خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

1 بهمن ماه 1393 ـ 21 ماه ژانويه 2014  

آسید ممد خاتمی، بهترین کاندیدا برای جایزه صلح نوبل!

عبید سن خوزانی

اخیرا سید ممد خاتمی نامهء بسیار جان‌سوز وجان‌گدازی خطاب به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نوشته ودرآن با ماله وکاغذ حریر یزدی، خواستار شده است که ایشان کاری برای رفع خشونت‌ها و کشت و کشتارهای پایان‌ناپذیر پیروان تمام ادیان بکنند که این‌گونه دنیا را به منجلاب خشونت و کشت و کشتار کشیده و تمام ادیان واسلام ناب محمدی را که دین رافت و عطوفت و مهربانی است به این صورت نزد مردم بدنام کرده‌اند.

آسید ممد دراین نامه گله از سازمان ملل کرده‌اند که پیشنهاد ایشان در مورد «گفتگوهای تمدن بزرگ» را جدی نگرفته‌اند وگرنه اگر این طرح پیاده می‌شد، اکنون دنیا از عدل و داد و مهربانی لبریز و عین خارجه شده بود. بهتراست شما خودتان نامه ایشان را بخوانید تا متوجه شوید که من به رقابت با دکتر، «فی الواقع»، نیست که این‌گونه غیرت‌ جوش شده و با این عریضه‌ای که خدمت سید ممد نوشته‌ام، از همان بان‌کی‌مون خواسته‌ام که او را به‌جای کاندید آن دیگری انتخاب کند که درخواست‌اش در اثر اشتباه پست‌چی محل، به سفیر سوئد رسانده شده است.

بجای سفیر سوئد و نروژ و بورکینافاسو از جناب بان‌کی‌مون درخواست کرده‌ام سید ممد صلح‌دوست ما را به کمیته نوبل صلح معرفی کند که حقی از کسی ضایع نشود که فی‌الواقع سال‌هاست حق ایشان ضایع شده است. حال من این درخواست را درجراید کثیرالانتشار پایتخت و شهرستان‌ها ورسانه‌های پر تیراژ بین‌المللی اعم ازکاغذی و مجازی و شنیداری و گفتاری دیداری انتشار می‌دهم تا پس از تایید شایستگی ایشان ازسوی یک صد نفرآدم منصف، این نامه پیشنهادی را با پیک سیاسی به دست آقای بان‌کی‌مون برسانیم که دیگر از آن اشتباهات لپی پیش نیاید و سر از سفارت‌خانه سوئد درنیاورد.  اما آن نامه پیشنهادی:

آقای خاتمی با تحیت و دوستی و بدون مقدمه خدمت‌تان عارضم که: شما بد نبود صدای‌تان را وقتی بلند می‌کردید که اسیدپاشی زنجیره‌ای دراصفهان و تهران راه افتاد و عده‌ای از زنان و دختران من و شما را به آن صورت در آوردند و اکنون پس از گذشت این ‌همه مدت، هنوز نیروهای نظامی و انتظامی با غیرت ما، با تمام مجاهدت‌های شبانه‌روزی، نتوانسته‌اند حتا اثری از این عده برادران اسید پاش جنایت‌کار پیدا کنند. بد نیست حکومت‌هایی مثل حکومت بسیار انسانی و مومن و معتقد ما دست‌کم مانند این  فرانسوی‌ های خاش‌پرست، قدری سریع‌تر اقدام کرده و این‌گونه که آن‌ها جنایت‌کاران را به سزای اعمال خود رساندند، این برادران با غیرت ما نیز برادران اسیدپاش بی‌ناموس و مشوق دو سر قاف آنان را به‌سزای اعمال خود می‌رساندند که این اندازه اسلام عزیز ما را بدنام نکنند. این افراد متدیوث، این جنایت‌ها را با کمال نامردی به نام اسلام انجام می‌دهند و شرم هم نمی‌کنند. خیلی عجیبه‌ها!

