوند که اسناد منگوله دار آن در پی خواهند آمد. برادر محمد(ص) مقیسه، که رؤیت نام مبارک اش حتا، با تحمل چندین سال حبس برابری می کند، در ادامهء خبر حیرت اثر آورده است: 

       * در احکام غیابی‌ صادر شده تاکید شده که این احکام تا دو ماه قابل واخواهی در شعبه‌ی 28 دادگاه انقلاب و یا دادگاه‌ های تجدیدنظر استان تهران است!/ همانجا

       معنای سخن برادر مذکور آن است که نامبردگان می توانند با کمال آزادی، مانند سایر هموطنان مقیم خارج کشور، بی احتیاطی کرده به وطن سابق مراجعت نموده و استیناف بدهند؛ لکن پیش از آن، احوط آن است که چندین سال، در سویت های خصوصی که البته قدری گران تراند (سلول انفرادی- م) هتل 5 ستارهء اوین، به تمدد اعصاب مفتخر، و سپس زیر ارشاد برادران، به شماری از اتهامات ریز و درشت و از آن میان: مشوب کردن افکار عمومی، توطئه علیه نظام، توهین به چماقداران نظام، شرب خمر و استعمال مواد مخدر،همکاری با دول* متخاصم  و البته لواط... به چندین زبان زنده و مردهء دنیا اعتراف، و به الطاف خفیه مقام معظم رهبری(ضپ) مستظهر باشند!

       خب آخر این چه کاری ست، برادر بوفالو؟ مصالح  بیت المال را، آیا  فقط باید اُمّت رعایت کند؟ همگان، البته غیر از شما، می دانند که آمار و شمار گریختگان از جامعهء شکوهمند اسلامی، از چند صد هزار گذاشته و به میلیون رسیده است. بر این پایه، شما اگر بخواهید بهمین منوال پیش بروید، کلی خرج روی دست بیت المال می گذارید؛ فلذا احوط آن است که بمنظور صرفه جوئی در وقت، و البته بیت المال، با استعانت از "لابی "های گرامی، آمار نهائی دربدران ایرانی را استخراج، و فقط یک حکم حبس برای چند میلیون از آنان صادر فرمایید!

       زیاده پیشنهاد سازنده ای نیست!...

_________________________________________

* نخیر! منظور آن وسیله نیست! این" دول"،به ضم دال و فتح واو است، برادر، خواهر خوانندهء منحرف!

(1) “فائقه آتشین” اتهامات: «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «جرم علیه امنیت کشور» و «ایجاد مراکز فساد و فراهم نمودن موجب فساد مردم»؛ مجموعا 16 سال حبس.

(2) روزنامه‌نگار و هنرمند کارتونیست، اتهامات: توهین به خمینی و خامنه‌ای، رهبران پیشین و کنونی جمهوری اسلامی و نیز «تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب کذب» به 4سال حبس.

(3) مدیر شبکه‌‌های ماهواره‌ای “جم‌تی.وی” Gem TV؛ اتهام: «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «جرم علیه امنیت کشور» مجموعا به 6 سال حبس.

(4) وبلاگ‌نویس و نویسندهء مقیم فرانسه، اتهامات: مشابهِ نیک آهنگ کوثر، با حکم غیابی 4 سال حبس

(5) عکاس و هنرمند مقیم بریتانیا

 

عاقبت اندیش

       فدوی در مرور خبرهای امروز، به خبر ظاهراً میمنت اثری برخورد که نخست گل از گل اش شکفت لکن به عاقبت کار که اندیشید، شدیداً پشیمان شد!، شما هم در پی ملاحظه کنید تا بعرض او برسید:

       * شرایط ازدواج با خواهر رهبر کرهء شمالی را بشناسید. / العربیه

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * شرایط رهبر کرهء شمالی برای انتخاب شوهر خواهرش آن است که فارغ التحصیل یا دانشجوی دانشگاه کیم ایل سونگ، دارای قد 175 سانتیمتر، کارت پایان خدمت و خوش تیپ باشد.

       از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی، از خواهر "کیم جونگ اون"  بدش نیامده و از قضا شرایط اش را هم  دارد، لکن بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... بیضه اش را ندارد! یعنی خوف آن دارد که برادر"کیم یو جونگ " بخاطر یک چُرت کمرنگ یا چیزهای دیگری از این قبیل، مانند وزیر دفاع اش، او را جلوی توپ ضد هوائی بگذارد. نه ممنون، صرف شده است!  فدوی با همین نان و تجّرُد، می سازد!..*

__________________________________

* یکی از معاونان نخست‌وزیر کره شمالی که "آشوبگر ضد انقلاب" تشخیص داده شده بود، به جوخه اعدام سپرده شده است. این فرد به دلیل "بد نشستن"! روی صندلی فرا خوانده شده بود. دو مقام دیگر هم به دلایل دیگری مجازات شده‌اند./ دویچه وله

 

میان ُبر

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر میمنت اثر زیر نیز برخورد:،

       * بخشنامهء قوهء قضاییهء ایران؛ اجرای فوری شلاق یا جریمه نقدی برای کاهش زندانیان/ بی.بی.سی- تیتر

       و در توضیح بیشتر:

ا     * قوهء قضاییهء ایران، برای کاهش جمعیت زندان‌ها، بخشنامه‌ای ۳۳ ماده‌ای را ابلاغ کرده است.ه

در بیشتر این ماده‌ها، که بر اساس سیاست‌های قضایی رهبر ایران تنظیم شده، بر این نکته تاکید شده است که متهمان تا جای ممکن به زندان فرستاده نشوند؛ ولو با محاکمه در همان روز دستگیری و اجرای مجازات‌های فوری مانند شلاق یا جریمه نقدی. جمعیت بالای زندانیان و کمبود جا در زندان‌ها یکی از دغدغه‌ های اصلی دستگاه قضایی ایران است. یکی از نمایندگان مجلس شمار زندانیان را بیش از 200 هزار نفر اعلام کرده است. در ماده 12 بخشنامهء جدید آمده است: در پرونده‌هایی که مجازات آن شلاق یا جزای نقدی است، و متهم نتوانسته وثیقه را تامین کند، قاضی "خارج از نوبت، و با قید فوریت و حتی‌الامکان در همان روز حکم را صادر کند."/ بی.بی.سی

       فدوی به رقم مشابه در پیش از انقلاب شکوهمند، حتا اشاره هم نمی کند که اسباب دردسر و شرمندگی برادران می شود، لکن قضیهء بالا به مردم چه؟ خب از این همه پول که جلوی چشمان باباقوریِ مؤمنین دود می شود و ملت ورجاوند هم حرفی ندارد، خبر مرگتان بجای آنکه ما را با عجله شلاق بزنید،خب زندانها را بزرگتر کنید که برای زندانیان در راه هم جا باشد!

اجرای حکم شلاق در سبزوار

 

تبدیل به احوط!*

       پژوهش های علمی فدوی، بقول عوام، including معاینات بالینی حضرات، نشان داده است که برادران، همواره  برای گرفتن زهر واژگانی که بلحاظ تاریخی آزارشان می دهند، معادلی تراشیده اند؛ فی المثل، برای "رقص" واژهء "حرکات موزون" را ساخته اند، و اگر فلک شان هم بکنید، به "چهارشنبه سوری"، جز "چهارشنبهء آخر سال"، نمی گویند!.. تصور فدوی این بود که بقول استاد سخن:

مصرع

حد همین است سخندانی و زیبائی را!

       لکن چنین نیست و برادران اخیراً به طویله می گویند: محل نگهداری حیوانات!:

       * نمایندهء مردم ایذه و باغملک: تحصیل دانش آموزان روستاهای ایذه‌ای در محل نگهداری حیوانات شرم آور است. / تسنیم- تیتر

       *  و در ادامهء خبر حیرت اثر پس از سی و هشت سال از درگذشت انقلاب اسلامی:

       * نمایندهء مردم ایذه و باغملک به وضعیت اسف بار مدارس برخی از روستاهای ایذه اشاره کرد و گفت: جای نگرانی دارد که پس از گذشت 37 سال از انقلاب دانش آموزان این شهرستان ها در محل نگهداری حیوانات تحصیل می‌کنند و به همین سبب به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم./ تسنیم

       تا آنجا که فدوی، و لابد خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند، معروف است که پس از انقلاب شکوهمند، برای نماز باید به دانشگاه رفت! و بمنظور کسب دانش باید به زندان رفت، و برای تحصیل و از آنجا به  مجلس بیت، باید به به طویله رفت!..

_________________________________

* از محصولات فرهنگستان فدوی، و معادل تبدیل به احسَن.

 

صیغه بر هر درد بیدرمان دواست

       فدوی در پرسه های اینترنتی خود، به خبر بهجت اثر زیر نیز برخورد:

هفته ته نامه "ایران استار" در تورنتو کانادا آگهی صیغه را در دو صفحه منتشر کرده است!

به فدوی مربوط نیست ها، لکن فقط دو صفحه؟ آخر این به کجای آقازادگان، اعم از ذکور و اناث، در عتبات عالیات کانادا می رسد ؟!