اما آسید ممد راستش آنست که از دست بان‌کی‌مون چه کاری ساخته است؟ در دست او فقط دسته یک چاقوی ساخت زنجان باقی مانده است. مگر همین رئیس‌جمهوری که جانشین شما شد، با آن‌که در عرض هشت سال هشت بار سفرش به نیویورک، مانند حج واجب هرگز قطع نشد، مگر هم او نبود که بارها با تمسخر وطعنه فرمودند این قطع‌نامه‌های سازمان ملل کاغذ پاره‌ای بیش نیستند و بگذارید سازمان ملل، آن‌قدر قطع‌نامه صادر کنند که قطع‌نامه‌دان‌شان پر شود؟ حال که واقعا دیدیم بفرموده ایشان، این قطع‌نامه‌ها حتا از کاغذ پاره هم بی‌ارزش‌تر و بی‌اثرتر بودند، خود گوشه آسایش و ساحل آرامش انتخاب کرده و مردم را به این رفاه و آسایش انداخته است و هرگاه مردم از او می‌پرسند خوب خوش‌غیرت این چه حرفی بود که زدی، با کمال اطمینان باز می‌فرماید «به من چه به من چه» این‌ ها همه تقصیرآن پدرسوخته‌ای‌ست که هر از گاه به موبایلم زنگ می‌زد و فقط می‌گفت «من هستم» و بعد هم  این‌گونه حرف‌ها را در دهان من می‌گذاشت و وقتی می‌گفتم آقا قربانت بروم آخه... فورا می‌فرمودند تو کاری‌ات نباشه «اون با من».

یا اگر بان‌کی‌مون باز به شما بگوید والله قطع‌نامه‌دان ما پر شده و دیگر از این قطع‌نامه‌ها کاری ساخته نیست، یا بگوید ما میلیون‌ها دلار به خاطر گفتگوی تمدن‌ها صرف کردیم و ورق کاغذ سیاه کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که صلح و امنیت پیش از طرح گفتگوی تمدن‌ها به مراتب بهتر از وضع بعد از آن بود، شما چه پاسخی خواهید داد آسید ممد؟  یا اگر بگوید سال‌هاست که درسرتاسردنیا به پیامبر ما عیسی و حتا مادر محترمه محجبه‌اش، انواع لطیفه‌ها را می‌سازند وحتا به خدا و روح‌القدس نیز تهمت‌های ناجورمی‌زنند و کاریکاتور آن‌ها را می‌کشند، اما تاکنون نه از تعداد پیروان عیسی کم شده و نه ازعظمت این پیامبر بزرگوار و انسان‌دوست و صلح‌خواه کاسته است که دستش ولو برای اشاعه مسیحیت نیز آلوده به خون یک نفر نشد، شما چه پاسخی خواهید داد؟ یا اگر بگوید سازمان‌های افراطی مثل القاعده، طالبان، داعش، انتحاری‌ها... آسید ممد، از پیروان اسلام افراطی هستند یا ادیان دیگر، باز شما چه خواهید گفت؟

آمدیم پرسید سال‌هاست که مسلمانان چچن به آن صورت فجیع در روسیه قتل عام می‌شوند، مسلمانان اویغوری چین نیز سهمی کمتر از چچنی‌ها ندارند، عکس‌العمل کشورهای اسلامی نسبت به این جنایات تا حال چه بوده است، آسید ممد چه پاسخی خواهید داد؟ یا اگر بان‌کی‌مون از شما بپرسد خود شما که پایه‌گزار گفتگوی تمدن‌ها بوده‌اید، درکشور خودتان در این زمینه درسال‌های اخیر چه اقدام مفیدی کرده‌اید، چه خواهید گفت؟ دست‌کم بد نبود شاخه داخلی گفتگوی تمدن‌ها دست به کار می‌شد و این عظمای بسیار  رئوف و مهربان را راضی می‌کرد که پس از نشان دادن این‌همه عطوفت و رافت اسلام  ناب محمدی که خیابان‌های تهران گواه آن هستند، حال دیگر این ده‌هزار زندانی و آن سه نفر حصری را از این همه رافت و مهربانی مرخص بفرمایند که خیلی زیادی‌شان شده و به نظرمی‌رسد که در مورد آنان قدری پارتی‌بازی شده است.

یا فرضا بپرسد اگر ما همین هفته آینده بخواهیم از نظریات شما استفاده کنیم و بخواهیم شما مثلا به نیویورک یا ژنو تشریف‌فرما بشوید، آیا می‌توانید ازمملکت اسلامی خارج شده و در آن ‌جا حاضر شوید؟ یا باز اخوی جناب ‌عالی خواهند فرمود که داشم سید ممد، مایل به مسافرت به خارج نیست وگرنه هیچ اشکالی از اون نظر اصلاً وجود ندارد!