بعدالتحریر:

       برخی دوستان مراتب فوق را بشرح زیر  بقول عوام، upgrade فرموده اند، محض اطلاع!:

       * "خانم یاب فوری"، پر مشتری ترین "تلگرام" ایران. یک ماهه برای هر جلسه بین 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان. البته فقط 6 بار در ماه! زنان یائسه برای هر بار مراجعه مرد بین 70 تا 180 هزار تومان. برای زن جوان غیر یائسه برای هر 4 جلسه یک ساعته، حدود 700 هزار تا یک میلیون تومان. درخواست رابطه غیر متعارف پذیرفته نمی شود. رنگ پوست: سفید؛ قد: 160 سانتی متر؛ زیبا و خوش اندام، و... اینها گزینه های ازدواج های موقت (صیغه) روی تلگرامی است. البته در این میان حق الوکاله مشاوره که در گذشته ها به آنها (دلال محبت!) می گفتند هم در نظر گرفته می شود! شما هر کدی را که انتخاب کردید کافی است به ادمین کانال بفرستید. در چشم به هم زدنی ازدواج موقت برایتان مهیا است../ پیک نت

       فدوی بی تقصیر است!

 

از هنرهای ما

      فدوی گمان نمی کند که هیچ اُمّتی، در هنر مغلطه، به اُمّت ما برسد!، و گفتن ندارد که علت پیشرفت جامعهء شکوهمند اسلامی هم، همین است!، به یکی دو مستوره از پیاده نظام بیت، بنقل از کیهان دارالخرافه نگاه کنید تا بعرض فدوی برسید:

       * عسگری و ایرانی: چرا رئیس‌ جمهور محترم فقط برای لذت ‌جویی یک عدهء بسیار معدود شکم سیر که کنسرت شان لغو شده دل می‌سوزانند؟! آیا مردمی که برای نان شب شان در مضیقه هستند و چند جوان بیکار دارند مردم این مملکت نیستند؟ البته دولتی که طبقه اشراف مغرور و متجاوز به بیت‌المال را ذخیره نظام و امانتدار بزرگ می‌خواند طبیعی است که دغدغه اصلی‌اش چنین موضوع بی‌ارزشی باشد.

       * 3736---021: آیا واقعاً کنسرت برای مردم نان و آب می‌شود که آقای روحانی از لغو یک درصد آنها به سبب عدم رعایت شئون اخلاقی انتقاد کردند؟ و روزنامه‌های زنجیره‌ای آن را تیتر یک خود کرده‌اند!

       * 0220---0935: شما را به خدا به رئیس جمهور بگویید فکر رفع بیکاری، تورم، رکود و مشکلات اقتصادی جامعه باشد نه اینکه با این همه مشکلات و بدبختی سرگرم مان کنند به لغو چند کنسرت. آقا! کنسرت شاید دغدغه یک دهم درصد مردم باشد ولی بالای 70 درصد مردم با مشکلات تورم، گرانی، رکود و... دست و پنجه نرم می‌کنند.

       * 3014---0912: آقای روحانی که به بهانهء لغو یک درصد کنسرت‌ها، مخالفان برگزاری این برنامه‌ها در حریم امام هشتم(ع) را به رعایت قانون توصیه می‌کنند، خوب است پاسخگوی بی‌اعتنائی دولت خود به برخی از قوانین از جمله حذف یارانه پردرآمدها باشد!

       * عربی: آقای دکتر قدیری ابیانه، سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا در خاطراتش می‌گوید که ادواردو آنیلی (یهودی شیعه شده) وقتی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شد وقتی او را به شهربازی شهر مقدس مشهد بردند اشکال گرفت و گفت با این کارها این شهر زیارتی در آینده سیاحتی خواهد شد. اما از این طرف از آقای علی مطهری بشنوید که تمام دغدغه‌اش اجرای کنسرت در شهر مقدس مشهد شده و امروز رادیوهای  بیگانه از او تعریف و تمجید می‌کنند. چقدر انسان متأسف می‌شود!

       فدوی هم اگر بجای دولت تدبیر و امید بود، پاسخی نداشت بدهد جز اینکه:

بیت

به "دولت" (1) نیست مربوط این "عریضه"

چه ربطی گوز دارد با شقیقه ؟!(2)

___________________________________

(1) نخیر خواهر برادر منحرف، این واژه آن آلت مألوف نیست! منظور دولت تدبیر و امید است!

(2) نقیضه ای بر این بیت از ایرج میرزا: به عصمت نیست مربوط این طریقه / چه ربطی گوز دارد

با شقیقه ؟!

 

گل بود و....

       بگزارش فرستادهء فدوی، پرستاران گرامی، با ملاحظهء تیتر مهملی که در پی می آید، شدیداً واکنش نشان دادند:

       * دادستان تهران: تیمی برای بررسی حجاب پرستاران اعزام شود.

       پاسخ پرستاران ایران: تیمی برای بررسی عقل و بار دادستان تهران به قوّه باه (غذائیه! - م) اعزام کردند!

       و من الله التوفیق.

 

علاج واقعه

       * به گزارش العالم، به نقل از روسیا الیوم، دوربین و میکروفون دو خطر برای حریم خصوصی شما به حساب می آیند؛ بنابراین به عنوان اولین اقدام، روی عدسی دوربین رایانه و دستگاه هوشمند خود را با برچسب بپوشانید./ آخرین نیوز

       عرضه بدارم که  یک غلط دارید 19 می گیرید!. آنچه برای "حریم خصوصی "ما  خطرناک است، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و از این قبیل اند برادر العالم؛ چندانکه:

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید، مرغان هوا را!

 

نمودار

       "حصرخانگی"، یا بهتر بگوید حبس خانگی، که از اختراعات بیت و توابع است، اگر نگوییم آداب، دستکم سلسه مراتبی دارد و در چارت سازمانی حکومت اسلامی درونمرزی برای خودش یک شغل و مقام است که متصدی آن، "محبوس خانگی" نام دارد. گفتنی ست که دوران خدمت این متصدی، بر حسب مورد، از 4 تا 20 سال است و با مرگ "محبوس خانگی" پایان می پذیرد. مقام محترم "محبوس خانگی"، مانند هر مقام رسمی دیگر، قائم مقام نیز دارد. در این باب مستوره ای اگر خواسته باشید،حسین(ع) علی(ع) منتظری ست، که البته تاکنون قائم مقام نداشت؛ لکن پژوهش های اخیر فدوی نشان می دهد که احمد منتظری، فرزند آیت الله مرحوم، کاندیدای این مقام شده است. مسائل  اداری آن البته قدری زمان می برد، لکن مقدمات آن بشرح زیر فراهم شده است:

       * دادگاه ویژه روحانیت احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، مرجع منتقد حکومت ایران را به دلیل انتشار فایل صوتی پدرش دربارهء اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی در سال 1367 ایران، به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم و برای او، قرار کفالت صادر کرد./ العربیه.(1)

       یاد آور می شود که پیش از این، برادران میرحسین(ع) موسوی، مهدی(عج) کروبی، و خواهر زهرا(س) رهنورد، به این مقام نائل شده اند.

       زیاده حصری نیست..

__________________________________________

ا (1) ادامه خبر: وبسایت رسمی آیت اﻟله حسینعلی منتظری اخیراً فایل صوتی سخنان او را دربارهء اعدام زندانیان سیاسی در سال 1367 منتشر کرده بود. بر پایهء این سند، آیت‌الله منتظری از اعدام‌های 67 به عنوان «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی» یاد کرده، که در آینده از آیت‌الله خمینی «چهره‌ای سفاک و خونخوار» ترسیم می‌کند./ همانجا

 

تداعی معانی

       فدوی هر کار می کند که مخبط الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعهء انار کرمان، را فراموش کند، نمی شود لکن! فلذا جای مخبط الاسلام ابراهیمی خالی!(1). البته بعید است که ایشان جرأت اهانت به دختران کُرد را داشته باشد زیرا دیگر کار به همسران اینان نمی کشد و توسط همین بانوان دلیر، به سزای اهانت هایش خواهد رسید!، به تیترشگفت انگیزی در این ارتباط، نگاه می کنیم:

       * راز آرایش زنان کُرد قبل از جنگ با داعش!

       و در ادامهء خبر جالب اثر:

       * به نقل از روزنامه "دیلی میل"، زنان مبارز کرد قبل از آنکه سلاح بردارند، آرایش می کنند. این کار برای آنها که با یکی از وحشی ترین گروه های تروریستی می جنگند بسیار مهم است. یکی از این بانوان مبارز به نام "عهد محمد"، 36 ساله، در این باره به "دیلی میل" گفت که همیشه قبل از ورود به میدان جنگ آرایش می کند. وی در توجیه این کار می گوید دوست دارد "زیبا بمیرد."وی می گوید: "دوست دارم در میدان جنگ، زیبا باشم و وقتی که کشته می شوم هم زیبا و جذاب باشم." ناهده احمد سلیمان، فرمانده یکی از یگان های بانوان در شهر سلیمانیه در شمال عراق، هم می گوید: "آرایش سلاح ماست." وی در این باره به روزنامه "سان"، چاپ لندن می گوید: "تروریست های داعش نمی خواهند به دست ما بمیرند؛ چون ما زن هستیم و آرایش می کنیم." عمر حسین، از فرماندهان کرد می گوید: "عناصر داعش معتقدند اگر با سلاح زنان کشته شوند به بهشت نمی روند." شبکۀ خبری سی ان ان امریکا هم گزارش که بانوان مبارز کرد قبل از اعزام به منطقه درگیری به مدت دو ماه آموزش می بینند.