از همه این‌ها گذشته تمام این کشورهای بسیار رئوف و مهربان و ملت‌دوست اسلامی مثل همین جمهوری اسلامی، سوریه، افغانستان، عراق، پاکستان و... که مرتب دم از رافت و مهربانی و عطوفت و انسانیت می‌زنند، به‌ویژه سوریه که رافت و مهربانی خود را به طور انکارناپذیری به دنیا ثابت کرد، بفرمائید برای رفع این همه جنایاتی که ظاهرا به‌نام خدا و با شعار الله اکبر و صرفا برای بدنام کردن اسلام عزیز، هر روز در گوشه و کنار دنیا مرتکب می‌شوند،  باز هم بفرمایید که کشورهای خیلی صلح‌دوست اسلامی چه اقدامی تا حال کرده‌اند، آیا یک‌بار دورهم گردآمده‌اند که بگویند این بی پدر و مادرها که به نام اسلام این جنایات را می‌کنند و آبروی اسلام خیلی واقعی را می‌ریزند، چرا با آن‌ها با قاطعیت عمل نمی‌کنیم و نسل آن‌ها را از بین نمی‌بریم. آسید ممد آیا هرگز ازخود پرسیده‌اید که حامی این گروه‌های انسان‌دوست مثل طالبان، جندالله، مقتدی صدر، القاعده، الیائسه، داعش، النصره و... که مردم را از رنج زندگی دنیوی این‌گونه به راحتی خلاص می‌کنند، کشورهای اسلامی بوده‌اند یا کشورهای پیرو ادیان دیگر؟  

شما که طالب صلح هستید و با این حرف‌هایی که تاکنون زده‌اید و اعمالی که تاکنون کرده‌اید، حقیقتا باید دو سه تا جایزه صلح به شما داده می‌شد و در این امر، الحق بسیار تاخیرها و کوتاهی‌ها شده است، پاسخ‌تان از چه نوع پاسخ‌هائی خواهد بود؟ باز ماله به دست برای ملاقات پروستات رهبر خیلی عظما پروازکنان سوی بیمارستان روانه خواهید شد، یا آن‌که با صراحت ازایشان خواهید پرسید ای رهبر مسلمانان جهان چرا به اسد آدم‌کش آن‌همه کمک کردی تا چند میلیون سوری را به آن صورت قتل عام کرده و فراری و آواره به سرتاسر جهان کند و بقیه کشورهای دنیا را نیز که مشغول گفتگوی تمدن‌ها بودند، این‌گونه به زحمت بیندازند. آیا همین بان‌کی‌مون اگر ازشما بپرسد که جناب آسید ممد، ای بنیان‌گزار گفتگوهای تمدن‌ها، وقتی که به صورت پنهانی به دماوند تشریف‌فرما شدی و آن رای جگرسوز را به‌علامت دهان‌کجی به مردم، به عده‌ای دادی که نه نماینده مردم بودند و نه برای مردم کاری کردند و اغلب آنان نیز از بزرگ‌ترین فاسدان مالی-جنسی سال‌های اخیرهستند که به امر آقا قرار است هنوز هم آن‌را کش ندهیم تا آقای اژه‌ای آن‌ها را به‌عنوان عده‌ای بی‌گناه که فاقد هرگونه سند ومدرکی برای محاکمه هستند، اعلام بفرمایند، پاسخ شما چه خواهد بود آیا باز هم خواهید فرمود تمام این کارها را بر اساس اصول اولیه گفتگوی تمدن‌ها انجام دادم؟ 
اگرچنین باشد، ما همه ماتحت این درخواست را امضاء دو قبضه خواهیم کرد که درشرایط فعلی هیچ‌کس شایسته‌تر از آسید ممد ما برای دریافت جایزه صلح نوبل نیست و الحق خیلی هم دیرشده است.

محل مهر، یا امضاء یا انگشت شست یا وسطی.

https://khodnevis.org/article/63184#.VL6gwS4g4xI

         

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

 

بازگشت به خانه