       بعدالتحریر: فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی روز شنبه اعلام کردند، آسیا رمضان، دختر زیبا روی و یکی از معروف ترین دختران جنگجوی کرد سوریه‌ای که به «انجیلیا جولی کرد» شهرت گرفته بود، در جریان درگیری شدید با تروریست‌های داعش در منطقه جرابلس سوریه کشته شد./ العربیه

 

پژوهش

       فدوی در سايت دويچه وله گزارشی پیرامون "دمانس"، یا بیماری "زوال عقل"، و نتایجی که علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، در این پژوهش به آن رسیده بودند مطالعه می کرد و خواند که «عوامل تشدید کنندهء خطر ابتلا به بیماری زوال عقل: دمانس یا زوال عقل بر اثر تخریب سلول‌های مغز به‌وجود می‌آید و باعث کاهش تدریجی عملکرد شناختی فرد می‌شود. پژوهشگران به تازگی عواملی را شناسایی کرده‌اند. شایع‌ترین نوع دمانس آلزایمر است.» سپس، در پایان مطالعه با ملاحظهء عواملی که دانشمندان در مورد بیماری "زوال عقل" شناسایی کرده اند دریافت که  آقایان علماء اعلام  و حجج اسلام و توابع، ایدهم الله تعالی، بیشترین قربانیان این بیماری هستند! *

       زیاده پژوهشی نیست.

 

بلانسبت

       فدوی، سال ها پیش از این، در فراغتی، سرانجام راضی شد که رنج سفر کوتاهی را در شرق ممالک محروسهء امریک متحمل شده و به دیدار یکی از بستگان بسیار نزدیک، که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، نائل آید. آن بزرگوار، بقول برادران، صاحب دو قلاده سگِ البته بر عکس فدوی، اسم و رسم دار بود! عرصهء  حیاط یا باغچه آن ملک، بقول خودمان، بیش از اندکی فراخ بود و  فدوی شهرستانی دریافت که آن زبان بستگان، هنگام عبور از آن محدوده، هنوز خارج نشده و بدلائلی به سرعت بر می گردند!.. فدوی بیسواد، علت را، با مبالغ هنگفتی شرم و خجالت البته، جویا شد. آن وابستهء بزرگوار فرمود که گردن بندی الکرونیکی به گردن سگان گرامی  تعبیه فرموده است تا هر بار که آن بازی گوشان مبادرت به ترک محوطهء مذکور می کنند، الکریسیتهء مربوطه، یاد آور می شود که باید به حوزهء مجاز و مألوف باز گردند! در مثل البته مناقشه نیست، لکن حالا حکایت برادران عربستانی(1) ماست که در خبر زیر و بمنظور احتراز از تلف شدن مؤمنین زیر دست و پای یکدیگر(2)، مقرر فرموده اند که:

       * زائران مکه به دستبند الکترونیکی مجهز شدند! / دویچه وله

       زیاده جسارت است.

_______________________________

(1)  فدوی دوست می داشت که بجای عربستانی، بگوید بربرستانی، لکن دوست فرهیخته ای متذکر شد که برخی نیروهای مترقی، ممکن است که "بر بر" را بی آنکه فدوی اراده کرده باشد، مقابل "عرب" قرار داده و وی را جلوی خورشید کباب فرمایند!، که البته فدوی جان اش را ندارد، فلذا از حق دمکراتیک خود گذشته و صرفنظر می کند!

(2) ریاض شمار زائران کشته شده سال گذشته را 700 نفر اعلام کرده است، اما منابع دیگر این عده را 2300 نفر تخمین زده‌اند. بر اساس همین منابع 464 نفر از آن‌ها ایرانی بودند. تا به حال گزارشی رسمی در این مورد منتشر نشده است.

 

عکس ها سخن می گويند

عاقبت نسیه فروشی!

پنداری دارند يک جايمان را می کشند!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

10 مارچ المکلف سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه